کد خبر : 19658
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 شهریور 1399 - 17:35
-

ویژه | گزارش صریح و شفاف سید زین العابدین موسوی به محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی

ویژه | گزارش صریح و شفاف سید زین العابدین موسوی به محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی

ویژه | گزارش صریح و شفاف سید زین العابدین موسوی به محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی     شبکه خبری خوزستان | سید زین العابدین موسوی گزارش صریح و شفافی درباره مسایل منطقه به محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی ارایه داد     به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از

ویژه | گزارش صریح و شفاف سید زین العابدین موسوی به محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی

 

 

شبکه خبری خوزستان | سید زین العابدین موسوی گزارش صریح و شفافی درباره مسایل منطقه به محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی ارایه داد

 

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از خبرنگار ما از آبادان دهها مجلس و دولت مشکلات آبادان را حل نکردند از مجلس انقلابی توقع رسیدگی ویژه داریم به حل مشکلات آبادان کمک کنید.

 

 

دهها مجلس و دولت بعد از جنگ تحمیلی مشکلات مانده از جنگ از جمله ویرانی بسترهای اصلی را در آبادان و خرمشهر حل نکردند؛ این گوشه ای از ارائه گزارش فرماندار ویژه آبادان به رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سفر قالیباف به آبادان بود.

 

 

موسوی در این دیدار افزود: توجه به مشکلات آبادان نیاز به ایجاد ظرفیت قانونی دارد و این کار مجلس است. از مجلس انقلابی انتظار داریم متفاوت تر از سایر مجالس به مشکلات آبادان برای یکبار توجه جدی  کند.

 

 

دکتر موسوی خطاب به دکتر قالیباف گفت: جوانانی داریم که بعد از جنگ تحمیلی متولد شدند اما بدلیل وجود دژ مرزی تا کنون نتوانستند کناره های اروند رود را حتی ببینند. باید جاده ساحلی بین المللی جایگزین دژ مرزی شود. برداشتن دژ نیاز به همکاری مجلس با دولت را دارد.

 

 

وی افزود: در طول ۳۱ سال بعد از جنگ هیچ آلترناتیوی جایگزین ۳ میلیون نخل سوخته نشد. مشکلات انباشته ۷ دولت به این دولت رسیده است. لطفا با تصویب یک ماده واحده اعتباری درخور حل این مشکلات به آبادان تخصیص یابد.

 

 

مجلس یازدهم باید به دولت کمک کند تا موضوع لایروبی اروند رود با کشور همسایه عراق بصورت جدی حل شود.

 

 

رئیس شورای تامین آبادان ادامه داد:جوانان ما بی صبرانه منتظر اشتغالند و صدها هزار نفر همشهریان آبادانی ما بدلیل عدم وجود ظرفیت اشتغال تا کنون به آبادان باز نگشتند.

 

 

موسوی اظهارکرد: زمانی مشکل اشتغال حل می شود که زمینهای خشک بین ۲ رودخانه بزرگ ملی و بین المللی سیراب شوند میلیونها نخل جوان جایگزین نخلهای سوخته شود.

 

 

همچنین می بایست صنایع ورشکسته و تعطیل شده آبادان به چرخه تولید برگردند.

 

 

موسوی عنوان کرد: چوئبده و اروند کنار  محرومترین نقاط شهرستان آبادان ند. برای برون رفت از محرومیت باید از بن بست خارج شوند و به منطقه آزاد بپیوندند. منطقه آزاد باید آزاد باشد و آزاد شود. لازمه اش خروج گمرک و استقرار در خروجی محدوده منطقه آزاد است.

 

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان  افزود: آقای دکتر قالیباف مگر فاضلاب آبادان در زمان جنگ تحمیلی تخریب و ویران نشده است. پس چرا اعتبار متناسبی برای ۱۰۰۰ کیلومتر تخریب ناشی از جنگ در نظر گرفته نمی شود. آیا چنین اعتبار ۳ هزار میلیونی نیاز به همکاری مجلس با دولت ندارد.

سد زیردست بهمن شیر باید اجرا شود تا آب شیرین این رودخانه به دریاچه های نمک نریزد.

 

 

وی تصریح داشت: جناب دکتر قالیباف تامین اعتبار وظیفه ما دولت‌هاست. اما شما اجازه قانونگذاری ویژه آبادان را بدهید که شکسته از جنگ است تا دولتها بتوانند با استفاده از ظرفیت قانونی مشکلات ناشی از جنگ تحمیلی در آبادان را پایان دهند.

 

 

موسوی درپایان گفت: جناب دکتر قالیباف شما در مجلس امکانی را فراهم کنید که موضوع ارتباط تجاری آبادان با بصره و اروند رود با فاو برای اولین بار در آبادان ایجاد شود. برای عملیاتی شدن اینکار آبادان نیاز به تاسیس بندرگاه جدید دارد که طرحش نیز آماده است.

 

خبرنگارناصرحکیمی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.