کد خبر : 15694
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اردیبهشت 1399 - 19:37
-

ویژه | چند نکته در رابطه با تجمع کفن پوشان روبروی آب منطقه ایی استان چهارمحال بختیاری

ویژه | چند نکته در رابطه با تجمع کفن پوشان روبروی آب منطقه ایی استان چهارمحال بختیاری

ویژه | چند نکته در رابطه با تجمع کفن پوشان روبروی آب منطقه ایی استان چهارمحال بختیاری و حواشی بعد از آن در روز یک شنبه ۱۴ اردیبهشت   بعد از فراخوان شوراهای استان و متعاقب آن لغو تجمع از سوی شوراهای استان؛ تجمع توسط برخی جریان های دیگر اعتراضی برگزار شد. لذا شایسته است

ویژه | چند نکته در رابطه با تجمع کفن پوشان روبروی آب منطقه ایی استان چهارمحال بختیاری و حواشی بعد از آن در روز یک شنبه ۱۴ اردیبهشت

 

بعد از فراخوان شوراهای استان و متعاقب آن لغو تجمع از سوی شوراهای استان؛ تجمع توسط برخی جریان های دیگر اعتراضی برگزار شد. لذا شایسته است در صورت تصمیم اجماعی برای تجمع یا هر حرکتی لغو این تجمعات هم به صورت اجماعی باشد. لذا فراخوان دهندگان در شورای اسلامی شهر و روستای استان باید توضیح دهند که با چه اجماعی تجمع را لغو کرده اند.

نکته بعدی انکه بیانیه روابط عمومی شرکت آب و نیرو واجد هیچگونه پیامی مبنی بر لغو پروژه نیست و نباید بیانیه شرکت آب و نیرو را نشانه ایی دال بر پیروزی تجمع اعتراضی و دستاورد آن تلقی کرد.

برخی منابع از برخی رایزنی های افراد تاثیر گذار استان با اقای خامسی برای تعطیلی تونل گزارش می دهند. نکته مهم ان است که تعطیلی کارگاه تونل اگر حقیقت داشته باشد که ندارد محصول تلاش جمعی بسیاری از نهادها؛ نیروهای اجتماعی و … است و تنزل این حرکت جمعی به یک رایزنی فردی به هیچ وجه صحیح نیست. لذا ضروری است که نحوه انعکاس نتیجه حرکت جمعی این نکته مورد بازنگری و توجه قرار گیرد.

از انجا که شورای شهر فرخشهر شکایتی از مدیر کل محیط زیست اصفهان به دادسرای کارکنان دولت تقدیم کرده است. انتشار دستور رسمی آقای خامسی بر توقف کارگاه تونل بهشت آباد واقع در چرمهین مهم است. لذا ضروری است رابطین محترم با آقای خامسی ضمن انتشار دستور رسمی توقف کارگاه بهشت آباد با توجه به برچیدن پلمب تونل چرمهین؛ پیگیری پلمپ مجدد ورودی های تونل بهشت اباد را نیز فراموش نکنند چرا که در صورت عدم پلمپ تونل؛ تلاش های انجام شده عملا عقیم خواهد شد.

اما نکته مهم آن است که چرا اقای خامسی به نامه رسمی و قانونی سازمان محیط زیست کشور در توقف پروژه به علت نداشتن مجوز محیط زیستی پروژه بی تفاوت است اما به صرف یک رایزنی دوستانه عقب می نشیند؟ این نکته را باید در تلاش های تاکنون عقیم فرزندان زاگرس مهربان در شکایت رسمی از دکتر خامسی معاون آب وزیر نیرو باید جستجو کرد. اما چرا این تلاش ها عقیم است؟ به این علت که با وجود پیگیری های موکد انجام شده به شکل عجیبی وکلای استان که با عنوان ناچسب وکلای آبی مطرح شده اند از نوشتن یک شکایت حقوقی ساده یا عاجزند یا تمایلی برای انجام ان ندارند. القصه از شوراهای استان می خواهیم صرف نظر از کنش های شعاری شکایت های وعده شده را در بازه زمانی مشخص انجام دهند.

کانال تلگرامی صدای پای آب در پستی مجزا به تبین نتایج مخرب فراخوان های جعلی تجمعات آب و کارکردهای امنیتی آن از سوی برخی مسئولان خواهد پرداخت. فعالان محیط زیست در بازی های امنیتی جریانات قدرت در موضوع اب درگیر نشوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.