کد خبر : 5928
تاریخ انتشار : شنبه 13 مهر 1398 - 7:53
-

وزیر آموزش و پرورش در اهواز: برای رفع محرومیت آموزش و پرورش خوزستان مصمم هستم

وزیر آموزش و پرورش در اهواز: برای رفع محرومیت آموزش و پرورش خوزستان مصمم هستم

وزیر آموزش و پرورش در اهواز: برای رفع محرومیت آموزش و پرورش خوزستان مصمم هستم وزیر آموزش و پرورش گفت: برای رفع محرومیت ها مصمم هستم که خوزستان از این وضعیتی که هست ارتقا پیدا کند و تمام و جدیت خود را مصرف این کار خواهم کرد. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل

وزیر آموزش و پرورش در اهواز: برای رفع محرومیت آموزش و پرورش خوزستان مصمم هستم
وزیر آموزش و پرورش گفت: برای رفع محرومیت ها مصمم هستم که خوزستان از این وضعیتی که هست ارتقا پیدا کند و تمام و جدیت خود را مصرف این کار خواهم کرد.
به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، حاجی میرزایی امروز در شورای آموزش و پرورش استان خوزستان اظهار داشت: مواردی که مطرح شد در نظر ما نیز با شما هم عقیده هستیم.

وی بیان کرد: استان های دیگری هم هستند که مانند خوزستان دچار محرومیت هستند اما حق خوزستان است و ما وظیفه داریم تلاش و کوشش کنیم و محرومیت ها را برطرف کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای رفع محرومیت ها مصمم هستم که خوزستان از این وضعیتی که هست ارتقا پیدا کند و تمام و جدیت خود را مصرف این کار خواهم کرد. همه استان‌هایی که از متوسط کشوری در موضوعات مرتبط عقب هستند تمام تلاش و کوشش من این است که اینها را به تعادل برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: قولی که به شما عزیزان می‌دهم این است کمیته ای را تشکیل خواهم داد و یکی از معاونین را مامور خواهم کرد و به طور ویژه و خاص استان خوزستان در مورد همه مسائلی که مطرح شد را بررسی کنم.

حاجی میرزایی ادامه داد: از ظرفیت استان خوزستان و ظرفیت‌های متنوع موجود در استان و ظرفیت استان‌های معین از ظرفیت خیران محترم و وزارت آموزش و پرورش استان تلاش کنیم که در جهت حل مشکلات آموزش و پرورش استان آموزش و پرورش استفاده شود.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: مشکل کمبود اعتبارات مشکل واقعا جدی آموزش و پرورش است اما با این وجود، نزدیک به ۶۰ درصد تعهدات را می‌توانیم انجام دهیم و ۴۰ درصد تعهدات را نمی‌توان به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد.
وی اظهار داشت: وضعیت ساماندهی نیروی انسانی وضعیت نگران کننده است و مورد پذیرش ما نیست اما نکته که می‌خواهیم صادقانه و با نهایت تواضع به عنوان کسی که در این ۱۴ مدیریت کردم با شما در میان بگذارم و شما را به همکاری و مشارکت در وقت کنم و آن رویکرد ما به حل مسئله است.
حاجی میرزایی بیان کرد: ما قبول داریم که مشکلات وجود دارد اما وقتی می‌توان مسأله را حل کرد که به درستی بشناسیم و ریشه‌های آن را بفهمیم آمده‌ایم که بدانیم چرا به وجود آمده اینکه بگوییم وسایل بخاری و وسایل خنک کننده فرسوده است ناراحت می شویم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: نمایندگان نیز حق دارند که از این وضعیت ناراحت باشند اما اینمسائلدلایلیداردکهپیشازایناستوسهمهرکدامازمادرشکل‌گیریاینکمبودهاچیستوایندلایلچیست.آیااگربهسمتدلایلپیشبرویمبایدهمهماپاسخگوباشیم.

وی خاطرنشان کرد: بسیارصحبتمی‌کنیموبسیارکممسئلهحلمیکنیمبسیارتصمیممی گیریمبسیارکممسئلهحل می‌کنیم.چهلسالاستکهدرآموزشوپرورشدرباره ساماندهینیرویانسانیحرفوطرحزدهمیشودوامسال با آغاز سال تحصیلی همچنان ۱۰۸۰۰۰نیرو کم داریم اما باید چه کار کنیم.

حاجی میرزایی عنوان کرد: خوشحالهستمکهچنینپتانسیلیدرمجلسداریمکهدلشانبهحالآموزشوپرورش می‌سوزد بایداینهارادریکراستاقراردهیمو ببینیمکهچگونهمی‌توانیمدرراستایکمکآنهاقدمبرداریم مشکلات و خطرناک‌تر و سنگین‌تر آموزش و پرورش مشکلاتی هستند که به راحتی در نمی‌آید.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: این مجموعه منابع عظیم یک میلیون آدم و ۷۵۰ منطقه ۱۵ میلیون دانش‌آموز است و باید دید که خروجی و بازدهی آن کجاست و چه دردی از دردهای جامعه را حل می‌کند.

وی با اشاره به این‌که امسال مشکلات بیشتری داریم چراکه سال گذشته کمتر از امسال به نیروی انسانی نیاز داشتیم، ادامه داد: ممکن است سال آینده نیز بیشتر از امسال به نیروی انسانی نیاز داشته باشیم. آموزش و پرورش در طی چند دهه گذشته ساعت دسترسی را توسعه داده اما هستند مناطقی که لازم التوجه و لازم التعلیم هستند.

حاجی میرزایی بیان کرد: توسعه کشور یکسان نیست مخصوصاً در خصوص مناطق دو زبانه اهمیت پیش دبستانی ها دو چندان است، امروز عدالت آموزشی از نظر توزیع کیفی فرصت‌های آموزشی یکسان نیست و فاصله‌ای بسیار دارد تلاش می‌کنیم در این زمینه را برای سال آینده فراهم کنیم.

انتهای پیام/ ع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.