کد خبر : 4213
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 شهریور 1398 - 1:02
-

هیچ تک ماده و تبصره ای نمی تواند نمره برخی نمایندگان را ترمیم کند / رفوضگی در دوم اسفند قابل انتظار است !

هیچ تک ماده و تبصره ای نمی تواند نمره برخی نمایندگان را ترمیم کند / رفوضگی در دوم اسفند قابل انتظار است !

جوانی با چاقو و نفس زنان وارد مسجد شد و گفت: چه کسی از شما مسلمان است! که بجز یک پیرمرد همه ساکت شدند. با پیرمرد به راه افتاد و در نهایت مشخص شد که آن جوان یک‌ گله گوسفند دارد و می خواهد همه را قربانی و میان فقرا تقسیم کند. لحظاتی بعد پیرمرد

جوانی با چاقو و نفس زنان وارد مسجد شد و گفت: چه کسی از شما مسلمان است! که بجز یک پیرمرد همه ساکت شدند. با پیرمرد به راه افتاد و در نهایت مشخص شد که آن جوان یک‌ گله گوسفند دارد و می خواهد همه را قربانی و میان فقرا تقسیم کند. لحظاتی بعد پیرمرد به جوان گفت: به مسجد بازگرد و چند نفر دیگر بیاور تا کمکمان کنند. اینبار جوان با چاقوی خون آلود و البته خسته و نفس نفس زنان وارد مسجد شد و تقاضای قبلی را تکرار کرد که حاضران با دیدن چاقوی خون آلود، گمان کردند که او آن پیرمرد را به قتل رسانده و آمده تا عده ای دیگری را به کام مرگ ببرد لذا همه به پیش نماز نگاه کردند که پیش نماز گفت: چرا به من نگاه می کنید، به عیسی مسیح سوگند که با چند رکعت نماز کسی مسلمان نمی شود!!.
هر کس که رفتار برخی نمایندگان مجلس طی ۳ و نیم سال گذشته را رصد کرده یا زیر نظر داشته باشد، بخوبی می داند که اقدامات مهم و برجسته ای برای استان و مرکز آن از سوی نمایندگان صورت نپذیرفته و بیشترین بخش فعالیت آنان خصوصا نمایندگان مرکز استان، فعالیتی غیر فعال و انفعالی بوده است، بدین معنا که اتفاقی رخ می دهد یا تصمیمی از سوی مجلس یا دولت یا مقامات محلی گرفته می شود آنگاه آنها در قالبی تبعی وارد عمل می شوند و عمدتا مواضع کلامی که فایده ای برای مردم یا تعدیل و تحسین امور ندارد را اتخاذ می کنند.
کافی است به موضوعات مهم استان از قبیل بحران انتقال آب، ریزگردها، ممنوعیتهای تبعیض آمیز کشت و خسارات کشاورزان، رتبه بالای بیکاری، سقوط چندین ساله شاخصهای آموزشی و استخدامهای غیر قانونی و غیربومی طی ۳ و نیم سال گذشته بازگردیم و همزمان به عملکرد نمایندگانمان در این ارتباط و به نسبت نمایندگان استانهایی همچون کرمان و اصفهان نظری تحلیلی بیفکنیم، درخواهیم یافت که عُمده کنشها و واکنشهای آنها ضعیف و از جنس انفعال و در مواردی همچون استخدامهای غیر قانونی آموزش و پرورش و عملکرد ضعیف آن، متاسفانه از نوع همراه کننده و حمایت کننده از کُلیت وضعیت حاکم بر آموزش و پرورش بوده که شاید دلایل این قبیل تاییدها و همراهیها بر فعالان بیطرف پوشیده نباشد.
از رفتارهای سهم خواهانه غیر مرتبط به منافع عمومی و ورودهای کاملا انتفاعی در رابطه با تقویت اشخاص معین اعم از حقیقی یا حقوقی، به دلیل آینکه این مبحث بسیار روشن و بی نیاز از هر توضیحی است اجالتاً می گذریم و پرداختن به آن را به موقع مناسب دیگر واگذار می کنیم.
اکنون که چراغ عمر نمایندگی بطور کلی بسیار کم سو شده و فتیله آن بیش از هر زمان دیگر پوسیده گردیده و هارت و پورتهای ملازمین رکاب آنها از محتوا افتاده و به طبلی تو خالی شبیه گشته و در یک کلام، فقط چند ماه به خاموش شدن کامل آن چراغ باقی مانده است، می بینیم که آنها در رجعتی آماتور گونه، ضمن تلاش بر ارایه ی چهره ای دلسوز و مردمی از خود، سعی وافر می کنند تا ذکری از ناکامیهای خود در موضوعات بسیار مهم طی ۳ و نیم سال گذشته همچون انتقال آب، اشتغال، انتصابات نامناسب، سقوط متوالی رتبه سواد دانش آموزان، استخدامهای تبعیض آمیز و رضایت آنها نسبت به آنچه رخ داد و خیل عظیمی از جوانان را نسبت به بی طرفی آموزش و پرورش بدبین کرد، همچنین مسئله ریزگردها و حتی نحوه تعامل آنها با مسئله ی سیل بهار ۹۸ نسبت به نمایندگان قوی سایر استانهای سیل زده و… ذکری به میان نیاید و سخنی گفته نشود اما مگر می شود آن ناکامیها و فرصت سوزیها و ضعفها و مشغول شدن در امور جزیی و کم ارزش یا انتفاعی را از یاد برد و سخنی از آنها بر زبان نیاورد.
وضعیت نمایندگان مفروض این مقال دقیقا شبیه به وضعیت پیش نماز قصه ی ماست که در لحظه ی خاص همه ی گذشته پیش نمازیش را به چند رکعت نامقبول کاهش داد تا خطری از جانب معادله ی پیش آمده او را تهدید نکند.
با توسل به معیارهای اخلاقی و لحاظ سوابق عملکردی و رجوع به وجدان عمومی، نمره ی ۳ و نیم ساله ی مندرج در کارنامه ی نمایندگان ما، ضعیف تر از آن است که بشود در تجدید امتحان یا با اعطای تک ماده آنان را قبول کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.