کد خبر : 16
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 فروردین 1398 - 2:56
-

هندیجان صاحب اداره اوقاف و امور خیریه می شود

هندیجان صاحب اداره اوقاف و امور خیریه می شود

۱۷ مغازه مسجد جامع هندیجان که در طول ۳۸ سال ماهیانه ۸ هزار تومان اجاره به مسجد پرداخت می‌کردند را پس گرفته و در حال حاضر اجاره ماهیانه آن‌ها ۵۶۰ هزار تومان به نرخ روز با مستاجرین قرارداد بسته شده است.

شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم  ، شهرستان هندیجان در جنوب شرقی استان خوزستان و از شهرهای بندری این استان است که بسیار محروم تا آنجایی که هنوز همه ادارات و سازمان‌های عمومی و دولتی در آن مستقر نیستند.

این شهرستان با دارا بودن جمعیتی بالغ‌بر ۴۰ هزار نفر که اکثر شغل مردم این خطه صیادی، کشاورزی، دام‌پروری و در چند سال اخیر تجارت رونق خاصی به این شهر داده است. هندیجان هنوز از نظر زیرساختی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است.

مسئولان و نمایندگان مجلس مختلفی در هندیجان وعده‌های زیادی برای خروج این شهرستان از بحران محرومیت داده‌اند اما هیچ کدام از آن‌ها نتوانست حتی چند اداره را در این شهرستان مستقر کنند. یکی از این ادارات اداره اوقاف و امور خیریه است.

 مسئله اوقاف در هندیجان مغفول مانده و کمتر توجهی به آن می‌شود شاید دلیل مهم آن نبود این اداره در شهرستان محروم هندیجان است. جای تعجب دارد که هندیجان بعد از ۱۵ سال هنوز اداره اوقاف در آن مستقر نیست.

امامزاده‌های بسیاری در سطح شهرستان هندیجان وجود دارند که نیاز است اوقاف به آن‌ها توجه کند اما تاکنون هیچ توجهی به آن‌ها نشده، همچنین امامزاده مشهور میرنعمان هندیجان (ع) چند سالی احداث ساختمان جدید آن نیمه‌ کاره مانده است.

محوطه پیرامونی امامزاده میرنعمان (ع) به سبب ساخت‌وساز ظاهری بسیار غم‌انگیز پیداکرده و تاکنون نسبت به بازسازی آن اقدام اساسی صورت نگرفته و در فصول بارندگی با وضعیت اسفناک گل‌ولای روبرو هستیم.

امامزاده میرنعمان (ع) ظاهری بسیار غم‌انگیزی پیدا کرده است

امامزاده میر نعمان سالانه زوار بسیاری در فصول مختلف به‌ خصوص در تعطیلات نوروزی دارد، اما چرا اداره اوقاف به آن توجه ندارد و ساخت‌وسازهای ناچیز خود را تعطیل کرده که جای سؤال دارد.

سعید حمودی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه هندیجان و ماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر هندیجان، اظهار داشت: ما طرح جامع برای امامزاده شاه عبدالله (ع)، امامزاده میرنعمان (ع)، امامزاده عبدالله (ع) روستای دهملا و امامزاده ابراهیم روستای جیری را در سریع‌ترین زمان ممکن اخذ کرده‌ایم.

وی افزود: ۱۷ مغازه مسجد جامع هندیجان که در طول ۳۸ سال ماهیانه ۸ هزار تومان اجاره به مسجد پرداخت می‌کردند را پس گرفته و در حال حاضر اجاره ماهیانه آن‌ها ۵۶۰ هزار تومان به نرخ روز با مستاجرین قرارداد بسته شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.