کد خبر : 3760
تاریخ انتشار : شنبه 9 شهریور 1398 - 2:07
-

هفته دولت و خدمت بی منت

هفته دولت و خدمت بی منت

دوّم تا هشتم شهریور پس از حادثه تروریستی انفجار دفتر نخست وزیری توسط کشمیری عضو ومامور سازمان منافقین و شهادت رئیس جمهور و نخست وزیر وقت، شهید رجائی و شهید باهنر در هفتم شهریور ۱۳۶۰ ؛ به عنوان هفته دولت نامگذاری شد. 🔸فلسفه این نامگذاری دلالتهای فراوانی دارد که مهمترین آنها الگو قرار دادن شخصیت

دوّم تا هشتم شهریور پس از حادثه تروریستی انفجار دفتر نخست وزیری توسط کشمیری عضو ومامور سازمان منافقین و شهادت رئیس جمهور و نخست وزیر وقت، شهید رجائی و شهید باهنر در هفتم شهریور ۱۳۶۰ ؛ به عنوان هفته دولت نامگذاری شد.

🔸فلسفه این نامگذاری دلالتهای فراوانی دارد که مهمترین آنها الگو قرار دادن شخصیت شهدای حادثه ٧ شهریور و دولت مکتبی شهید رجائی برای دولت و دولت مردان آتی کشور بوده که مهمترین شاخص دولت دوم جمهوری اسلامی تواضع و مکتبی بودن و دوری از تفوق و برتری طلبی و امتیاز خواهی و مردم داری و خدمت بی منت بوده است، لذا هفته دولت، فرصت مناسبی برای دولت جهت تبیین و ارائه گزارش خدمات خود، برای مردم جهت ارزیابی دولت و دولت مردان در مناطق مختلف کشور بر اساس شاخص های فوق و میزان التزام دولت به آن ارزشهایی که توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی تعیین شده می باشد.

🔸با یک نگاه سطحی بر چگونگی احراز پستهای دولتی و هزینه های مادی و اخلاقی که به این منظور پرداخت می شود، در میابیم که در چه فاصله ای از این ارزشها قرار داریم و به همین نسبت از خدمات صادقانه و بی منت نیز فاصله خواهیم داشت.
🔸وقتی که پستهای اجرائی به عنوان وجه المصالحه و حق السکوت و تالیف قلوب دلالان قرار گیرند دیگر شاخص عدم تفوق طلبی و امتیاز خواهی بی معنی می شود و زمانیکه به پستهای دولتی به عنوان غنیمت و تیول شخصی نگاه شود برای مکتب و تواضع محلی از اعراب نمی ماند.

🔸وقتی که میزان تقرب، نسب و قومیت جایگزین تخصص و شایسته سالاری شود دیگر انتظار خدمت بی منت و نزاهت و پاکی؛ نظارت و مبارزه با فساد و رانت خواری بیهوده خواهد بود و پرداختن به حاشیه و گریز از متن جهت تحریف اذهان عمومی یک امر مسلّمی است از این رو است که قانونگذار از آسفالت و زمین چمن سخن میگوید و بخشدار مشغول محکومیت امپریالیسم جهانی است!! و مردم همچنان از درد بی تدبیری بر خود میپچند و دعای *اَللّهُمَّ اِنّا نَرْغَبُ اِلَیْکَ فى دَوْلَهٍ کَریمَهٍ تُعِزُّ بِهَا الاِْسْلامَ وَاَهْلَهُ ، وَتُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ وَاَهْلَهُ* را ورد زبان خود قرار داده اند.

▫هشتم شهریور ٩٨

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.