کد خبر : 13156
تاریخ انتشار : شنبه 24 اسفند 1398 - 11:23
-

هشدار کرونایی؛ بیماران بهبود یافته تا ۲ هفته ویروس را در بدن دارند

هشدار کرونایی؛ بیماران بهبود یافته تا ۲ هفته ویروس را در بدن دارند

تحقیقاتی که در چین بر روی ویروس کرونا انجام می شود یک نتیجه نگران کننده را رقم زده است. ویروس کرونا در بدن فردی که این بیماری را پشت سر گذاشته تا دو هفته باقی می ماند. اما سوال بسیار مهم اینجاست که آیا این ویروس بعد از نقاهت همچنان قابلیت آلوده کردن فرد و

تحقیقاتی که در چین بر روی ویروس کرونا انجام می شود یک نتیجه نگران کننده را رقم زده است. ویروس کرونا در بدن فردی که این بیماری را پشت سر گذاشته تا دو هفته باقی می ماند. اما سوال بسیار مهم اینجاست که آیا این ویروس بعد از نقاهت همچنان قابلیت آلوده کردن فرد و سرایت به دیگران را دارد یا خیر؟
به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از livescience، بر اساس پژوهش‎های انجام شده ویروس کرونا ویروسی است که پایداری چندانی ندارد اما یافته های نگران کننده حاکی از آن است که این ویروس در بدن فردی که بهبود یافته تا دو هفته باقی می ماند اما پژوهشگران می گویند این ویروس قابلیت سرایت هم پیدا می کند.

کریس جانسون ، اپیدمیولوژیک برجسته اما نظر دیگری دارد. او می گوید بیمارانی که بهبود یافته اند احتمال خیلی کمی برای آنها وجود دارد که به وسیله ویروسی که تا دو هفته بعد از نقاهت در بدن آنها باقی می ماند دوباره مبتلا شود. نتیجه این پژوهش ها در ژورنال جاما به چاپ رسیده است.

تحقیقاتی که در این باره انجام شده است بر روی چند فرد ۳۰ تا ۳۶ ساله بود که بیماری کرونا را به سلامت پشت سر گذاشته اند. تمامی این بیماران بعد از دوران نقاهت دیگر به بیماری مبتلا نشدند با وجود اینکه ویروس کرونا تا دو هفته در بدن آنها باقی ماند. آنها بعد از نقاهت دو بار دیگر تست کرونا دادند که هر دو بار منفی بود. اما به هر حال بخش مهم این تحقیقات در این چند خط خلاصه می شود که افراد بهبود یافته از ویروس کرونا تا دو هفته این ویروس را درون خود دارند.

اما بر اساس گزارش رویترز یک فرد در ژاپن که به ویروس کرونا مبتلا شده بود با اینکه بهبود یافته بود اما بعد از چند روز مجددا به کرونا مبتلا شد. مشخص نیست که برای این بیمار دقیقا چه اتفاقی افتاد که ویروس موجود در بدن او دوباره فعال شد. با اینکه تحقیقات نشان داده که بهبودیافتگان کرونایی دیگر به این بیماری مبتلا نمی شوند اما همین بیمار ژاپنی که دوباره بعد از نقاهت گرفتار کرونا شد نشان داد که ماجرا فراتر از این حرف هاست و زنگ خطر به صدا درآمده است.

ابنزر تومبان متخصص ویروس شناس در دانشگاه میشیگان گفت: ویروس ها حتی در صورت بهبودی بیماری در سطح بدن قرار میگیرند. عنوان مثال ، ویروس زیک و ویروس ابولا ماهها بعد از بهبودی بیمار به ماه می چسبند.

به هر حال ویروس کرونا نشانه هایی از این دارد که بعد از بهبود بیمار دوباره فعال شود و این احتمال بسیار نگران کننده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.