کد خبر : 20843
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 مهر 1399 - 17:16
-

هشدار | مهم ترین عوامل شیوع کرونا در شهرستان مسجدسلیمان چیست؟ / اهمال کاری مسولان مربوطه پذیرفته نیست

هشدار | مهم ترین عوامل شیوع کرونا در شهرستان مسجدسلیمان چیست؟ / اهمال کاری مسولان مربوطه پذیرفته نیست

ادارات و اصناف منبع شیوع کرونا در مسجدسلیمان / اصنافی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند به ۱۹۰ معرفی شوند

به قلم پریسا طاهری ؛ این روزها که آمار کرونا به مرز انفجار رسیده است و هیچ کس از این ویروس منحوس در امان نیست و آمارها سیر صعودی پیدا کرده اند این موضوع نشان می دهد که اگر دستورالعمل‌های بهداشتی با دقت و‌ همگانی به درستی اجرا می‌شد، هم اکنون وضعیت به مراتب از گذشته بهتر بود و شاهد وضعیت قرمز استان ها نبودیم.

 

متاسفانه افرادی را مشاهده میکنیم که با بی تفاوتی اوج خطر را متوجه‌ نشده اند و با وجود هشدارهای بهداشتی شیوع کرونا بدون رعایت پروتکل های بهداشتی آزادانه در بازار، محافل و مکان های عمومی و مراسمات فاتحه خوانی رفت و آمد دارند و‌ باعث ابتلای خود و دیگر عزیزانشان می شود.

 

از طرفی دیگر با وجود ابلاغ پروتکل های بهداشتی هر صنف بعضی کسبه‌ نیز گویی سلامت خود و مشتریان، آن چنان برایشان حائز اهمیت نیست که پروتکل های بهداشتی را به درستی رعایت کنند یا به مشتریانشان گوشزد کنند و در این زمینه احساس مسئولیت نمایند.

 

عدم فاصله فیزیکی و عدم استفاده از ماسک توسط مشتریان‌ و کسبه در پاساژها و‌ مغازه ها، دفاتر پیشخوان، کافی نت ها، ارزان سراها و . . . در مسجدسلیمان بیداد می کنند و برای مشاهده وضعیت اسفناک این موضوع کافیست سری به بازار و خیابان اصلی این شهرستان بزنید.

 

از سوی دیگر به منظور رعایت سلامت مردم، ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان باید از ورود کارکنان بدون ماسک به ادارات جلوگیری و به ارباب رجوع بدون ماسک خدماتی ارائه نشود. اما در مسجدسلیمان این موضوع مهم در بعضی ادارات این شهرستان نادیده گرفته شده است و می طلبد شبکه بهداشت و درمان شهرستان نسبت به تذکر جدی و اعمال قانونی مدیران اداراتی که نسبت به هشدارهای بهداشتی بی اهمیت هستند اقدام کنند.

 

سوال اینجاست با وجود تذکر مسئولین به کلیه اصناف به الزام رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی چرا شاهد افزایش روز افزون کرونا هستیم؟ آیا شهروندان هنوز بعد از ماه‌ها به عمق فاجعه این بیماری پی نبرده اند؟ چرا نظارت ها توسط مسئولین زیربط به درستی و مستمر و روزانه انجام نمی گیرد و با متخلفین به شدت برخورد نمی شود؟ چرا طرح ضدعفونی و گندزدایی معابر، خیابان‌ها، محله و اماکن پرتردد جهت‌ مقابله با کرونا دیگر در مسجدسلیمان انجام نمی شود.

 

کرونا این واژه منحوس و مهمان ناخوانده روز به روز به ما نزدیک تر می شود و اگر بخواهیم از این بلای خانمان سوز رهایی یابیم ملزم به رعایت هشدارهای بهداشتی هستیم. کرونا عقب نشینی نخواهد کرد اگر با صنف و کسبه ای که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکند مسامحه کنیم، اگر با مدیر متخلف برخورد نشود، اگر من و شما در مقابل سلامت خود و عزیرانمان احساس مسئولیت نکنیم، امید اینکه این ویروس منحوس هر چه زودتر از جهان رخت بربندد.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.