کد خبر : 11550
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 بهمن 1398 - 10:46
-

نمایندگانی که از قطار خانه ی ملت پیاده می شوند

نمایندگانی که از قطار خانه ی ملت پیاده می شوند

نماینده ای که بیشترین غیبت ها را در مجلس داشته است،نماینده ای که کمترین نطق های پیش از دستور را داشته است،نماینده ای که در تصمیم گیریها کلان ملی منفعل و خنثی بوده است،نماینده ای که امضا آن پای هیچ احضار و یا استیضاح وزیری نبوده و یا با یک وعده امضا خود را پس گرفته است، نمایندگانی که درجه مودب بودن از وزرا را نصیب خود کرده اند،نماینده ای که توان خود را صرف دخالت در امور غیر مربوط گذاشته است،نماینده ای که وظایف قانون گذاری خود را رها کرده

شبکه خبری خوزستان// تا روز انتخابات تقریباً ده روز باقی مانده است و با اعلام فهرست نامزدهای تایید و یا رد صلاحیت شده از شورای نگهبان رفته رفته تصمیم ها و گرایش ها جدی تر می شود.
پس اینکه تقریبا یکم سوم مجلس فعلی به دلایلی از جمله فسادهای مالی،اخلاقی، رانت خواری و…نتوانستند از فیلتر شورای نگهبان خود را عبور دهند و اگر چه برخی هم با اغماض و تخفیف و یا با زیرکی و لاپوشانی توانستند ماهیت اصلی خود “عدم التزام به اسلام و قانون” را از نگاه شورای نگهبان پنهان کنند و تاییدیه گرفتند. که امید داریم این دست نمایندگان از مردم پاسخ “نه” بگیرند!
در هر صورت انتخابات فرصتی برای ظهور و تجلّی اراده ملت ایران است.

برخی از نامزدهای فعلی انتخابات مجلس شورای اسلامی دست کم یک و شاید بیشتر از دو دوره نماینده مجلس بوده اند (فرقی ندارد منقطع یا پیوسته) حالا مجددا دنبال این هستند که یکبار دیگر هم نماینده شوند.
مردم باید بسنجند این بزرگواران چند تخم دو زرده‌ای در دوره نمایندگی‌شان گذاشته اند که حالا مجددا بدنبال یک دوره دیگرند؟

انصاف حکم می‌کند وقتی انسان مشاهده کرد که در یک دوره و یا بیشتر نتوانست کاری اساسی و ماندگار انجام دهد و جزو نمایندگان پیاده نظام بوده است نه برای کشور نه برای استان و نه برای شهرش آن گونه مفید نبوده ، خودش باید قید حضور در انتخابات را بزند ، اما از آنجا که ما برای چنین روزهایی تربیت نشده ایم همه مدعی هستیم که خود بهترین و اصلح بوده و هستیم. البته بهارستان و کوچه های اطراف یک حس و حالی دارد که می تواند یک شبه فقیر را غنی کند و…بله یک دوره نمایندگی کم نیست، چه برسد که چند دوره از مردم رای اعتماد گرفته باشیم.
چهارسال برای نشان دادن توانایی و استعداد کم زمانی نیست نماینده ای که در سطح ملی رای به شفافیت آرا نمایندگان نداده است،نماینده ای که در بیست دقیقه رای به قبول برجام نافرجام داده است،نماینده ای که رای به ثبت اموال و دارایی های مسئولان نداده است،نماینده ای که بیشترین غیبت ها را در مجلس داشته است،نماینده ای که کمترین نطق های پیش از دستور را داشته است،نماینده ای که در تصمیم گیریها کلان ملی منفعل و خنثی بوده است،نماینده ای که امضا آن پای هیچ احضار و یا استیضاح وزیری نبوده و یا با یک وعده امضا خود را پس گرفته است، نمایندگانی که درجه مودب بودن از وزرا را نصیب خود کرده اند،نماینده ای که توان خود را صرف دخالت در امور غیر مربوط گذاشته است،نماینده ای که وظایف قانون گذاری خود را رها کرده ، نماینده ای که…شایسته انتخاب نیست.
وضعیت موجود جامعه، گرانی ، تورم و راه افتادن فتنه اخیر… نتیجه منفعل عمل کردن اکثریت نمایندگان مجلس کنونی می باشد، مجلس یا نخواست و یا نتوانست از دولت کار بکشد، مجلس بجای نظارت برکار دولت بعضا همراه و وکیل دولتمردان شدند، آنقدر که بعضا بفکر استخدام فرزندان خود در وزارتخانه چرب و نرم بودند بفکر مشکلات مردم نبودند.
“”اگر چه بررسی و در نهایت رد و یا تایید صلاحیت این دست نمایندگان چه برای نهادهای نظارتی و شورای نگهبان و چه برای مردم آسان‌تر از بقیه نامزدهاست”” و این گلایه از فقهای گرانقدر و حقوقدانان محترم شورای نگهبان بجا باقی خواهد ماند که چرا در همین مرحله اجازه ورود به کسانی که عدم توانایی و بی راهه رفتن خود را نسبت به شرح وظایف خود را در طول این چهارسال بارها به نمایش گذاشته اند داده است و مسیر انتخاب برتر را برای مردم هموارتر ننمودند! و اما حرف آخر بدون شک ما به نمایندگانی از جنس شهید مدرس نیاز داریم، مدرس شجاعت جسارت و خدا ترسی داشت.
البته در بین نمایندگان ادوار مجلس بدون شک هستند کسانی که ارزش انتخاب دوباره و چند باره را دارند.
به امید روز های خوب
بلوط ماندگار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.