کد خبر : 17388
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 تیر 1399 - 3:26
-

نماینده مردم اهواز: رسانه‌های خوزستان مطالبات مردم را تخصصی پیگیری کنند

نماینده مردم اهواز: رسانه‌های خوزستان مطالبات مردم را تخصصی پیگیری کنند

نماینده مردم اهواز در مجلس در دیدار با اعضای خانه مطبوعات خوزستان گفت: رسانه‌ها به صورت تخصصی در موضوعات اصلی استان ورود کنند. به گزارش شبکه خبری خوزستان، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز کارون باوی و حمیدیه با حضور در خانه مطبوعات خوزستان ضمن تبریک به اعضای جدید خانه مطبوعات اظهار داشت: داشتن بیشترین تعداد

نماینده مردم اهواز در مجلس در دیدار با اعضای خانه مطبوعات خوزستان گفت: رسانه‌ها به صورت تخصصی در موضوعات اصلی استان ورود کنند.
به گزارش شبکه خبری خوزستان، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز کارون باوی و حمیدیه با حضور در خانه مطبوعات خوزستان ضمن تبریک به اعضای جدید خانه مطبوعات اظهار داشت: داشتن بیشترین تعداد رسانه و عنوان دومین استان در کشور به لحاظ تعداد رسانه یک فرصت مناسب برای توسعه است.

‌وی با بیان اینکه خوزستان در بسیاری از شاخص‌ها در سطح کشور اول است، افزود: نه تنها از نظر منابع زیر و رو‌زمینی از جمله نفت و گاز، بلکه در مسائلی مانند کشاورزی و صنعت و.. نیز رتبه یک کشور هستیم اما سقف مطالبات ما متناسب با این داشته‌ها نیست.

نماینده مردم اهواز کارون باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مطالبات استان باید از سطح استانی خارج و در مرکز پیگیری شود، ما باید بیاموزیم به جای تخریب از ظرفیت‌های استان در مرکز برای توسعه کمک بگیریم.

وی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در پیگیری و پیشبرد مطالبات استان بیان داشت: رسانه‌ها به صورت تخصصی در موضوعات اصلی استان ورود کنند. چه بسا خبرنگاران خبره‌ای که می‌توانند در سطوح ملی به عنوان کارشناس حق خوزستان را مطالبه کنند.

اولویت‌ها و مطالبات قشر رسانه در مجلس پیگیری می‌شود

یوسفی با بیان اینکه جلسات مستمر با اصحاب رسانه را در برنامه کاری خود دارم، گفت: اولویت‌ها و مطالبات قشر رسانه نیز تدوین و در جلسات آتی مطرح شود تا در سطوح مورد نیاز تحت پیگیری قرار گیرد.

غلامرضا فروغی‌نیا رئیس هیئت‌مدیره خانه مطبوعات خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: مشکلاتی که در خوزستان وجود داشته و دارد نظیر انتقال آب رودخانه‌ها، ریزگردها، آلاینده‌های مختلف و‌… مسئولیت نمایندگان خوزستان را خطیر و سنگین می‌کند.

وی با اشاره به نقش پررنگ رسانه‌ها در استیفای حق مردم خوزستان در کنار نمایندگان افزود: جامعه رسانه‌ای نیز دچار مشکلات خاص خود است. از گرانی کاغذ و زینک و چاپ گرفته تا بحران‌های مثل سیل و کرونا که به بدنه این جامعه لطمه وارد می‌کند زیرا وقتی رسانه‌ای با مشکلات اقتصادی مواجه شود اولین اقدام آن تعدیل نیرو است.

رسانه‌ها در انعکاس مناسب مشکلات نقش ویژه دارند

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها ابزار درشت‌نمایی موضوعات را دارند، گفت: نمایندگان استان نیز در مواردی نیاز دارند مطالباتی که مورد پیگیری قرار می‌گیرد بسامد پیدا کند و به‌طور مطلوبی در جامعه منعکس شود که در این میان نقش حساس رسانه‌ها هویدا می‌شود.

‌رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات بر لزوم مساعدت نمایندگان مجلس در ‌ر‌فع‌کردن مشکلات جامعه رسانه‌ای استان تاکید و خاطر‌نشان کرد: ساماندهی اولویت‌های معیشتی اصحاب رسانه و همچنین ساماندهی وضع موجود و ارتقا سطح محتوایی تولیدات رسانه از مواردی است که باید مد نظر قرار گیرد.

مطالبات خوزستان باید به شکل پیوسته و با هماهنگی کامل پیگیری شود

‌همچنین در این نشست مجید منادی نائب‌رئیس خانه مطبوعات نیز ضمن استقبال از همکاری و هماهنگی با نمایندگان مجلس ‌‌بیان کرد: مطالبات مردمی در استان خوزستان باید با یک هماهنگی مناسب میان جایگاه‌های موثر مانند نماینده‌ها و همچنین رسانه‌ها به‌صورت تخصصی و موضوعی پیگیری شود و کار جزیره‌ای مانند وضعیت قبلی و کنونی استان، تاثیری ندارد.

وی با اشاره به دغدغه مسکن، بیمه تکمیلی و حمایت عادلانه از مطبوعات افزود: مطالبات جامعه مظلوم رسانه نیز که تا کنون مغفول مانده اگر توسط نماینده‌ها در سطح کشوری و وزارتخانه‌ها و همچنین در سطح استانی و ادارات‌کل اجرایی شود می‌توان به نتیجه امیدوار بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.