کد خبر : 936
تاریخ انتشار : جمعه 27 اردیبهشت 1398 - 10:33
-

نفت مسجدسلیمان ۲ – ذوب‌آهن ۲؛ جشن بقا در لیگ همراه با تماشاگران با غیرت!

نفت مسجدسلیمان ۲ – ذوب‌آهن ۲؛ جشن بقا در لیگ همراه با تماشاگران با غیرت!

نفتی‌ها با تساوی در این دیدار و کسب یک امتیاز شیرین بالاتر از سپیدرود در لیگ برتر باقی ماندند و لحظات شیرینی برای مسجدسلیمان و هواداران خود رقم زدند.

نفت مسجدسلیمان با تساوی برابر ذوب‌آهن در این دیدار حساس و با توجه به شکست سپیدرود مقابل استقلال، ۲۲ امتیازی شد و در جدول مسابقات باقی ماند تا اینگونه استان خوزستان در لیگ نوزدهم با سه نماینده شرکت پیدا کند. ذوب‌آهن هم با کسب یک‌ امتیاز و با توجه به شکست فولاد خوزستان مقابل تراکتورسازی با ۴۰ امتیاز در رده ششم جدول باقی ماند تا رتبه خوبی در انتهای لیگ به دست آورده باشد.

روز: پنجشنبه، تاریخ: ۲۶/۲/۹۸
ورزشگاه: شهید بهنام محمدی
ساعت: ۲۱:۳۰
داور: مهدی سیدعلی
کمک‌ها: رضا سخندان – فرهاد مروجی
کمک داوران اضافی: روح اله شریفی – حسین زمانی
داور چهارم: براتعلی مولوی
ناظر: حاتم بک پور

نفت مسجدسلیمان:حبیب فرعباسی  – موسی کولیبالی – مجتبی بیژن – حکیم نصاری – میلاد خدایی اصل – یوسف وکیا (دقیقه ۹- اکبر آفاقی) –اسماعیل شریفات -اکبر آفاقی – صادق صادقی – علیرضا علیزاده – فرشید پاداش

سرمربی: فیروز کریمی

ذوب‌آهن:

معراج اسماعیلی – هادی محمدی ، وحید محمدزاده ، حمید ملکی ، مجتبی مقتدایی (دقیقه ۷۰- ابوذر صفرزاده)، زیبر نیک نفس، رضا رحیمی (دقیقه ۵۸- محمدرضا عباسی) ، ماریون سیلوا ، مهران درخشان مهر (دقیقه ۷۷- علیرضا منظمی) – کریستین اوساگونا و رضا حبیب زاده

سرمربی: علیرضا منصوریان

کارت زرد:دقیقه ۳۲- حمید ملکی  دقیقه ۶۰- زبیر نیک نفس  از ذوب آهن

اخراج:دقیقه ۸۸- وحید محمدزاده و علیرضا منصوریان

شرح گل:دقیقه ۲۲-ذوب‌آهن یک – نفت مسجدسلیمان صفر (مهران درخشان مهر): از میانه میدان سانتری به داخل محوطه جریمه انجام شد و اوساگونا با ضربه سری او را در اختیار درخشان مهر قرار داد تا مهاجم جوان ذوب‌آهن با ضربه‌ای آرام گل اول را وارد دروازه فرعباسی کند.

دقیقه ۳۲- ذوب‌آهن یک – نفت مسجدسلیمان یک ( حکیم نصاری)– پس از خطای حمید ملکی روی بازیکن نفت ضربه پنالتی برای میزبان به دست آمد تا حکیم نصاری با ضربه‌ای فنی نتیجه بازی را به تعادل بکشد.

دقیقه ۶۶-ذوب‌آهن یک – نفت مسجدسلیمان دو (مجتبی بیژن): حکیم نصاری ضربه آزاد به دست آمده در پشت محوطه جریمه را سانتر کرد که توپ پس از دفع اشتباه ماریون سیلوا در اختیار مجتبی بیژن در اختیار گرفت و این مدافع با ضربه‌ای مهارنشدنی گل دوم را به زیبایی به ثمر رساند.

دقیقه ۹۳- ذوب‌آهن دو – نفت مسجدسلیمان دو (اوساگونا): حمید ملکی از سمت چپ زمین سانتر کات داری را به محوطه جریمه ارسال کرد و مهاجم نیجریه‌ای ذوب‌آهن با ضربه سر نتیجه را به تعادل رساند.

موقعیت حساس:

دقیقه ۱۲:۲۰- شوت مهاجم تیم نفت از داخل محوطه جریمه به شکل خطرناکی با تیر دروازه اسماعیلی برخورد کرد.

۳۹:۰۲- شوت محکم و پای چپ اکبر آفاقی را معراج اسماعیلی به زیبایی دفع کرد.

دقیقه ۷۲- ضربه سر خطرناک اوساگونا از داخل محوطه جریمه به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۵- اسماعیل شریفات با نفوذ به محوطه جریمه می‌توانست گل سوم را به ثمر برساند که ضربه‌اش به شکل خطرناکی‌ از کنار دروازه به بیرون رفت.

شرح بازی

نفت که برای تضمین بقا در لیگ برتر به طور حتم باید امتیاز از ذوب‌آهن می‌گرفت خیلی زود غافلگیر شد و در همان دقایق ابتدایی دروازه خود را توسط مهران درخشان مهر باز شده دید. اما شاگردان فیروز کریمی چند دقیقه بعد به جریان مسابقه بازگشتند و در دقیقه ۳۰ از روی نقطه پنالتی به گل تساوی دست یافتند. چند دقیقه بعد میزبان فرصت داشت تا با شوت اکبر آفاقی به گل دوم برسند که معراج اسماعیلی مانع از انجام این اتفاق شد. با شروع نیمه دوم فشار نفتی‌ها برای ثبت گل دوم افزایش یافت و مجتبی بیژن با استفاده از شلوغی محوطه جریمه توپ را به سقف دروازه فرستاد تا همه چیز به نفع جنوبی‌ها رقم بخورد. در حالی که می‌رفت بازی با همین نتیجه به پایان برسد، یک جنجال از سوی وحید محمدزاده و علیرضا منصوریان رقم خورد تا وقت اضافه بیشتری توسط داور گرفته شود. در نهایت اوساگونا با ضربه سر از داخل محوطه جریمه در ثانیه‌های پایانی گل دوم را به دروازه فرعباسی فرستاد تا ذوب‌‎آهن با این نتیجه لیگ هجدهم را به پایان برساند.

بهترین بازیکن:

حکیم نصاری-  کاپیتان تیم نفت علاوه بر اینکه توانست گل اول تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند در میانه زمین بسیار خوش درخشید و نقش زیادی در درخشش تیمش ایفا کرد. او هم‌چنین در صحنه گل دوم نفت ضربه ایستگاهی به دست آمده را به زیبایی به محوطه جریمه ارسال کرد تا گل دوم و حساس میزبان به دست آید.

اتفاق ویژه

نفت در نیم فصل دوم هیچ کدام از مسابقات خانگی خود را با پیروزی پشت سر نگذاشته است. با این حال آن‌ها با تک امتیاز حاصل شده و بعد از شکست سپیدرود در لیگ باقی ماندند و یکی از نمایندگان خوزستان در لیگ نوزدهم خواهند بود.

حاشیه:

*مدافع راست نفت به علت مصدومیت خیلی زود از ترکیب بیرون رفت و جای خود را به اکبر آفاقی داد.

*علیرضا منصوریان بعد از اخراج مدافع خود اعتراض بسیار شدیدی را به داور مسابقه انجام داد. در این میان با اعلام داور چهارم مسابقه، سیدعلی سرمربی ذوب‌آهن را از کنار زمین اخراج کرد. پس از این اتفاق منصوریان درگیری لفظی شدیدی را با داور چهارم پیدا کرد. صحنه‌ای که با وساطت فیروز کریمی و باقی افراد کنار خط پایان یافت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.