کد خبر : 5147
تاریخ انتشار : شنبه 30 شهریور 1398 - 16:00
-

نشست استانی بررسی مشکلات آب شرب و کشاورزی آبادان با حضور دکتر شریعتی برگزار شد

نشست استانی بررسی مشکلات آب شرب و کشاورزی آبادان با حضور دکتر شریعتی برگزار شد

فرماندار ویژه آبادان:۷۰درصد شبکه توزیع و انتقال آب در شهرستان فرسوده است/روستائیان توقع بهر مندی از آب طرح غدیر را دارند به گزارش خبرنگارما ازآبادان، سید زین العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان در نشست استانی بررسی مشکلات آب شرب و کشاورزی آبادان که با حضور دکتر شریعتی استاندار خوزستان، نمایندگان مردم آبادان

فرماندار ویژه آبادان:۷۰درصد شبکه توزیع و انتقال آب در شهرستان فرسوده است/روستائیان توقع بهر مندی از آب طرح غدیر را دارند به گزارش خبرنگارما ازآبادان،
سید زین العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان در نشست استانی بررسی مشکلات آب شرب و کشاورزی آبادان که با حضور دکتر شریعتی استاندار خوزستان، نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، مدیر عامل  سازمان منطقه آزاد اروند و مدیران استانی مربوطه در محل تالار غدیر فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد ضمن اشاره به فرسودگی ۷۰درصدی خطوط انتقال و توزیع آب در شهرستان آبادان که باعث قطعی های مکرر آب می شود اظهار داشت: روستائیان عزیز ما نیز توقع بهره مندی از آب طرح غدیر را دارند، چیزی که بر خلاف تعهدات صورت گرفته تا کنون محقق نشده است.
موسوی افزود: بررسی مسایل و مشکلات آب آشامیدنی، آب کشاورزی و شیلات این شهرستان سهمیه آب اختصاص یافته به مناطق روستایی آبادان از طرح غدیر نیز به دلیل کاهش میزان شوری آب رودخانه بهمنشیر به میزان ۲ هزار و ۱۰۰ میکروموس در حال حذف شدن است که جای نگرانی دارد.همچنین در مناطقی مثل ابوشانک تاسیسات آبرسانی نیاز به تعمیر اساسی و اصلاح دارد تا مشکل قطع آب در روستاهای زیرپوشش این تاسیسات برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه نخلهای خرمای شهرستان آبادان از ۴ میلیون اصله ی قبل از جنگ به ۲ میلیون اصله تنزل پیدا کرده است ادامه داد:بسیاری ازنخلهای باقی مانده نیزپیر هستند.کشت میانه کاری چندانی هم صورت نمی گیرد، در صورتیکه در گذشته نزدیک به ۲۰ هزار هکتار  کشت میانه کاری در نخلستانها وجود داشت. شهرستان آبادان ۱۱ هزار هکتار نخلستان بارور دارد اما به دلیل بحران ناشی از شوری آب در سال ۹۷ میزان تولید محصول نخلستان های آبادان به شدت کاهش یافته است. همچنین از سال ۹۴ تاکنون به دلیل آب شور و سیل اخیر زهکش های اراضی تحت پوشش طرح مقام معظم رهبری نیز تخریب شدند.

فرماندارویژه آبادان از اجرا نشدن طرح سد سلولی روخانه بهمنشیر و تکمیل نشدن طرح صیادی بندر آبادان نیزانتقاد کرد و گفت: با وجود پیگیری انجام شده و تخصیص ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار و سرمایه گذاری سازمان آب و برق خوزستان این طرح تاکنون اجرایی نشده است.روند اجرای بندر صیادی آبادان با ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده و اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریالی اختصاص یافته به این طرح تاکنون تامین نشده است. شناورهای صیادی نیاز به پارکنیگ دارند و نبود اسکله برای پارک این شناورها پهلوگیری و سوخت گیری این شناورها را با مشکل مواجه می کند.

وی در بخشی دیگر به مجتمع آبزی پروری ۴۷ هکتاری چوئبده آبادان اشاره کرد و گفت: برای ایجاد زیرساخت های مجتمع آبزی پروری چوئبده به ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تاکنون این اعتبار تامین نشده است. ضمن اینکه برای  تکمیل پروژه مجتمع پرورش میگو چوئبده آبادان با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی به ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی در پایان از استاندار خوزستان خواستار شد علاوه بر اجرای تعهدات گذشته مبنی بر دریافت روزانه ۱۲۰ هزار متر مکعب دریافت آب غدیربرای شهرستان آبادان دستورات لازم را مبنی بر رفع توقف و کندی پروژه های ذکر شده صادر نماید.

اختصاص ۱۰ دستگاه بیل مکانیکی بوم بلند برای لایروبی انهار ، تاکید بر تحویل ۵ کیلومتر لوله به آبفار آبادان، ارتقای سهمیه آب غدیر شهرستان به ۱۰۰ هزار متر مکعب، حل مشکل صیادان فاقد پروانه، تشکیل کارگروه استانی با ترکیب معاونین مدیر کل به ریاست فرماندارآبادان از جمله مصوبات این جلسه مهم بود. لازم به ذکر است این دومین جلسه پی در پی هفتگی فرماندار ویژه آبادان با مسئولین در حوزه آب شرب وکشاورزی  و شیلات می باشد.خبرنگار/ناصرحکیمی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.