کد خبر : 3019
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 تیر 1398 - 23:38
-

 نبض دولت امید در مسجدسلیمان ضعیف می زند

 نبض دولت امید در مسجدسلیمان ضعیف می زند

این کودکان مسجدسلیمان هستند که در گرمای بالای ۵۰ درجه مردادماه آماده نظاره سرنوشت پدران و مادران خود هستند . باید کاری کرد….

نبض دولت امید در مسجدسلیمان ضعیف می زند

چند روزی از زلزله شهرستان مسجد سلیمان می‌گذرد و مردم این شهرستان علی رغم خطری که تهدیدشان می کند خسته و نا امید از وعده های پوچ مسئولین ، خطر زندگی در خانه های پر خطر را به جان خریده و کم کم به خانه هایشان باز می گردند ، اما آیا این خانه ها که حالا هر کدام از زلزله چند هفته پیش یادگاری بر پیکر نحیف خود دارند ، تاب و تحمل یک زلزله دیگر را دارند یا خیر ،جواب منفی است.

 

بافت نزدیک به ۷۰ درصد ساختمانهای مسکونی شهرستان مسجد سلیمان فرسوده و بیش از ۴۰ تا ۵۰ سال قدمت دارد به گونه ای که تحمل هیچ زمین لرزه ای را ندارند و در صورت بروز یک زلزله دیگر می تواند به شدت برای ساکنین خطر آفرین باشد.

در این میان نقش دولت بسیار تعیین کننده است و باید برای رفع مشکلات مردم زلزله زده مسجد سلیمان چاره ای بیندیشد.

 

با توجه به آمار ۸ هزار واحد مسکونی آسیب دیده که در شهرستان مسجدسلیمان به ثبت رسیده به نظر می رسد کار دولت کم کم دارد سخت تر میشود ، مضافا اینکه ماه دوم فصل تابستان هم از راه رسیده و تا چشم به هم بزنیم پاییز و زمستان که بارش بارانهای آنها در منطقه مسجدسلیمان معروف است از راه می رسد و مشکلات مردم دوچندان خواهد شد.

جلسات متعددی در این شهرستان برگزار می شود مسئولین زیادی از استان گرفته تا کشور به این شهرستان سفر کرده اند اما نتیجه این جلسات چیست خدا می داند.

هر چه هست تا الان برای این مردم هیچ اتفاقی رخ نداده و مردم همچنان چشم انتظار کمکهای دولتی هستند.

عملکرد ضعیف دولت در کمک به زلزله زدگان شهرستان مسجدسلیمان نا امیدی مردم از دولت امید را به همراه داشته تا جائیکه مردم در برخی نقاط شهر دست بکار شده و به هر طور در تلاشند خانه های قدیمی و آسیب دیده خود را تعمیر کنند .

 

از کمکهای مردمی و ادارات دولتی آنگونه که در زمان وقوع سیلاب روانه مناطق سیل زده استان میشد هم خبری نیست و گویی همه مسجدسلیمان را فراموش کرده‌اند.

 

این در حالی است که این مردم با همین بضاعت و توانایی شان در جریان سیل اخیر بارها و بارها کمکهای نقدی و خوراکی خود را راهی مناطق سیل زده می کردند .

 

جلسات متعدد فرمانداری تنها به رد وبدل کردن آماری می گذرد که قرار نیست برای آنها تصمیم جدی گرفته شود ، هرکس از راه می رسد وعده ای می دهد و میدان را خالی می کند و این کودکان شهرستان مسجدسلیمان هستند که در گرمای بالای ۵۰ درجه مردادماه آماده نظاره سرنوشت پدران و مادران خود هستند . باید کاری کرد ، پیش‌ از‌ آنکه در خاطر کودکان مسجد سلیمانی خاطره ای بد برای همیشه نقش بندد .

به قلم : محمد رستمی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.