کد خبر : 6955
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 آبان 1398 - 0:29
-

نباید از طب سنتی سوء استفاده شود

نباید از طب سنتی سوء استفاده شود

به گزارش  روابط عمومی مرکزخدمات درمانی آموزشی سلامتکده طب ایرانی آیات اروند، اینروزها بازار سوء استفاده از طب سنتی به دلیل نبود نظارت‌های مناسب از سوی مسئولان امر داغ است.   این وضعیت در جامعه، اطلاعات نادرستی به نام طب سنتی در بین مردم رواج یافته و موارد تجویز اشتباه داروهای گیاهی سمی به صورت

به گزارش  روابط عمومی مرکزخدمات درمانی آموزشی سلامتکده طب ایرانی آیات اروند، اینروزها بازار سوء استفاده از طب سنتی به دلیل نبود نظارت‌های مناسب از سوی مسئولان امر داغ است.

 

این وضعیت در جامعه، اطلاعات نادرستی به نام طب سنتی در بین مردم رواج یافته و موارد تجویز اشتباه داروهای گیاهی سمی به صورت مکرر رخ می‌دهد.

 

این در حالی است که قبل از درمان از طریق طب سنتی باید به موارد اصولی توجه کرد. برای مثال از به‌کار بستن دستورات و توصیه‌های دارویی گیاهی بدون مشورت پزشک متخصص طب سنتی پرهیز شود. درضمن برخی بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های صعب العلاج نیاز به ویزیت متخصص طب سنتی همراه با ارائه سوابق پزشکی بیمار دارد.

همچنین بسیاری از داروهای گیاهی عرضه شده در عطاری‌ها دارای ناخالصی و حتی غیر بهداشتی هستند. بنابراین معتبر بودن عطاری را از مراکز طب سنتی جویا شوید. در سال‌های اخیر طب سنتی از سوی مراکز دانشگاه مورد توجه قرار گرفته است، اما در جامعه امروز شاهد آشفته بازار از این اقبال عمومی هستیم.

 

لذا برخورد قضائی با سودجویان طب سنتی می تواند از تخلفات جلوگیری کند.

 

روابط عمومی سلامتکده طب ایرانی آیات اروند

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.