کد خبر : 17785
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 تیر 1399 - 4:54
-

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان: طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» در خوزستان اجرا می‌شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان: طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» در خوزستان اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام همت‌پور از اجرای طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» در خوزستان خبر داد و گفت: به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد و تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی، اجتماعی و دینی در محلات خصوصا خانواده شهدا و ایثارگران برگزار می‌شود. «حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور» ، با اشاره به اجرای طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» اظهار کرد: در قرآن کریم، حدود ۱۰

حجت‌الاسلام همت‌پور از اجرای طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» در خوزستان خبر داد و گفت: به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد و تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی، اجتماعی و دینی در محلات خصوصا خانواده شهدا و ایثارگران برگزار می‌شود.
«حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور» ، با اشاره به اجرای طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» اظهار کرد: در قرآن کریم، حدود ۱۰ آیه به صورت صریح درباره کسانی است که در راه خدا کشته شده باشند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان افزود: از جمله مسائلی که در این آیات به آن اشاره شده زنده بودن شهید، رزق شهید، آمرزش گناهان شهید، ضایع نشدن عمل شهید، مسرت و خوشحالی شهید، وارد شدن در رحمت الهی و رستگاری شهید است.
وی با بیان اینکه امام صادق(ع) از رسول اللّه (ص) نقل فرمودند «با شرافت‌ترین مرگ‌ها، کشته شدن به نحو شهادت است» اضافه کرد: نعمت‌هایی که به شهید عطا شده، نباید همچون نعمت‌هایی باشد که به اشخاص عادی داده می‌شود.
حجت‌الاسلام همت‌پور با اشاره به اینکه مراد از این سخن، نعمت‌ها و کمالاتی است که تنها نصیب برگزیدگان و بندگان خاص الهی می‌شود تصریح کرد: شهادت بیداری را معنا می‌کند و بینایی را شفاف می‌سازد.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم بیش از پیش در معرفی سیره شهدا به نسل امروز تلاش کنیم ادامه داد: یکی از راه‌های شناخت شهدا دیدار با خانواده‌های معزز آنان است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان عنوان کرد: خاطرات شهدا برای بچه‌های مساجد سراسر برکت و درس بندگی است از این جهت می‌توان گفت که سه‌شنبه‌های تکریم تجلیل از انسان‌های آسمانی است.
وی ابراز کرد: ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات و نیز در راستای تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی و دینی محلات خصوصاً خانواده شهدا و ایثارگران همزمان با ایام دهه کرامت طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم را برای اجرا در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور آغاز می‌کند.
حجت‌الاسلام همت‌پور اذعان داشت: این طرح یک رویداد محله‌محور و خانواده‌بنیان است که با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و ملاحظه اقتضائات محلی با محوریت مسجد و ذیر نظر امام جماعت مسجد اجرا می‌شود.
وی شناسایی و تکریم خانواده شهدا، ایثارگران، چهره‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز و … در عرصه‌های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله در راستای تقویت سرمایه‌های اجتماعی، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله به‌ویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی و ارتقای فرهنگ عمومی محله و رونق بخشی به نماز جماعت و جذب نوجوانان، جوانان و نخبگان به مساجد را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.