کد خبر : 15622
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 اردیبهشت 1399 - 11:35
-

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان:  طرح ملی راهکار در خوزستان اجرا می‌شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان:  طرح ملی راهکار در خوزستان اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام همت‌پور از اجرای طرح ملی راهکار ویژه کانون‌های مساجد در خوزستان خبر داد و گفت: این طرح باعث دیده شدن ایده‌های نوآورانه و خلاقانه کانون‌های مساجد در ایام شیوع ویروس کرونا می‌شود. حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به اجرای طرح راهکار (رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار رمضان) در خوزستان اظهار

حجت‌الاسلام همت‌پور از اجرای طرح ملی راهکار ویژه کانون‌های مساجد در خوزستان خبر داد و گفت: این طرح باعث دیده شدن ایده‌های نوآورانه و خلاقانه کانون‌های مساجد در ایام شیوع ویروس کرونا می‌شود.

حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به اجرای طرح راهکار (رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار رمضان) در خوزستان اظهار کرد: طرح ملی راهکار ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ایام شیوع کرونا است که طی آن مدیران کانون‌ها می‌توانند طرح‌ها، ایده‌ها و پویش‌های خود را در ۲ بسته برنامه‌های مسجد و خانواده در سامانه بچه‌های مسجد (فهما) ثبت کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان افزود: ایجاد و تقویت نهضت خدمت‌رسانی، تقویت بنیه ایمان، همدلی، کار و ایثار در محیط خانواده و محله با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون‌های مساجد از اهداف این طرح است.

وی اضافه کرد: کانون‌های مساجد با محوریت امام جماعت و همراهی هیئت امنا و سایر تشکل‌های محله می‌توانند با رویکرد اعتمادسازی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی در اجرای برنامه‌ها با کمترین مشکل و مانعی مواجه شده و گامی مؤثر و حرکتی جهادی را انجام دهند.

حجت‌الاسلام همت‌پور تصریح کرد: در این طرح ۱۴ برنامه عملیاتی در قالب ۲ بسته برنامه‌ای در چهار محور ایمان، همدلی، کار و ایثار طراحی شده تا کانون‌های مساجد بتوانند تا زمانی که نماز جماعت در مساجد برقرار نباشد، این برنامه‌ها را اجرا کنند.

وی عنوان کرد: بسته برنامه‌ای مسجد شامل هفت برنامه مسجدمحور از جمله مسجد مجازی، فضاسازی محله، ارتباط مجازی، تکریم، مواسات، آموزش مجازی و بازارچه است و بسته خانواده نیز شامل هفت برنامه خانواده‌محور از جمله خانه‌های نورانی، با کتاب در خانه، مثل مسجد، به‌توان مهربانی، به‌وقت لبخند، خانه‌ات آباد و کمک مؤمنانه است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان اذعان داشت: طرح ملی راهکار باعث دیده شدن طرح‌های نوآورانه و خلاقانه در روزهای شیوع ویروس کرونا در بین کانون‌های مساجد می‌شود و اوج فعالیت‌های مؤمنانه بچه‌های مساجد به چشم می‌خورد.
وی ابراز کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ائمه جماعات و خانواده‌ها می‌توانند با ارسال فیلم و عکس از فعالیت‌های صورت گرفته در قالب «طرح ملی راهکار» در پویش مردمی بچه‌های مسجد شرکت کنند.

حجت‌الاسلام همت‌پور به جوایز برگزیدگان در دو سطح کانون و شرکت‌کنندگان اشاره کرد و یاد آور شد: در سطح کانون ۱۱۴ کانون برتر علاوه بر کسب امتیاز فهما جوایز ارزنده و نفیس به همراه لوح تقدیر و در سطح شرکت‌کنندگان نیز به ۱۱۴ فیلم و عکس برگزیده ارسالی شرکت‌کنندگان (خانواده‌ها، ائمه جماعات، اعضای کانون و …) در قالب پویش مردمی بچه‌های مسجد جوایز ارزنده و نفیسی اهدا می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در پویش مردمی بچه‌های مسجد از سه طریق بارگذاری در صفحه اختصاصی کانون در بخش «طرح ملی راهکار» در سامانه بچه‌های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir، عضویت در کانال فهما به نشانی https://gap.im//fahmabot و ارسال گزارشات به مدیر گروه (ادمین) با شناسه @adminfahma و انتشار در فضای مجازی و پیام‌رسان‌ها با عنوان پویش مردمی #بچه_ های_ مسجد شرکت کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.