کد خبر : 6072
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 مهر 1398 - 7:52
-

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان: ۱۵۶۰ امدادگر در کشور عراق مستقر شده‌ است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان: ۱۵۶۰ امدادگر در کشور عراق مستقر شده‌ است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان: ۱۵۶۰ امدادگر در کشور عراق مستقر شده‌ است مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: ۱۵۶۰ نیروی درمانی-امدادی که ۱۲۰ نفر آن‌ها از استان خوزستان هستند برای خدمت رسانی به زائران اربعین در کشور عراق مستقر شده‌اند. به گزارش شبکه خبری خوزستان ، علی خدادادی در نشست خبری کمیته امداد و

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان: ۱۵۶۰ امدادگر در کشور عراق مستقر شده‌ است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: ۱۵۶۰ نیروی درمانی-امدادی که ۱۲۰ نفر آن‌ها از استان خوزستان هستند برای خدمت رسانی به زائران اربعین در کشور عراق مستقر شده‌اند.

به گزارش شبکه خبری خوزستان ، علی خدادادی در نشست خبری کمیته امداد و نجات اربعین حسینی که ظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: نگاه ما به اربعین حسینی به عنوان یک حرکت بین المللی فراهم شدن فرصتی است برای ارائه خدمت به زائرین از یک سو و افزایش سرمایه اجتماعی، جلب اعتماد عمومی و کسب تجربه و رشد جوانان عضو به عنوان یک دانشگاه عملی و عمومی از سوی دیگر است.

وی با بیان اینکه این طرح به صورت رسمی به مدت ۲۰ روز انجام می‌شود، عنوان کرد: طرح اربعین از ۱۰ مهر آغاز و در ۲۹ مهر به پایان می‌رسد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: طبق روال هر ساله پیش از طرح اربعین، برنامه آمادگی جسمانی امدادگران، دوره آموزشی تجمعات انبوه برای روسا و امدادگران تدارک دیده شد تا آمادگی لازم برای هر گونه اتفاق احتمالی و پدافندهای غیر عامل را داشته باشیم.

خدادادی درباره نحوه خدمت‌رسانی نیروهای هلال احمر توضیح داد: جمعیت هلال احمر در دو بخش به زائرین اربعین خدمت می‌کنند، یک بخش خارجی است که شامل نیروها، پایگاه‌ها و امکانات لوجیستیکی است که در عراق برپا شده است که شامل ۲۷ درمانگاه سیار، ۴۲ دستگاه امبولانس و ۱۵۶۰ نیروی درمانی-امدادی که ۱۲۰ نفر آن از استان خوزستان اعزام شده‌اند و اکنون همه این نیروها در عراق مستقر هستند.

وی در ادامه نحوه توزیع پایگاه‌های امدادی در عراق را این گونه برشمرد: در نجف اشرف ۶ پایگاه، در کربلای معلا ۷ پایگاه، مسیر نجف تا کربلا ۷ پایگاه، در کاظمین ۴ پایگاه، در حله ۴ پایگاه و در سامرا یک پایگاه مستقر شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان همچنین درباره خدمات هلال احمر در داخل کشور گفت: ۴ پست جمعیت هلال احمر خوزستان با ۲۶۶ نیرو در مبادی ورودی استان در شهرستان‌های اندیمشک، ایذه، بهبهان و هندیجان مستقر هستند که در کنار ارائه خدمات به صورت شبانه روز، امکان ارائه اسکان موقت را برای زائرین فراهم می‌کنند.

خدادادی افزود: در مجموع ۳۳ پست و قرارگاه در داخل کشور و در مرزها و مسیرهای منتهی به آنها برپا شده است که از میان آن‌ها دو قرارگاه پشتیبانی در چذابه و شلمچه برای نیروهای واکنش سریع در حوادث احتمالی نیز درنظر گرفتیم.

وی در ادامه به دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر خوزستان در آستانه اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: امسال حوزه جوانان با ایجاد ۱۷ پایگاه راهنمای زائرین در مراکز مختلف در کنار ارائه راهنمایی به زائرین، ایستگاه سلامتی راه اندازی کردند که در آن تست قندخون و فشار خون مردم را به دست می‌آورند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد: ما در طرح اربعین با کلیه تجهیزات، خودروی نجات، خودروی ارتباطات، خودروهای امدادی، موتورلانس و دو فروند بالگرد پشتیبانی این دو مسیر خروجی شلمچه و چذابه را برعهده داریم و آمادگی برپایی ۲ اردوگاه دیگر با ظرفیت‌های مورد نیاز در حوادث احتمالی را نیز داریم.

خدادادی اظهار داشت: در همین چند روز ابتدایی ۸۰ نفر در مرز شلمچه و ۳۷ نفر در مرز چذابه و جمعا ۱۱۷ نفر با مراجعه به پایگاه‌های مستقر از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/ ع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.