کد خبر : 3115
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 تیر 1398 - 16:13
-

محفل انس با شهدا به یاد رزمنده دلیر شهید احمد رشیدپور از شهدای جاویدالاثر دفاع مقدس و شهید مصطفی رشیدپور از شهدای مدافع حرم خوزستان امروز دراهواز برگزارمی شود

محفل انس با شهدا به یاد رزمنده دلیر شهید احمد رشیدپور از شهدای جاویدالاثر دفاع مقدس و شهید مصطفی رشیدپور از شهدای مدافع حرم خوزستان  امروز دراهواز برگزارمی شود

محفل انس با شهدا در اهواز برگزار می‌شود با حضور رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس خوزستان محفل انس با شهدا در اهواز برگزار می‌شود. به گزارش شبکه خبری خوزستان با حضور رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس استان خوزستان و پیشکسوتان گردان امیرالمومنین(ع) محفل انس با شهدا در شهر اهواز برگزار می‌شود. این برنامه روز

محفل انس با شهدا در اهواز برگزار می‌شود

با حضور رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس خوزستان محفل انس با شهدا در اهواز برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه خبری خوزستان با حضور رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس استان خوزستان و پیشکسوتان گردان امیرالمومنین(ع) محفل انس با شهدا در شهر اهواز برگزار می‌شود.

این برنامه روز یکشنبه ۳۰ تیرماه سال ۱۳۹۸ از ساعت ۲۱:۳۰ آغاز می‌شود که جمعی از جوانان انقلابی و مومن استان خوزستان در آن حضور می‌یابند.

محفل انس با شهدا به یاد رزمنده دلیر شهید احمد رشیدپور از شهدای جاویدالاثر دفاع مقدس و شهید مصطفی رشیدپور از شهدای مدافع حرم خوزستان برگزار می‌شود که جمعی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران اهواز در این برنامه شرکت می‌کنند.

این برنامه معنوی در اهواز، فاز ۲ پادادشهر، خیابان ۴۵ پلاک ۸۹ برگزار می‌شود که حاضران یاد و خاطره شهدای گلگون کفن دفاع مقدس و مدافع حرم به ویژه شهیدان احمد و مصطفی رشیدپور را گرامی می‌دارند.

محفل انس با شهدا در اهواز از سوی هیئت رزمندگان و پیشکسوتان گردان امیرالمومنین(ع) اجرا می‌شود که با خاطره‌گویی یادگاران هشت سال دفاع مقدس همراه است.

شهید احمد رشیدپور فرزند محمد است که در نخستین روز از آذر ماه سال ۱۳۳۷ دیده به جهان گشود، این دلیرمرد اهوازی با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های حق علیه باطل در خوزستان شد و تا آخرین لحظات سقوط خرمشهر به همراه دیگر رزمندگان در شهر ماند.

شهید احمد رشیدپور بعد از اجرای مرحله نخست عملیات فتح‌المبین به آرزوی دیرینه‌اش یعنی شهادت در راه خدا نائل آمد و در روز ۲۰ فروردین ماه سال ۱۳۶۱ آسمانی شد.

وی در سن ۲۴ سالگی شربت شیرین شهادت را نوشید که پیکر پاکش با گذشت ۳۷ سال از زمان شهادت هنوز به خاک وطن بازنگشته است و جزو شهدای جاویدالاثر دفاع مقدس محسوب می‌شود.

شهید مصطفی رشیدپور در تاریخ یکم شهریور ماه سال ۱۳۴۷ چشمبه جهان گشود و از سن ۱۶ سالگی در سال ۱۳۶۲ به جبهه عازم شد.

این دلیرمرد در بیشتر عملیات‌ها و مناطق عملیاتی در دوران دفاع مقدس حضور فعالی داشت به طوری که در عملیات‌هایی همچون خیبر، بدر، والفجر ۸، کربلای ۴، کربلای ۵، نصر ۴، نصر ۸ و والفجر ۱۰ شرکت کرد.

شهید مصطفی رشید‌پور در بهمن سال ۱۳۹۴ در آزادسازی نبل و الزهرا در سوریه مجروح شد و پس از تحمل چند ماه درد و رنج مجروحیت سرانجام در روز یکشنبه هفتم شهریور ماه سال ۱۳۹۵ به درجه رفیع شهادت نائل شد.

پیکر این شهید با حضور پرشور مردم و مسئولان صبح روز سه‌شنبه نهم شهریورماه از حسینیه عاشقان ثارالله اهواز تا چهار راه سلمان فارسی تشییع شد و سپس در قطعه شهدای مدافع حرم گلزار شهدای اهواز آرام گرفت.

منبع :تسنیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.