کد خبر : 13355
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 اسفند 1398 - 10:12
-

قربانی، عامل دفع بلا در مواقع بحرانی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، قربانی را عامل دفع بلا در مواقع بحرانی دانست.

قربانی، عامل دفع بلا در مواقع بحرانی  مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، قربانی را عامل دفع بلا در مواقع بحرانی دانست.

حجت الاسلام مرتضی همت پور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان ، گفت: قربانی کردن از سنت‌های زیبای اسلامی است که نتایج فردی و اجتماعی بسیاری دارد. سفارش شده که برای محروم نماندن از آثار و برکات حاصل از آن قرض کنیم. همچنانکه پیامبر به همسرشان ام سلمه اینچنین سفارش کردند: «اسْتَقْرِضِی وَ ضَحِّی

حجت الاسلام مرتضی همت پور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان ، گفت: قربانی کردن از سنت‌های زیبای اسلامی است که نتایج فردی و اجتماعی بسیاری دارد. سفارش شده که برای محروم نماندن از آثار و برکات حاصل از آن قرض کنیم. همچنانکه پیامبر به همسرشان ام سلمه اینچنین سفارش کردند: «اسْتَقْرِضِی وَ ضَحِّی فَإِنَّهُ دَیْنٌ مَقْضِی‏؛ قرض کن و قربانی نما که پول آن قرض پرداخت می‌شود.» (من لایحضره الفقیه، ج ۲، ص ۲۱۳)

او افزود: اگر کسی توانایی مالی اندکی دارد می‌تواند به صورت مشترک در قربانی شریک شده و با سهمی هر چند کم از آن آثار و نتایج بهره ببرد.

حجت الاسلام همت پور بیان کرد: از آیات و روایات فهمیده می‌شود که خون ریختن و قربانی کردن حیوان حلال گوشت و تقسیم آن بین فقرا و نیازمندان عملی پسندیده و سنت است.

این مقام مسئول با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر (ع) که می‌فرمایند: همانا خداوند دو عمل را دوست دارد، یکی اطعام و خوراندن غذا یا مهمانی دادن و دیگری خون ریختن یعنى ذبح گوسفند، شتر و یا هر حیوان حلال گوشت و توزیع گوشت بین نیازمندان و هم چنین عقیقه کردن برای فرزندان اظهار داشت: ذبح و قربانی یکی از سنت‌های مستحبی است که در روایات تأکید زیادی بر اجرا و انجام آن شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ادامه داد: از دیگر فواید قربانی کردن، دفع بلاست. مسئله‌ای که همگان از آن باخبرند و در سیره علماء و بزرگان نیز بسیار دیده می‌شود از این رو ضروری است با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا و دفع بلایا در حد توان بین نیازمندان قربانی صورت پذیرد.

همت پور در پایان گفت: تعداد ۱۲ راس گوسفند با همکاری موسسه خیریه حضرت خدیجه سلام الله علی‌ها و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان خوزستان خریداری و در برخی شهرستان‌های استان خوزستان مانند؛ هویزه، اهواز، کارون، لالی، گتوند، دزفول، سوسنگرد، بستان، باوی، حمیدیه، هفتکل قربانی و در آستانه عید نوروز تقدیم نیازمندان گردید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.