کد خبر : 8240
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 آذر 1398 - 9:00
-

فرونشست ‌خیابان در اهواز / اتوبوس شهری به کام زمین فرو رفت + تصاویر

فرونشست ‌خیابان در اهواز / اتوبوس شهری به کام زمین فرو رفت + تصاویر

فرونشست ‌خیابان در اهواز / اتوبوس شهری به کام زمین فرو رفت + تصاویر خیابان‌های اهواز روز گذشته شاهد فرونشست زمین در کوی جمهوری بود که خسارت‌های جدی به یک دستگاه اتوبوس و یک پیکان وانت وارد کرد. به گزارش شبکه خبری خوزستان روز گذشته و پس از پایان بارندگی‌ها خیابان‌های اهواز در منطقه کوی

فرونشست ‌خیابان در اهواز / اتوبوس شهری به کام زمین فرو رفت + تصاویر

خیابان‌های اهواز روز گذشته شاهد فرونشست زمین در کوی جمهوری بود که خسارت‌های جدی به یک دستگاه اتوبوس و یک پیکان وانت وارد کرد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان روز گذشته و پس از پایان بارندگی‌ها خیابان‌های اهواز در منطقه کوی جمهوری شاهد فرونشست وحشتناک بود که منجر به خسارت‌های جدی به یک دستگاه اتوبوس و یک پیکان وانت شد. از ابتدای سال تا به امروز اهواز بیش از ۲۲۰ نقطه شاهد فرونشست‌های وسیع و کوچک بوده است.

طبق گفته مدیرعامل آبفا افزایش فرونشست زمین در خیابان‌های اهواز در پی سیلاب فروردین ماه و همچنین پر شدن لوله‌های فاضلاب از آب سطحی در روزهای اخیر رخ می‌دهد و گفت: پر شدن لوله‌ها از آب منجر به این شد که تاج لوله‌های بتنی کاملاً فرسایش یابند و از فروردین ماه امسال به صورت مکرر شاهد فرونشست زمین باشیم که همچنان ادامه دارد.

بهنام مریدی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه فرونشست زمین در اثر ریزش لوله‌های شبکه فاضلاب رخ می‌دهد اظهار داشت: با توجه به اینکه تمام خروجی فاضلاب شهر اهواز به رودخانه کارون است وقتی سطح آب رودخانه با ارتفاع بالا روی خطوط شبکه سوار شد باعث شد آب رودخانه درون خطوط شبکه دفع فاضلاب ورود کند.

وی با تاکید بر اینکه مبنای طراحی شبکه فاضلاب مجزا، تنها دفع فاضلاب است و شبکه ما اصلاً ظرفیت سرریز آب بارندگی در شبکه فاضلاب را ندارد، افزود: شبکه به سختی جوابگوی فاضلاب‌های موجود را می‌دهد و اضافه شدن آب‌های سطحی بارندگی‌ها وضعیت را به مراتب بدتر کرده است.

گفتنی است در حال حاضر ۵۰ درصد شبکه فاضلاب اهواز معادل ۱۱۰۰ کیلیومتر از لوله‌های بتنی استفاده شده است که عمری بالای ۴۰ سال دارد که با توجه به خوردگی و فرسایش شدید سایه خطر فرونشست‌ها همچنان دست از سر اهواز بر‌نمی‌دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.