کد خبر : 3227
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 مرداد 1398 - 13:55
-

فرماندار ویژه آبادان : همه ی بانوان را به فعالیت اجتماعی دعوت کرده است.

فرماندار ویژه آبادان : همه ی بانوان را به فعالیت اجتماعی دعوت کرده است.

فرماندار ویژه آبادان در نشست مشورتی پارلمان زنان شهرستان آبادان : دولت همه ی بانوان را به فعالیت اجتماعی دعوت کرده است. شبکه خبری خوزستان ،دکتر سیدزین العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان در نشست مشورتی پارلمان زنان که با دستور کار برگزاری انتخابات هیئت رئیسه این پارلمان در محل فرمانداری ویژه آبادان

فرماندار ویژه آبادان در نشست مشورتی پارلمان زنان شهرستان آبادان
:

دولت همه ی بانوان را به فعالیت اجتماعی دعوت کرده است.

شبکه خبری خوزستان ،دکتر سیدزین العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان در نشست مشورتی پارلمان زنان که با دستور کار برگزاری انتخابات هیئت رئیسه این پارلمان در محل فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در راستای مشارکت اجتماعی تمامی آحاد جامعه بانوان را به حضوردر فعالیت های اجتماعی دعوت کرده است.

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از خبرنگارما درشهرستان آبادان پیش از ظهر امروز نشست مشورتی پارلمان زنان شهرستان آبادان به ریاست دکتر سیدزین العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان و همچنین دکتر سیده فرانک موسوی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان در محل سالن اجتماعات این فرمانداری برگزار شد.

در این نشست فرماندار ویژه آبادان ضمن اظهار خرسندی از برگزاری این گونه جلسات و عرض خیرمقدم به حاضرین در این نشست اظهار داشت: قدردان حضور مدیر کل محترم امور بانوان استانداری خوزستان هستم. وی از زمانی که در این سمت قبول مسئولیت کرده است، با حساسیت کامل مسائل مربوط به بانوان را دنبال کرد و در هر جای استان که در خصوص بانوان مسائل و مشکلاتی بود حضور موثر خود را نشان داده است.

موسوی ادامه داد: امیدوار هستم برای تعیین و برگزاری چنین جلسه ای از پتانسیل تمام بانوان شهرستان استفاده شده باشد. برای من بسیار مهم است که در این راه با جلوگیری از خاص گزینی از توانایی تمام بانوان علاقه مند استفاده گردد.

فرماندار ویژه آبادان با اشاره به تأکید قانون اساسی نسبت به برابری حقوق زنان و مردان گفت: باید به آن درجه از عدالت برسیم که قوانین نوشتار را عملیاتی کنیم. برای این کار حتما به برنامه مدون در جهت کشف استعدادهای بانوان عزیز نیاز داریم.

وی گفت :در مواد و فصول مختلف قانون اساسی شاهد هستیم به لزوم عدالت و تساوی حقوق زنان و مردان تأکید شده است.

وی اضافه کرد:در همین باره اصل ۲۱ قانون اساسی در جهت توجه به حقوق زن، دولت را موظف می کند که حقوق زنان را در چارچوب موازین اسلامی در همه ی جهات تأمین کند. در بسیاری از آیات و احادیث نیز هر جا در خصوص مسائل اجتماعی مواردی مطرح شده است سخن از محفوظ بودن حقوق زنان به چشم می خورد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان با بیان تبریک مجدد به بانوان آبادانی برای برگزاری این نشست گفت: بخشی از رساله ی دکتری بنده مربوط به حقوق زنان است که در آن از حکمرانی خوب و مشارکت زنان صحبت شده است. آرزو داشتم بتوانم بخشی از این رساله را اجرایی کنم، خدا را شاکر م که این فرصت را داد تا بتوانم در این حوزه توفیق خدمت داشته باشیم.

وی ادامه داد: این که همه جا عنوان می شود آبادان شهر اولین هاست باید مدیون بانوان عزیز این خاک باشیم که توانستند در کنار مردان پایه گذار افتخارات متعدد آبادان باشند. امروز آبادان دچار مسائل مختلفی است.چالش هایی که به دلیل عدم وجود بانوان در مسئولیت ها شکل گرفته است.

وی عنوان کرد:باید بگوئیم این آبادان، برای هیچکس پذیرفتنی نیست، آبادان به عنوان شهری انقلابی وارد نظام مقدس جمهوری اسلامی شد. مسائل جنگ تحمیلی و پس از آن تحریم های ظالمانه استکبار جهانی فرصت زندگی عادی را از مردان و زنان آبادانی گرفت. این شهر به واسطه وجود پالایشگاه که یکی از هدف های اصلی تحریم دشمن می باشد، بیشترین لطمه را از تحریمهاخورده است.باید همگان درکنار هم در راستای پیشرفت آبادان کار جهادی انجام دهیم.

موسوی از اراده ی دولت تدبیر وامید برای مشارکت حداکثری بانوان یاد کرده و گفت: دولت همه بانوان را به حضور در فعالیت های اجتماعی دعوت کرده است. اگر شما وارد عرصه شوید یقین دارم که آبادان از این حالت خارج می شود.کمیته های ۵ گانه پارلمان زنان آبادان آنقدر پتانسیل دارد که بتواند تمامی طیف های، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، ورزشی و … را در خود جای دهد.

فرماندار ویژه آبادان با توجه به اینکه در بدنه ی اجرایی فرمانداری نیز از بخشداران و مشاوران بانو استفاده شده است، تاکید کرد: تمامی بانوان در این کار گروه ها حضور داشته باشند. بانوان خود تلاش کنند تا بتوانند مشارکت حداکثری را به منصه ی ظهور برسانند. چرا نباید تاکنون یک نماینده زن از این شهرستان وارد مجلس شورای اسلامی شده باشد؟ بانوان چقدر مطالبه گری کرده اند؟ این حق شماست که در نظام جمهوری اسلامی ایران مسئولیت بگیرید.

وی در پایان ضمن تشریح اهمیت جغرافیایی آبادان از بعد سیاسی، انسانی، اقتصادی و گردشگری گفت: آبادان در مرکز انرژی خاورمیانه واقع است. در این شهر فرصت‌های فراوان توسعه وجود دارد که باید شکوفا شود. همگان باید تلاش کنند تا بتوانیم آبادان را به جایگاه واقعی خود برسانیم. باید به برکت وجود این نظام فعالیت‌های خود را به‌صورت چشمگیر برای توسعه این شهر در تمامی حوزه‌ها گسترش دهیم. خبرنگار/اعظم حکیمی
 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.