کد خبر : 18551
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 - 16:18
-

فرماندار ویژه آبادان در نشست شورای اداری شهرستان عنوان کرد

فرماندار ویژه آبادان در نشست شورای اداری شهرستان عنوان کرد

فرماندار ویژه آبادان در نشست شورای اداری شهرستان عنوان کرد:     همه ی ما بدهکار مردم هستیم مدیری که ناکار آمد است، خودش با خودش کنار بیایدآمار های اعلامی اشتغال در آبادان کمکی به رفع بیکاری شهر ستان نکرده است کار اصلی و قشنگ را در ستاد کرونا شهروندان انجام دادندجهش تولید نیاز به

فرماندار ویژه آبادان در نشست شورای اداری شهرستان عنوان کرد:

 

 

همه ی ما بدهکار مردم هستیم مدیری که ناکار آمد است، خودش با خودش کنار بیایدآمار های اعلامی اشتغال در آبادان کمکی به رفع بیکاری شهر ستان نکرده است کار اصلی و قشنگ را در ستاد کرونا شهروندان انجام دادندجهش تولید نیاز به مدیران انقلابی و جهادی داردابلاغ گام دوم انقلاب به منزله ی عدم رضایت از میزان خدمات ارائه شده مسئولین در گام اول است

سید زین العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان در نشست شورای اداری با حضور اعضای این شورا و هر سه نماینده مردم،در محل سالن غدیر فرمانداری ویژه شهرستان آبادان برگزار شد، وی با تشریح مشکلات و موانع پیش روی شهرستان آبادان گفت : ابلاغ گام دوم انقلاب به منزله عدم رضایت حضرت آقا از میزان خدمات ارائه شده مسئولین در گام اول است.

وی افزود: این شورا بعد از اپیدمی کرونا اولین جلسه شورای اداری شهرستان است. باید از حضور همه تشکر کنم، از حضور اصحاب رسانه، صدا و سیما و تمام مدیرانی که در این جلسه حضور دارند. متاسفانه در ماه های گذشته همه چیز تحت الشعاع بیماری کرونا قرار گرفته و بیشتر تمرکز ما روی پیگیری موضوعات مربوط به کرونا بود.جا دارد ضمن تبریک اعیاد گذشته ی غدیر و قربان، یاد و خاطره ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی و همچنین ۲۸ مرداد فاجعه آتش سوزی سینما رکس و به شهادت بسیاری از همشهریانمان منجر شد، را گرامی بداریم.

 

موسوی اظهارکرد: در این بین کار قشنگ را مردم در شهرستان آبادان در کنار نواقصی که ما مسئولین داشتیم انجام دادند. رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن‌ماسک در کنار مشکلات زیادی که بازاریان و تمام کسانی که به دنبال معیشت بودند و این ایام سخت را پشت سر گذاشتند، از جمله همکاری های موثری بود که مردم با مجموعه شهرستان داشتند.

موسوی ادامه داد:ایام سختی گذشت و در حال گذشتن است. از تمام کسانی که پای کار بودند قدردانی می کنم  از تیم عملیاتی دانشکده علوم پزشکی و تمام دستگاه های اجرائی و خدمات رسان، جهادگران، خبرنگاران، صدا و سیما و کسانی که در راه تهیه ارزاق معیشتی نیازمندان کمک کردند تشکر ویژه دارم.

موسوی با اشاره و تشریح گام دوم انقلاب اسلامی گفت: اکنون در گام دوم انقلاب هستیم. معنی گام دوم این میباشد که حضرت آقا از میزان خدمات ارائه شده مسئولین در گام اول راضی نیستند. امیدوار هستیم با مسئولیت پذیری در گام دوم آن چیزی که در گام اول انجام ندادیم را به سرانجام برسانیم. مشکلات آبادان در گام اول انقلاب اسلامی با صدها مدیر منصب و ۳۰ نماینده سهم آبادان در مجلس شورای اسلامی در طول ۴۱ سال گذشته لاینحل باقی ماند. اگر کسی در این خصوص ادعایی دارد می تواند بگوید. امیدواریم با وضعیت جدید، تعامل و وحدت و وقت گذاشتن برای شهری که ۸ سال آسیب دیده و مشکلاتش پابر جا ماند، بتوانیم کارهای انجام نداده را سر و سامان دهیم.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان تصریح کرد: همه ما بدهکار مردم هستیم. پرچم محرومیت زدایی را باید عَلم کنیم. اگرچه خیلی دیر، اما این کارها باید انجام داد. آبادان دردهای زیادی دارد که مهمترین آن بیکاری و عدم اشتغال جوانان  است. بیکاری در این شهر متاسفانه نهادینه شده است. اشتغال حق هر آبادانی است. جای تعجب وجود دارد آمار اشتغال در شهرستان در سالیان گذشته هیچ کمکی به کاهش آمار بیکاری نکرده است. این موضوع می تواند از دو علت ناشی شود. یا افراد را از بیرون شهرستان استخدام می کنند و یا ایجاد اشتغال فارغ و خارج از ضوابط و روال اداری و ساز و کارهای لازم و قانونی است.

رئیس شورای اداری شهرستان آبادان بیان کرد: مسئله مهم سهم ناچیز و کم ما از اعتبار ملی در مواجهه به پاسخگویی به کمبودهای شهرستان آبادان بدون در نظر گرفتن آسیبهای مانده از جنگ است. برادران ما در مجلس شورای اسلامی به این مسئله عنایت دارند و می‌دانند که ما باید نسبت به شهرستان های دیگر با توجه به آنچه که بر ما در جنگ گذشت متفاوت تر دیده شویم.

وی با تاکید بر اینکه تقویت بخش خصوصی در شکوفایی اقتصادی آبادان تاثیر خود را نشان می دهد، گفت: تنگ‌نظری ها اجازه نداده است که بخش خصوصی به طور ویژه و موثر در آبادان خود را نشان دهد. با توجه به کمبود ها و تحریم ها باید از توان بخش خصوصی استفاده بکنیم. این مهم باید مد نظر مدیران ما باشد. این کار قطعاً با برنامه‌ریزی پیگیری بسترسازی و امنیت سرمایه امکان پذیر است.
موسوی با انتقاد از وضعیت صنایع و پروژه های نیمه کاره در شهرستان گفت: اگر ما در بخش صنعت قوی بودیم پس واحدهای صنعتی راکد و نیمه راکد چه معنایی دارد. اگر در پروژه ها قوی بودیم پروژه های راکد و نیمه تمام چه معنایی می‌تواند داشته باشد. این چه مدیری است که نمی‌تواند بودجه تخصیص داده شده برای اتمام پروژه ها را جذب کند.چه کسانی باید پروژه‌های نیمه‌تمام و راکد را بروزرسانی کنند. آیا مردم حق ندارند بگویند این پروژه‌ها چرا عقب افتاده است. با توجه به فرصت های بسیار مناسبی که در آبادان از نظر جغرافیایی و بسترهای لازم برای اشتغال وجود دارد، چرا باید وضعیت کشاورزی ما به اینگونه باشد. زمینهای دایر چرا باید به زمین های بایر تبدیل شود. تکلیف نخلهای سوخته را چه کسی پاسخگوست. وضعیت بد کانال های آبرسانی، دفع فاضلاب و دفع آبهای سطحی به گونه‌ای است که متاسفانه تاکنون عدم رضایت شهروندان را به دنبال داشته است. اگر اراضی ما بین دو رودخانه بین المللی و ملی قرار دارد چرا اینگونه تشنه است چه کسی غیر از متولی خاص هر حوزه مسئول است. همه ما مسئول هستیم، برای این کار هایی که بر زمین مانده است.

موسوی تاکید کرد: جهش تولید نیاز به مدیر جهادی و انقلابی دارد. یکی از مهمترین موانع رشد و توسعه در آبادان فساد است. فساد فقط دزدی و اختلاس نیست. فساد در آبادان مبتنی بر طراحی برای انتصاب مدیرانی هست که  حتی حاضر به شرکت در جلسات شرکت نیستند برای انتصاب مدیرانی است که به کار انقلابی و جهادی و مشارکتی اهمیت نمی‌دهند. برای انتصاب مدیرانی  است که مدیر جایگزین برای خود می‌گذارند، در بوارده منزل می‌گیرند و در تهران زندگی می کنند. این مدیران به درد ما نمی‌خورد، این مدیر با خودش باید کنار بیاید. فساد این مدلی در شهرستان رخنه کرده است. باید رجوع کنیم به خدمتگزاری. مدیری که از اهواز  منحصرا دستور روزانه میگیرد تا با آبادان هماهنگ می‌شود به درد آبادان نمی‌خورد. ما مدیری می‌خواهیم که تابع آبادان باشد و مشکلات آبادان را حل کند، اگر این چنین بود قول می‌دهم که وضعیت آبادان خیلی زودتر به سرانجام برسد.
فرماندار ویژه آبادان در پایان  با تشریح مشکلات آبادان به پنج مشکل اصلی اشتغال، رسیدگی به صنایع، آب و فاضلاب، کشاورزی و آبزی پروری و هماهنگی مدیریت در تعامل بین بخشی گفت: متاسفانه در این خصوص و در مورد اشتغال آمارهای اداره کار و دیگر دستگاه ها نشان از اشتغال می دهند. اگر اینگونه است که ما دیگر نباید بیکار داشته باشیم. پس یک جای کار می لنگد. باید سریعاً کارگروه آمار و اشتغال با حضور اداره کار، منطقه آزاد، فرمانداری شهرک های صنعتی و روسای دفاتر  نمایندگان محترم مجلس تشکیل کردند. خجالت آور است که از خارج از شهرستان نیرو استخدام می کنند. همچنین وضعیت صنایع راکد و نیمه راکد دیگر غیر قابل تحمل می باشد. مگر می شود سرمایه دارانی را در آبادان به کار گرفت ولی برای جلوگیری از ریسک آنها کاری انجام نداد؟ در خصوص آب و فاضلاب نیاز به کارگروه ضربتی آبفا با حضور اداره آبفا فرمانداری، منطقه آزاد و روسای دفاتر نمایندگان داریم. تا این حد چسب و وصله زدن  به شبکه‌های آب و فاضلاب دیگر فایده‌ای ندارد. در بخش کشاورزی نیز نیاز به کارگروه ضربتی جهاد کشاورزی، فرمانداری، شیلات و روسای دفاتر نمایندگان داریم. برای آبادان نباید با وابستگی کار کرد. مدیری که در آبادان می‌خواهد خدمت کند نباید وابسته باشد بلکه فقط باید برای رضای خدا و تعصب به شهر کارها را پیش ببرد. خبرنگارناصرحکیمی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.