کد خبر : 4042
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 شهریور 1398 - 15:56
-

فرماندار ویژه آبادان در ستاد تنظیم بازار دستور مستقیم داد؛ ۲۰ تیم بازرسی در بازار 

فرماندار ویژه آبادان در ستاد تنظیم بازار دستور مستقیم داد؛ ۲۰ تیم بازرسی در بازار 

موسوی خطاب به اماکن و تعزیرات:برای پلمپ کردن واحدهای متخلف هیچ توصیه و سفارشی را قبول نکنید سید زین العابدین موسوی در نشست ستاد تنظیم بازار را مکلف به تشکیل ۲۰ تیم بازرسی با کمک اعضای ستاد برای ورود روزانه به بازار کرد. به گزارش خبرنگارماازآبادان،در ستاد تنظیم بازار شهرستان آبادان به ریاست دکتر سید

موسوی خطاب به اماکن و تعزیرات:برای پلمپ کردن واحدهای متخلف هیچ توصیه و سفارشی را قبول نکنید
سید زین العابدین موسوی در نشست ستاد تنظیم بازار را مکلف به تشکیل ۲۰ تیم بازرسی با کمک اعضای ستاد برای ورود روزانه به بازار کرد.
به گزارش خبرنگارماازآبادان،در ستاد تنظیم بازار شهرستان آبادان به ریاست دکتر سید زین العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان برگزار شد وی با دستور مستقیم به اعضای این ستاد را مکلف به تشکیل ۲۰ تیم بازرسی در ۲۰ نقطه از شهر برای سرکشی به واحدهای صنفی کرد. وی همچنین بر ارسال گزارش های روزانه ی بازرسی‌ها به فرمانداری تاکید کرد.
موسوی که روسای  اداره اماکن و تعزیرات حکومتی را خطاب سخنانش قرار داده بود، افزود:گزارش های روزانه را به ما اعلام کنید. با واحد های متخلف که معیشت مردم را تحت تاثیر خود قرار می دهند برخورد کنید. برای پلمپ کردن واحدها هیچ توصیه، نفوذ و سفارشی از هیچکس حتی خود من نپذیرید.
وی با اشاره به حلول ماه محرم ادامه داد:به هر حال زوار امام حسین (ع) از مسیر آبادان به سمت مرز شلمچه تردد می‌کنند و اکثر آنها در این شهر اقامت دارند، باید شرایط اقامت و استفاده از بازار را برای تامین مایحتاج عزاداران حسینی فراهم کنیم.
موسوی تصریح داشت :مصوبات ستاد تنظیم بازار باید خروجی مثبت داشته باشد. مردم باید بدانند که ما ناظر برنرخهای بازار هستیم و آن را رها نکرده ایم. باید برنامه ریزی داشته باشیم و وظایف را تقسیم بندی کنیم. سازمان منطقه آزاد که امر تنظیم بازار را به ما تفویض کرده، باید در کنار دستگاهها ی خدمات رسان بماند باید ببینیم مسئولان امر چقدر نقش هایی را که در تنظیم بازار به عهده گرفتند، اجرا می‌کنند.
رئیس ستاد تنظیم بازار شهرستان آبادان بر لزوم کنترل بازار تاکید کرد و گفت: کسبه و اصناف شریف آبادان برای ما قابل احترام هستند. اما مصمم هستیم با واحدهای متخلف به شدت برخورد شود. اصلا پذیرفته نیست جنسی در یک خیابان با چند قیمت مختلف عرضه شود. بازار باید فرمول خاص و واحدی در سراسر شهرستان داشته باشد باید کاری کنیم که کالاهای اساسی بدون دغدغه به دست مردم برسد. با وجود اینهمه دستگاه نظارتی  نباید برای کنترل اقلام اساسی ضعفی وجود داشته باشد

وی عنوان نمود:مشهود است برخی دستگاه‌ها در این باره کم کاری می کنند همه ما مسئول هستیم در قبال وضعیت بازار. تمام مدیران در این باره باید وظیفه و مسئولیت خود را به خوبی ایفا کنند.

وی خطاب به اعضای ستاد تنظیم بازار تاکید کرد:هر جایی مشاهده شود در قبال بازار کم کاری صورت گرفته است، مسئول مربوط مواخذه خواهد شد. مردم حق دارند از چگونگی تامین مایحتاج خود و چرایی قیمت اقلام با خبر شوند،آنها را در جریان امور قرار بدهید.

وی با اشاره به مجوز ورود ۶۰ نوع اقلام مختلف از مرز شلمچه بیان داشت :باید کالاهای مورد نیاز آبادان و خرمشهر از محل این مصوبه تامین شوند و قیمت در این دو شهر جدا بشکند ما نباید کالاهای اساسی امان را از مرکز استان تامین کنیم حتی ورود کالا از شلمچه باید توسط تجار و بازرگانان آبادانی و خرمشهری صورت پذیرد و ایجاد اشتغال نماید اداره صمت و تعزیرات باید نظارت کنند که این کالاهای وارداتی از آبادان خارج نشوند،این همان سودی است که به واسطه منطقه آزاد به مردم آبادان و خرمشهر وعده داده شد

وی در خصوص تاخیر در اخذ کارت شهروندی گفت:چرا باید این امر مهم به تاخیر بخورد.اگر همه شهروندان کارت شهروندی داشته باشند به همراه کد شناسایی، می توانند کالاهای مورد نیاز خود را در محدوده منطقه آزاد اروند متفاوت تر از حوزه سرزمینی تهیه کنند. معاون برنامه ریزی باید علت عدم صدور کارت شهروندی را سریعا پیگیری نماید

فرماندار ویژه آبادان همچنین در خصوص ارسال کالاهای قاچاق فاسد شدنی مثل گوشت و ماهی که تحت عنوان کالای  تملیکی از آبادان به استان تحویل می شود:از این پس اینگونه اقلام در حوزه آبادان به استان ارسال نمی شود این کالاها متعلق به مردم آبادانند این اقلام در سردخانه ها نگهداری می شود و به مصرف مردم شهر خواهد رسید.
وی در خصوص بازارعرضه  آبزیان درآبادان اشاره داشت :  تمام فعالیت‌های این حوزه اعم از تعهدات صیادان به صورت مستمر به شیلات و اداره صمت اطلاع داده شود تا از این طریق به بازار عرضه شود، چنانچه صیادی نتوانست تعهداتش را انجام دهد از چرخه صیادی خارج میشود.
موسوی  ادامه داد:اداره صمت آمار کالاهای مورد نیاز شهرستان را به فرمانداری به صورت ماهانه اعلام و آنها را از طریق نهادهای بالادستی تامین کند. در این باره نیاز به هماهنگی بیشتر اداره صمت و جهاد کشاورزی است.

وی خطاب به اتحادیه گوشت شهرستان آبادان تاکید کرد،  موضوع تاسیس کشتارگاه در آبادان  و جذب سرمایه گذار را به صورت جدی پیگیری نمایند چه معنی می دهد آبادان بزرگ کشتارگاه نداشته باشد و نیازش را ازکشتارگاه خرمشهر یا اهواز تامین نماید.
موسوی همچنین از پلیس فتا و دادسرای  شهرستان آبادان خواست، با آندسته از فعالین مجازی که در شبکه های اجتماعی خلاف واقع در خصوص بازار آبادان دست به انتشار شایعات کذب می‌زنند برخورد جدی نمایند.
فرماندار ویژه آبادان در پایان گفت: در آستانه ی آغاز سال تحصیلی جدید، ضمن اعلام قبلی به شهروندان ده نقطه توزیع لوازم تحریر مورد نیاز دانش آموزان را در سطح شهر برای عرضه تامین نماید و گزارش آن را به فرمانداری اعلام نمایند. خبرنگار/اعظم حکیمی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.