کد خبر : 16924
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 - 18:41
-

فرماندار هندیجان خبرداد

فرماندار هندیجان خبرداد

فرماندار هندیجان خبرداد:   تامین آب در هندیجان به روز‌های بحرانی نزدیک می‌شود به گزارش خبرنگارما علی بویری فرماندار هندیجان دراین باره اظهارداشت : وضعیت آب آشامیدنی این شهرستان بدلیل افزایش دما و کاهش دبی رودخانه زهره، وضعیت مطلوبی ندارد. وی با بیان اینکه ۷۰ درصد آب آشامیدنی این شهرستان از رودخانه زهره تامین می‌شود

فرماندار هندیجان خبرداد:

 

تامین آب در هندیجان به روز‌های بحرانی نزدیک می‌شود به گزارش خبرنگارما علی بویری فرماندار هندیجان دراین باره اظهارداشت :

وضعیت آب آشامیدنی این شهرستان بدلیل افزایش دما و کاهش دبی رودخانه زهره، وضعیت مطلوبی ندارد.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد آب آشامیدنی این شهرستان از رودخانه زهره تامین می‌شود افزود: برداشت بیش از حد از رودخانه زهره در بالا دست باعث شده تا در مقطع هندیجان با مشکلات جدی روبرو شویم.

نماینده عالی دولت درهندیجان ادامه داد از سازمان آب و برق خوزستان خواسته شده افزایش رهاسازی آب از سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد را پیگیری کند، این سازمان باید هماهنگی لازم به منظور افزایش دبی آب این رودخانه را انجام دهد.

بویری تصریح کرد: در صورتیکه این پیگیری‌ها به سرانجام برسد و دبی رودخانه زهره نیز افزایش یابد شهر‌های بالا دست هندیجان باید متعهد شوند تا آب رهاسازی شده از سد کوثر را برای استفاده از مصارف کشاورزی بخصوص برای کشت وسیع شلتوک، برداشت نکنند.

فرماندار شهرستان هندیجان به تامین آب آشامیدنی این شهرستان از دبی پایه رودخانه اشاره کرد و ادامه داد: در صورتیکه آب مورد نیاز این رودخانه به اندازه کافی تامین نشود، همزمان با خشکی رودخانه، مد دریا تا کیلومتر‌ها بر رودخانه زهره غالب می‌شود که این موضوع برداشت آب از این رودخانه را غیر ممکن می‌کند.

این مقام مسئول همچنین یکی از راه‌های رفع مشکل کمبود آب آشامیدنی شهرستان هندیجان را استفاده از خط انتقال دانست و بیان کرد: در ستاد مدیریت بحران استان خوزستان مصوب شد تا ظرفیت خط انتقال آب رودخانه کارون به هندیجان به ۱۵ هزار متر مکعب افزایش یابد، اما این خط انتقال همچنان به عنوان یک پروژه رها شده محسوب می‌شود که نیاز به تامین اعتبار از سوی سازمان آب و برق خوزستان دارد.

به گفته این مقام مسئول، لوله‌های مورد نیاز برای ادامه عملیات اجرایی این پروژه در ایستگاه رحیم‌آباد تامین شده و بهره‌برداری از این پروژه نیاز به اختصاص اعتبار درنظر گرفته شده از سوی سازمان آب و برق خوزستان دارد.

خبرنگار/ناصرحکیمی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.