کد خبر : 17125
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 تیر 1399 - 8:29
-

فرماندار دشت آزادگان : درخواست بازگشایی مرز تجاری چذابه به مدت ۲ روز در هفته

فرماندار دشت آزادگان : درخواست بازگشایی مرز تجاری چذابه به مدت ۲ روز در هفته

حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان : در پیگیریهای صورت گرفته از سوی مسئولان محلی و گمرکی استان و شهرستان ، پیشنهاد بازگشایی مرز تجاری چذابه به مدت ۲ روز درهفته به مسئولین استان میسان عراق داده شد . به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری دشت آزادگان : حمید سیلاوی فرماندار

حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان : در پیگیریهای صورت گرفته از سوی مسئولان محلی و گمرکی استان و شهرستان ، پیشنهاد بازگشایی مرز تجاری چذابه به مدت ۲ روز درهفته به مسئولین استان میسان عراق داده شد .
به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری دشت آزادگان : حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان با اعلام این خبر افزود : پیشنهاد بازگشایی مرز تجاری چذابه به مدت ۲ روز درهفته با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به مسئولین استان میسان عراق از سوی مسئولان محلی , گمرکی ایران به مسئولان استان میسان عراق داده شد.
فرماندار دشت آزادگان افزود :در صورت بازگشایی این مرز با رعایت کامل دقیق پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود و ان شاء الله در صورت موافقت دولت مرکزی عراق در روزهای آینده فعالیت این مرز ، جهت ازسرگیری صادرات کالا به عراق انجام خواهد شد.
فرماندار دشت آزادگان ادامه داد: مرز تجاری چذابه از نیمه دوم اسفند ۱۳۹۸ در پی شیوع ویروس کرونا از سوی مسوولان عراقی و ایرانی بسته شد که با بازگشایی دوباره مرز تجاری چذابه که از خواسته‌های ساکنان دو طرف مرز چذابه و میسان است امکان صادرات تولیدات کشاورزی و صنعتی خوزستان به عراق و رونق اقتصادی در غرب خوزستان فراهم می‌شود.
سیلاوی افزود:محدوده بازارچه مرزی چذابه در۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز و از توابع شهرستان دشت آزادگان به صورت مستمر ضدعفونی و گندزایی می‌شود تا امکان شیوع ویروس کرونا به صفربرسد.بسته شدن مرز تجاری چذابه در ماه‌های اخیر سبب شده بسیاری از کارگران و تجار فعال این مرز بیکار و تولیدات مازاد کشاورزی خوزستان از جمله گوجه فرنگی و محصولات جالیزی و صیفی روی دست کشاورزان بماند و بازارهای داخلی کشش جذب آن را نداشته باشند.
پارسال حدود یک میلیارد و صد میلیون دلار کالاهای غیرنفتی که بیشتر مصالح ساختمانی ، لبنیات ، مواد و کالای خانگی بودند از مرز تجاری چذابه به عراق صادر شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.