کد خبر : 5464
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 مهر 1398 - 15:28
-

عملیات اجرایی فاز دوم کارخانه فولاد شادگان روز چهارشنبه با حضور معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت آغاز شد

عملیات اجرایی فاز دوم کارخانه فولاد شادگان روز چهارشنبه با حضور معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت آغاز شد

به گزارش خبرنگارما از شادگان، نشست بررسی وضعیت واحد فولاد سازی شرکت فولاد شادگان با حضور مهندس غریب پور معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، ،مهندس حاجیان فرماندار شادگان ،حجت الاسلام و المسلمین مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی،مهندس

به گزارش خبرنگارما از شادگان، نشست بررسی وضعیت واحد فولاد سازی شرکت فولاد شادگان با حضور مهندس غریب پور معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، ،مهندس حاجیان فرماندار شادگان ،حجت الاسلام و المسلمین مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی،مهندس نظری رئیس سازمان صمت استان،دکتر محمدی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان و هئیت همراه و جمعی از مسئولین استانی و شهرستان در محل شرکت فولاد شادگان برگزار شد.
سعید حاجیان فرماندار شادگان در این جلسه به تاثیر اقتصادی راه اندازی کارخانه فولاد شادگان اشاره کرد و گفت: سیاست دولت در راستای احداث کارخانه فولاد شادگان اشتغال زایی برای افراد بومی منطقه است به طوریکه ۲۵۰ نفر اشتغال مستقیم در مرحله اول ، ۴۰۰ نفر در مرحله دوم و چهار هزار فرصت شغلی به صورت غیر مستقیم با اجرای این طرح پیش بینی شده است.
سعید حاجیان خواستار به کار گیری نیروهای بومی در فولاد شادگان شد و اظهار داشت: با توجه به اینکه فولاد به صورت هیات مدیره اداره می شود لذا باید با راه اندازی کامل آن ظرفیت های اقتصادی شهرستان شادگان رونق بیشتری یابد.
فرماندار شادگان بر همکاری بیشتر مجموعه شرکت فولاد خوزستان با مدیران شادگان تاکید کرد و گفت: جوانان جویای کار در این شهرستان امید زیادی به اشتغال در کارخانه فولاد شادگان دارند.
حجت الاسلام و المسلمین مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: منطقه شادگان به دلیل وجود زیرساخت‌های لازم (زمین، ریل، جاده و …)، نقطه مناسبی برای توسعه فولاد است و ظرفیت دستیابی به ۴ میلیون تن را دارد.
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی ،ادامه داد: انتظار داریم هنگام بهره‌برداری از واحد فولادسازی شادگان، از نیروهای بومی استفاده شود و به خدمات اجتماعی توجه شود.
وی همچنین در مورد لزوم استفاده از افراد بومی شادگان در مدیریت های مختلف فولاد شادگان تاکید کرد و افزود: جوانان شادگانی از استعداد مدیریت و سواد بالایی برخوردارند.
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در ادامه از اجرائی شدن خط راه آهن بندر امام -شادگان – آبادان در آینده نزدیک خبر داد.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در نشست بررسی وضعیت واحد فولاد سازی شرکت فولاد شادگان اظهار داشت: فولاد شادگان یکی از هشت طرح مهم فولاد کشور است که مطالعات جامع آن در سال ۱۳۸۲ به عنوان پیش نیاز در برنامه های سوم،چهارم و پنجم توسعه اقتصادی کشور مطرح شد.
خداداد غریب‌پور اظهار داشت: این طرح در ۲ فاز در زمینی به مساحت ۲۵۶ هکتار و برای پیش بینی ظرفیت تولید فولاد در دو بخش اصلی انجام می شود که فاز نخست آن با تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن شمش فولادی وارد مدار شد.
وی افزود: فولاد شادگان در مرداد سال ۱۳۹۳ با مشارکت ۶۵ درصدی شرکت فولاد خوزستان و ۳۵ درصدی سازمان ایمیدرو ساخته شد و سرمایه هزینه شده از سوی سازمان ایمیدرو قبل از مشارکت فولاد خوزستان در حدود سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بوده و در زمان تشکیل شرکت فولاد شادگان در حدود پنج هزار میلیارد ریال از سوی شرکت فولاد خوزستان برای آن تامین و هزینه شد.
معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: نبود هماهنگی بین دستگاه های اجرایی تسریع در اجرای کامل این پروژه صنعتی را با کندی مواجه کرد که با تصمیم اتخاذ شده تلاش می شود این طرح صنعتی به طور کامل به بهره برداری برسد.
غریب پور تصریح کرد: کارخانه فولاد شادگان با مشکل مالی مواجه نیست و با تسریع در روند اجرا فاز دوم آن نیز تا پایان شهریور ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
خبرنگار/ناصرحکیمی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.