کد خبر : 13599
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 فروردین 1399 - 23:26
-

علت توصیه متخصصین بهداشتی و درمانی به ماندن در خانه چیست و چرا افراد جوان بدون داشتن بیماری زمینه ای درگیر این بیماری می شوند؟

علت توصیه متخصصین بهداشتی و درمانی به ماندن در خانه چیست و چرا افراد جوان بدون داشتن بیماری زمینه ای درگیر این بیماری می شوند؟

کروناویروس‌ها (نامعلمی: Coronaviruses) خانواده بزرگی از ویروس‌ها و زیرمجموعهٔ کروناویریده هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود. کروناویروس‌ها در سال ۱۹۶۵ کشف شدند و مطالعه بر روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت.این ویروس به‌طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کند، با این حال تاکنون هفت کروناویروس منتقل شده به انسان، کشف شده‌است. آخرین

کروناویروس‌ها (نامعلمی: Coronaviruses)
خانواده بزرگی از ویروس‌ها و زیرمجموعهٔ کروناویریده هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود. کروناویروس‌ها در سال ۱۹۶۵ کشف شدند و مطالعه بر روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت.این ویروس به‌طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کند، با این حال تاکنون هفت کروناویروس منتقل شده به انسان، کشف شده‌است. آخرین نوع آن‌ها، کرونای جدید، در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.
بار ویروس کووید۱۹ یا کرونا ویروس در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی و تجمعات انسانی خیلی بالاست بدن انسان قادر نیست بر علیه حجم بسیار بالای ویروسها غلبه کند
علت اینکه کادر درمانی_بهداشتی و برخی افراد جوان بدون داشتن بیماری زمینه ای به کرونا مبتلا و حتی سخت بیمار شده و فوت کرده اند میتواند این باشد که به نحویی و در شرایطی این ویروس را گرفته اند که یک راست ویروس وارد ریه آنها شده است. چهارچوب نرمالی که ویروس دارد این است که اول وارد گلو میشود. تا وارد گلو میشود، بدن با ساختن پادتن چواب ایمنی خود را میدهد. برای همین پنج شش روز طول میکشد تا به ریه برسد چون سیستم ایمنی با تولید پادتن به بخش دیگر سیستم ایمنی اعلام خطر کرده آن را در مدار بالاتری آماده حمله میکند. وقتی ویروس عامل ورود خودش و باکتریهای گلو به ریه میشود، هم بدن پادتن تولید کرده، هم سلولهای جنگنده سیستم ایمنی را وارد مقابله با کرونا میکند. اینجا شانس بیمار زیاد است. اما وقتی به هر دلیلی به یکباره میلیونها ویروس وارد گلو و ریه شخص میشوند( ،بطور مثال در محیط بسیار آلوده نظیر بیمارستان ها مراکز بهداشتی و درمانی تجمعات و…) سیستم ایمنی مرحله پنج روزه آمادگی سیستم ایمنی و تولید پادتن را از دست میدهد. در اینصورت حتی جوان بودن هم کمک زیادی نمیکند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.