کد خبر : 17884
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تیر 1399 - 8:59
-

طرح گردشگری و ویلاسازی در تنگ تکاب بهبهان ادامه دارد …

طرح گردشگری و ویلاسازی در تنگ تکاب بهبهان ادامه دارد …

شبکه خبری خوزستان//بیش از یک سال از خبر توقف طرح گردشگری «تنگ تکاب» در منطقه حفاظت شده خائیز می گذرد. موضوعی که با دستور دادستان بهبهان مبنی بر توقف طرح گردشگری و ویلاسازی انجام گرفت. علیرغم این شواهد موجود از ادامه این پروژه خبر می دهد و به نظر می رسد علاوه بر حمایت مسئولین

شبکه خبری خوزستان//بیش از یک سال از خبر توقف طرح گردشگری «تنگ تکاب» در منطقه حفاظت شده خائیز می گذرد. موضوعی که با دستور دادستان بهبهان مبنی بر توقف طرح گردشگری و ویلاسازی انجام گرفت. علیرغم این شواهد موجود از ادامه این پروژه خبر می دهد و به نظر می رسد علاوه بر حمایت مسئولین سازمان محیط زیست و مدیران استانی از این پروژه پیگیری ها در خصوص توقف طرح گردشگری منطقه تنگ تکاب نتیجه بخش نبوده است.

 به گزارش شبکه خبری خوزستان، تیرماه ۹۶ بود که غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در نشست کارگروه گردشگری استان، با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در بخش های گردشگری باید تسهیل شود، از اجرایی شدن پروژه گردشگری تنگ تکاب بهبهان خبر داد. ساخت اقامتگاه، باغ سنتی، دریاچه موزیکال، ورزش صخره نوردی، پیست دوچرخه سواری، برج دیدبانی و کمپ دانشجویی و دانش آموزی از جمله ویژگی‌هایی است که در طرح اولیه آن دیده شده است.

 

//باز شدن پای کوه‌خواران به بهبهان / فساد بزرگی که در جریان ارزش‌گذاری اراضی تنگ تکاب صورت گرفت!

با این حال ویلاسازی های شبانه در منطقه بکر تنگ تکاب توسط فعالان محیط زیست پروژه ای مخرب تلقی شده که تحت حمایت کلانتری رییس سازمان محیط زیست و برخی مدیران استانی قرار دارد. با پیگیری فعالان محیط زیست و نامه نگاری‌های متعددی که صورت گرفت، این پروژه با دستور موقت دادستان کل کشور و دادستان بهبهان متوقف شده بود. موضوعی که  آن چنان تداوم نداشت و مدتی بعد اخباری مبنی بر شروع مجدد پیگیری طرح بصورت پنهانی منتشر شد. امام جمعه موقت بهبهان نیز به این اقدام واکنش نشان داد و آن را خلاف قانون و راهی برای پول به جیب زدن و ساخت ویلا برای برخی خواند.

با تمام این تفاسیر طرح گردشگری و ویلاسازی در منطقه تنگ تکاب بهبهان همچنان در حال انجام است و به نظر می رسد پیگیری ها و ارائه مستندات در خصوص توقف طرح نتیجه بخش نبوده است. علاوه بر این باید اشاره داشت انجام پروژه هایی از این قبیل که در تضاد با محیط زیست و طبیعت بکر مناطق حفاظت شده است در دوره حیات دولتی که به عنوان “دولت محیط زیستی” لقب گرفته نمی تواند رضایت بخش باشد و شاید پیگیری ها از طریق قوه قضائیه به نتایج مطلوب تری مبنی بر برخورد با پروژه های ضدمحیط زیستی باشد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.