کد خبر : 8830
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 دی 1398 - 21:03
-

طرح جدید مجلس برای معافیت از خدمت سربازی

طرح جدید مجلس برای معافیت از خدمت سربازی

این طرح در جلسه علنی روز یکشنبه ۲۵ آذر پارلمان از سوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده که پس از تصویب کلیات آن، جزئیات این طرح نیز در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

شبکه خبری خوزستان : جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح جدیدی برای معافیت خدمت سربازی تهیه و تدوین کرده‌اند.

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تدوین طرحی در راستای گسترش فرهنگ اهدای عضو، خواستار معافیت یکی از فرزندان ذکور خانواده‌هایی که یکی از فرزندان آنها در اثر مرگ مغزی نسبت به اهدای عضو اقدام کرده، از خدمت سربازی شده‌اند.  این طرح به امضاء بیش از ۱۱۰ تن از نمایندگان مجلس رسیده است.

 

در مقدمه و دلایل توجیهی این طرح آمده است: اهدای عضو در اثر مرگ مغزی یکی از راه‌هایی است که می‌تواند جان هزاران بیمار نیازمند را نجات داده و هزینه‌های سنگین اداره این بیماران را کاهش دهد. برای افزایش و گسترش فرهنگ این کار خیر، نیاز به فرهنگ‌سازی و مشوق‌های لازم می‌باشد که یکی از آنها سازمان نظام وظیفه ناجا را مکلف کنیم تا پس از اذن مقام معظم رهبری یکی از فرزندان ذکور خانواده‌ای که یکی از فرزندان آنها در اثر مرگ مغزی اهدای عضو داشته است، از خدمت سربازی معاف نماید.

 

جزئیاتی از طرح به شرح زیر است:

  • عنوان طرح: معافیت یکی از فرزندان ذکور خانواده‌هایی که اهدای عضو در اثر مرگ مغزی دارند.

 

ماده واحده: سازمان نظام وظیفه مکلف است پس از استیذان مقام معظم رهبری یکی از فرزندان ذکور خانواده‌ای که یکی از فرزندان آنها در اثر مرگ مغزی داوطلبانه اهدای عضو داشته است، از خدمت سربازی معاف نماید.

 

آیین‌نامه اجرایی آن توسط هیئت وزیران طی ۳ ماه تدوین و ابلاغ می‌شود.

 

براساس این گزارش، این طرح در جلسه علنی روز یکشنبه ۲۵ آذر پارلمان از سوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده که پس از تصویب کلیات آن، جزئیات این طرح نیز در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.