کد خبر : 18022
تاریخ انتشار : شنبه 4 مرداد 1399 - 4:03
-

طرح‌های مبارزه با فرسایش خاک در خوزستان سرعت می‌گیرند

طرح‌های مبارزه با فرسایش خاک در خوزستان سرعت می‌گیرند

گروه استان‌ها ـ استاندار خوزستان در مراسم آغاز پروژه بند بتن غلتکی در هفتگل؛ اظهار داشت: برای مقابله با فرسایش خاک و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی طرح‌های حفاطت از منابع آب و خاک در استان سرعت می‌گیرند. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از پایگاه خبری ا‌ستانداری، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در مراسم

گروه استان‌ها ـ استاندار خوزستان در مراسم آغاز پروژه بند بتن غلتکی در هفتگل؛ اظهار داشت: برای مقابله با فرسایش خاک و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی طرح‌های حفاطت از منابع آب و خاک در استان سرعت می‌گیرند.
به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از پایگاه خبری ا‌ستانداری، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در مراسم آغاز پروژه بند بتن غلتکی در هفتگل اظهار داشت: پروژه بند بتن غلتکی K6 برای پایداری منابع طبیعی طراحی شده است.

وی افزود: این پروژه کاربردی حفاظتی و تقویتی داشته و برای جلوگیری از فرسایش خاک در اثر سیلاب‌های فصلی، کاهش خطرات ناشی از سیل، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و تامین آب جهت مصارف کشاورزی و دامداری استفاده می‌شود.
استاندار خوزستان درباره پروژه بند بتن غلتکی K6 اظهار داشت: این پروژه توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان و با هزینه ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ساخته و براساس برنامه‌ریزی انجام شده ظرف مدت سه ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان ، مشخصات فنی این پروژه عبارت از ارتفاع ۱۳ متری بند از کف، طول تاج به اندازه ۸۲ متر، خاکبرداری ۹۵۲۷ مترمکعب، آرماتوربندی: ۲۸۳۷ کیلوگرم، خشکه چینی: ۲۳۵ متر مکعب، بتن غلتکی: ۳۹۶۰ متر مکعب حجم مخزن: ۱۷۵ هزار متر مکعب و بنایی با سنگ لاشه و ملات ماسه و سیمان: ۴۳۸ متر مکعب است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.