کد خبر : 11811
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 بهمن 1398 - 17:22
-

شهروندانی که بر اثر کمبودهای حوزه بهداشت و درمان جان می بازند

شهروندانی که بر اثر کمبودهای حوزه بهداشت و درمان جان می بازند

شبکه خبری خوزستان// طی سالهای اخیر بارها طی سفر وزیر بهداشت به استان خوزستان، دهها طرح بهداشتی و درمانی در این استان، به بهره‌برداری رسید. با این حال گویا شهرستان مسجدسلیمان سهمی از طرح و پروژه های افتتاح شده اخیر نداشته و تنها صدور مجوز احداث دانشکده پیراپزشکی مسجدسلیمان تنها دلخوشی اهالی شهر اولین ها

شبکه خبری خوزستان// طی سالهای اخیر بارها طی سفر وزیر بهداشت به استان خوزستان، دهها طرح بهداشتی و درمانی در این استان، به بهره‌برداری رسید. با این حال گویا شهرستان مسجدسلیمان سهمی از طرح و پروژه های افتتاح شده اخیر نداشته و تنها صدور مجوز احداث دانشکده پیراپزشکی مسجدسلیمان تنها دلخوشی اهالی شهر اولین ها از حضور وزیر بهداشت در استان بوده است. خبری که البته تنها در برخی سایتهای محلی به چشم خورده و شهروندان مسجدسلیمان همچنان در سایه کمبودها و نارسایی حوزه بهداشت و درمان جان می بازند.

به گزارش شبکه خبری خوزستان، وزیر بهداشت و درمان طی سالهای اخیر بارها برای افتتاح چندین طرح بهداشتی و درمانی به خوزستان سفر کرد. سفری بیش از ده بار اتفاق افتاده و هر بار نیز پروژه های متعددی در سراسر استان به بهره برداری رسیده است. با این حال به نظر می رسد که مسئولین ذیربط در حوزه بهداشت و درمان مسجدسلیمان طی چند سال اخیر برنامه خاصی برای توسعه و بهبود وضعیت بهداشت و درمان شهرستان نداشته اند تا از حضور وزیر در منطقه به نحو شایسته ای استفاده شود. با نگاهی به طرح و پروژه های بهره برداری شده در دهها شهرستان که با حضور وزیر انجام گرفته نیز می توان محرومیت و مظلومیت مردم شهر اولین ها را مشاهده نمود.

افتتاح پروژه‌های درمانی شهرستان شوشتر، بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی در حال احداث هفتکل و باغملک، افتتاح بخش‌های جدید بیمارستان شهدای ایذه ،افتتاح مرکز خدمات جامع شبانه روزی آجلال رشیدی شهر میداوود، بهره‌برداری از کلینیک ویژه بیمارستان مادر رامهرمز ،بهره‌برداری از بخش دیالیز بیمارستان رسول اکرم (ص) شهرستان رامشیر، افتتاح مرکز تصویربرداری و سی‌تی اسکن افشار و افتتاح کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی یا زهرا(س) دزفول، افتتاح پروژه‌های درمانی اندیمشک ، بهره برداری از مرکز جامع خدمات سلامت و افتتاح سه پروژه درمانی شهرستان شوش از جمله دستاوردهای حضور وزیر در خوزستان بوده است.

در زمان افتتاح ساختمان جدید بیمارستان وعده های رنگارنگی به مردم مسجدسلیمان داده شد.افتتاح مرکزM.I.R و اختصاص دیگر تجهیزات روز پزشکی و حضور کادر درمانی متخصص در بیمارستان از جمله این وعده ها بود.اگر افتتاح مرکز M.R.I که با حجم تبلیغاتی وسیعی روبرو شد تا حدودی نارسایی های موجود در سیستم بهداشت و درمان شهرستان را به ورطه فراموشی سپرد اما باید این سوال را از مسئولین بهداشت و درمان استان و وزارت بهداشت پرسید که آیا مردم و مراجعه کنندگان به بیمارستان ۲۲بهمن تغییری در کیفیت ارائه خدمات پزشکی نسبت به گذشته احساس می کنند؟سهم مسجدسلیمان از حضور چندین باره وزیر بهداشت در شهرستان بجز افتتاح بیمارستان کنونی و بازسازی پایگاه فوریت‌های پزشکی میدان شبکه بهداشت و درمان چه بود؟
اگر چه تلاش و پیگیری های اخیر مجموعه شبکه بهداشت و درمان جهت بهبود سطح خدمات رسانی قابل تقدیر است اما با مرور برخی از حوادث و اتفاقات سه سال اخیر در حوزه بهداشت و درمان مسجدسلیمان از جمله ابهام در مرگ خانم جوانی که در برخی پایگاه‌ها خبری علت آن تزریق پنی‌سیلین ذکر شده بود، طبابت چندین ساله پزشک قلابی در شهرستان که با مرگ بیمار برملا شد،گلایه همراهان بیمار در حضور وزیر که ساعت ها منتظر اعزام بیمارخود به اهواز بودند،ضرب و شتم پزشک خانم در کلینیک ولیعصر(عج) و مواردی از این قبیل مشخص می شود که هنوز هم نارسایی هایی در سیستم بهداشت و درمان مسجدسلیمان وجود دارد. به همه اینها بلاتکلیفی در نام جدید بیمارستان قدیمی ۲۲ بهمن را اضافه کنید؛ جایی که وزیر وقت بهداشت گفته بود بیمارستان جدید ۲۲ بهمن مسجدسلیمان تحت عنوان بیمارستان مسجدسلیمان تغییر نام خواهد یافت و مرکز قبلی به یک مرکز بهداشتی و درمانی با همان نام ۲۲ بهمن به فعالیت خود ادامه خواهد داد.اما اخیراً از بیمارستان قدیمی ۲۲ بهمن با نام بیمارستان نور نام برده شده است…!؟

از طرفی عدم حضورپزشکان رسمی مراکز بهداشتی درمانی شهری در ردیفهای سازمان در برخی مراکز، ضعف در حوزه بهداشت روان با توجه به مشکلات موجود و تعداد بالای خودکشی، کمبود کادر پزشکی متخصص و نارسایی های دیگرموجب گردیده که حوزه بهداشت و درمان در مسجدسلیمان با چالش رضایتمندی شهروندان از کیفی سازی سطح خدمات رسانی مواجه گردد.

با تمام این تفاسیر مردم محروم مسجدسلیمان هنوز هم وعده وزیر مبنی بر اینکه ” بیماران شهرستان برای درمان به مرکز استان و یا شهرستان های دیگر مراجعه نخواهند کرد بلکه در همین بیمارستان، روند درمانی خود را خواهند گذراند ” را فراموش ننموده اند و همچنان امیدوارند تا در صورت بروز سوانح و بیماری های احتمالی ، روند معالجه و درمان شهروندان در بیمارستان ۲۲ بهمن صورت پذیرد و شاهد اعزام بیماران به اهواز نباشیم. اتفاقی که همانند گذشته چندی پیش نیز با واژگونی خودروی اعضای شورای شهر رخ داد و مجروحین جهت بررسی بیشتر و معالجه از طریق بالگرد به اهواز اعزام شدند.

با تمام این تفاسیر انتظار میرفت که با توجه به نارسایی ها و کمبودهای موجود در حوزه بهداشت و درمان حضور وزیر در استان نویدبخش بهبود وضعیت موجود باشد که تاکنون اینگونه نبوده است. هرچند که تغییرات پی در پی مدیران شبکه بهداشت و درمان شهرستان طی چند سال اخیر و نبود برنامه ریزی صحیح و منطقی در این حوزه یکی از موانع رفع مشکلات مربوطه بوده است اما امیدواریم تا پیگیری های نماینده شهرستان به افتتاح و بهره برداری طرح های عظیم بهداشتی و درمانی شهرستان شود و از حضور مقامات رسمی دولت و وزرا در منطقه به بترین نحو ممکن در راستای عملی نمودن اهداف توسعه پایدار شهرستان استفاده گردد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.