کد خبر : 5603
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 مهر 1398 - 0:58
-

شهرستان باوی کمینگاه مرگ

شهرستان باوی کمینگاه مرگ

بر اساس آمار وزرات بهداشت ،درمان و اموزش پزشکی حوادث رانندگی دومین عامل فوت واولین عامل عمر از دست رفته در ایران است. ۶۰ درصد حوادث منجر به فوت به حوادث رانندگی تعلق دارد. بررسی آمار تلفات ومصدومان ناشی از تصادفات رانندگی در کشور بیش از ۲۲۰۰۰ فوتی و۳۰۰۰۰۰ مجروح در سال نشانگر آن است

بر اساس آمار وزرات بهداشت ،درمان و اموزش پزشکی حوادث رانندگی دومین عامل فوت واولین عامل عمر از دست رفته در ایران است.

۶۰ درصد حوادث منجر به فوت به حوادث رانندگی تعلق دارد. بررسی آمار تلفات ومصدومان ناشی از تصادفات رانندگی در کشور بیش از ۲۲۰۰۰ فوتی و۳۰۰۰۰۰ مجروح در سال نشانگر آن است که هر ساله ۴/. درصد جمعیت کشور در تصادفات رانندگی فوت یا مجروح می شوند.مقایسه این امار با شهدای جنگ تحمیلی (۲۵۰۰۰۰)نفر خود قابل تامل است.

بنابراین هر روز که مدیریت هماهنگ وموثر در خصوص ارتقا ایمنی به تاخیر بافتد عواقب جبران ناپذیری از جمله زیان اقتصادی ۴۹۰ میلیارد ریال ،۶۰ کشته در روز و همچنین ۱۹۶۷ مجروح در روز به دنبال خواهد داشت.

شهرستان باوی با جمعیتی بالغ بر ۹۵ هزار نفر در استان خوزستان قرار دارد که اتوبانی به طول ۲۵ کیلومتر از وسط ان می گذرد که این اتوبان سه شهرستان(اهواز ،باوی و شوشتر )و سه شهر(شیبان ،ویس وملاثانی) را به هم متصل می کند این مسیر با توجه به موقعیت استراتژی که دارد تردد زیادی در ان انجام می شود. اما متاسفانه همه ساله قربانیان زیادی را به کام مرگ می کشاند.

تاریکی این اتوبان در شب یکی از علل شایع تصادفات است و با توجه به تذکر و پیگیری های نخبگان و فعالان اجتماعی شهرستان هیچ گونه نتیجه ای حاصل نشد.

در کل کشور ۴۳۰ شهرستان وجود دارد که به طور میانگین سهم شهرستان باوی از امار تلفات جانی سالانه  ۵۱نفر است که هزینه نصب روشنایی اتوبان از دیه این اشخاص ب مراتب کمتر است ولی متاسفانه اداره راهداری هیچ گونه واکنشی نسبت به این عمل ندارد امیدوارم نمایندگان مجلس فرماندار و شورای شهرستان به جدیت پیگیر حل مشکل روشنایی باشند قبل از اینکه خانواده های بیشتری داغدار شوند وهزینه های جبران ناپذیری در بر داشته باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.