کد خبر : 450
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398 - 13:41
-

شهردار اهواز: تلاش شهرداری اهواز برای بازگشایی تمام مسیرهای ساحلی تا پایان هفته

شهردار اهواز: تلاش شهرداری اهواز برای بازگشایی تمام مسیرهای ساحلی تا پایان هفته

شهردار اهواز گفت: در تلاش هستیم تا پایان هفته تمام مسیرهای ساحلی کلانشهر اهواز بازگشایی شوند. منصور کتانباف در نشست با معاونان شهرداری درباره آخرین وضیت کلانشهر اهواز بعد از سیلاب اخیر اظهار داشت: علی‌رغم باز شدن مسیرهایی از بلوارهای ساحلی هنوز به دلیل بسته بودن برخی مسیرها شاهد ترافیک و نارضایتی شهروندان هستیم. لازم

شهردار اهواز گفت: در تلاش هستیم تا پایان هفته تمام مسیرهای ساحلی کلانشهر اهواز بازگشایی شوند.

منصور کتانباف در نشست با معاونان شهرداری درباره آخرین وضیت کلانشهر اهواز بعد از سیلاب اخیر اظهار داشت: علی‌رغم باز شدن مسیرهایی از بلوارهای ساحلی هنوز به دلیل بسته بودن برخی مسیرها شاهد ترافیک و نارضایتی شهروندان هستیم. لازم است هر چه سریع‌تر اقدامات لازم انجام شده و نیروهای خدمات شهری نیز پاکسازی لازم را انجام داده که تا پایان هفته شاهد بازگشایی کامل مسیرها باشیم و در این مورد هماهنگی لازم با اداره آبفا نیز انجام شود.

وی با بیان اینکه شهرداری منطقه هفت باید تلاش بیشتری انجام داده و شهرداری منطقه دو نیز کیفیت کار را ارتقا دهد، افزود: با توجه به باد و گرد و غبار و همچنین نازیبایی های موجود عملیات خاکبرداری و جمع آوری سیل‌بندهای خاکی نیز سریع‌تر به اتمام برسد.

شهردار اهواز بیان کرد: بازسازی شبکه‌های آب خام، ایستگاه‌های پمپاژ، فضای سبز، مبلمان شهری، تاسیسات و غیره هم با سرعت و دقت پیگیری شود، شرکت توزیع برق اهواز نیز در مورد روشنایی پارک‌های ساحلی آماده همکاری است.

وی ادامه داد: در زمینه جبران خسارت‌ها نیز برآورد کارشناسی و فنی لازم طبق فرمت های ارائه شده از سوی استانداری خوزستان و وزارت کشور آماده و به استاندار خوزستان، معاون فنی عمرانی استانداری، مدیرکل بحران استانداری، مدیرکل امور شهری استانداری، فرمانداری اهواز و سایر مبادی ذی‌ربط ارائه شود. همچنین هزینه‌هایی که در این ایام در موضوع مقابله با ورود سیلاب انجام شد نیز در محاسبات منظور و نامه‌ای مشترک با امضای اینجانب و رئیس شورای شهر اهواز به وزیر کشور جهت پیگیری خسارات وارده ارسال می‌شود.

کتانباف در ادامه به برنامه‌های شهرداری اهواز اشاره کرد و با بیان اینکه برنامه ۹۸ که براساس بودجه مصوب شورای شهر آماده شده، گفت: مهمتر از مسایل مربوط به سیلاب اجرای برنامه سال ۹۸ مصوب شورای شهر است، ما نه تنها باید این برنامه را به صورت کامل اجرا کنیم بلکه باید در جهت کم کردن عقب ماندگی های قبلی نیز گام برداریم و اجرای ناقص برنامه سال ۹۸ بر عقب ماندگی های ادواری می افزاید.

وی تاکید کرد: برای اجرای بهتر برنامه سال ۹۸ نقش معاونت مالی و اقتصادی نقشی ویژه است. اجرای برنامه منوط به تحقق کامل بودجه، مدیریت هزینه ها، انضباط مالی و… است بنابراین  لازم است جلسات درآمدی به روال قبل و به صورت کاربردی برگزار شود و مناطق نیز برنامه‌های خود را جهت تحقق درآمدها اعلام کنند.

شهردار اهواز با اشاره به برنامه‌های حمل و نقل ترافیک در سال جاری یادآور شد: در حوزه حمل و نقل و ترافیک امسال پروژه ها و برنامه هایی از قبیل ساماندهی مسافرکش های شخصی، اجرای طرح BRT، اجرای طرح پارکبان ها، شکست خطوط حمل و نقل، مکانیزه شدن کلیه ایستگاههای پایانه‌ها و غیره در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک قرار گرفته و با توجه به آماده شدن سکوی ایستگاه‌ها راه‌اندازی ریل باس با هماهنگی راه آهن جنوب نیز در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به کمبود اتوبوس های شهری در اهواز گفت: علی‌رغم عمل نکردن دستگاههای ذیربط به تعهدات خود در قبال تامین هزینه اتوبوس به دلیل کمبود اتوبوس و با وجود مشکلات مالی حتما باید تعدادی اتوبوس خریداری شود، سازمان اتوبوسرانی حتماً بازسازی ناوگان موجود را نیز در دستور کار قرار دهد.

کتانباف با ابلاغ تذکراتی در مورد مبارزه با فساد خاطرنشان کرد: این امر در تمام سطوح باید به صورت مداوم انجام شود، هر چند اعتقاد دارم که اکثر کارکنان و مدیران شهرداری اهواز افرادی پاکدست هستند، هر کس در مسئولیت خودش باید مبارزه با تخلف را یکی از اولویت های اصلی خود قرار دهد.

شهردار اهواز گفت: بیانیه مهم مقام معظم رهبری با عنوان گام دوم انقلاب شاخصه مسیر در دهه پنجم انقلاب اسلامی است، کلیه ادارات شهرداری از جمله سازمان فرهنگی شهرداری نیز باید به نوبه خود این بیانیه را تبیین و تحلیل کرده و به تناسب وظیفه خود رهنمودهای ایشان را در برنامه ها و عملکرد خود بگنجانند.

منبع:خبرگزاری تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.