کد خبر : 7691
تاریخ انتشار : جمعه 24 آبان 1398 - 19:50
-

شهرداری اهواز نسبت به انتقادها و تذکرهای شورای شهر رفتار درستی ندارد

شهرداری اهواز نسبت به انتقادها و تذکرهای شورای شهر رفتار درستی ندارد

شهرداری اهواز نسبت به انتقادها و تذکرهای شورای شهر رفتار درستی ندارد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کلانشهر اهواز گفت: در هفته‌های گذشته توسط برخی از اعضای شورا تذکرات و انتقادهایی به شهردار داده شد اما شاهد رفتار درستی از رسانه‌ها و سایت‌های وابسته به شهرداری نبودیم. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل

شهرداری اهواز نسبت به انتقادها و تذکرهای شورای شهر رفتار درستی ندارد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کلانشهر اهواز گفت: در هفته‌های گذشته توسط برخی از اعضای شورا تذکرات و انتقادهایی به شهردار داده شد اما شاهد رفتار درستی از رسانه‌ها و سایت‌های وابسته به شهرداری نبودیم.
به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین جاسم موسی‌پور در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای شهر اهواز اظهار داشت: متاسفانه برخی از افراد دوست دارند فضای کشور ایران را با بعضی از کشورها پیوند بزنند و کشورمان را با آن کشورها مقایسه می‌کنند و گمان می‌کنند اینجا نیز می‌توان برخی مسائل را گسترش داد اما اینجا جایی نیست که بتوان به پرچم جمهوری اسلامی توهین شود.

وی افزود: سرافرازی این پرچم با خون هزاران شهید گره خورده است، عده‌ای نیز که به شبکه‌های معاند لبیک می‌گویند بدانند خوزستان، خوزستان ایران و تشیع است و تاریخ این را ثابت می‌کند و این فضای سو استفاده از احساسات مردم ماندگار نخواهد بود و گذرا است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز، با تاکید بر برگزاری اعیاد مذهبی در سطح شهر افزود: جا دارد تمام مراسماتی که با شادی مردم ارتباط دارند را به شکل ویژه برگزار کنیم همچنین در مقابل تمام مناسبت‌هایی که با غم و حزن مردم همراه هستند را نیز لحاظ کنیم مثلا معنی ندارد که شب شهادت امام حسن عسکری سطح شهر چراغانی باشد.

وی گفت: در بحث بیلبوردها بارها و بارها تذکر دادیمو بیلبوردهای سطح شهر از حالت فرهنگی خارج شده‌اند و متاسفانه گاهی تصاویری خلاف شئونات اسلامی در آن‌ها درج می‌شود. ما تاکید داریم تا نسبت به این بیلبوردها تصمیمات جدی اتخاذ شود. هیچ جایی در این بیلبوردها برای آموزش حقوق شهروندی، گسترش اخلاق دینی و ارزش تعریف نشده است. این امر را در دوره شهردار قبل مطرح کردیم و اکنون نیز مطرح می‌کنیم تا حتما شهرداری درباره بیلبوردها بازنگری کند.

موس‌پور درباره تابلوی معابر و خیابان‌ها تصریح کرد: هر چند این امر محدود بود اما باز هم جای گله دارد که چرا عنوان شهید از برخی تابلوها حذف شده است همچنین برخی از محلات محروم ما بدون تابلو و عنوان هستند ولی منطقه مجاور آن که منطقه‌ای مرفه است تابلو داشته باشد.

موسی‌پور با اشاره به کار مثبت آبنماها ادامه داد: هنگامی که جلسه شورای معاونین و یا جلسه شورای اداری شهرداری برگزار نشود همین بی‌نظمی‌ها خروجی آن می‌شود.
وی با اشاره به آب‌های سطحی گفت: نباید نسبت به امور منفعل عمل کنیم. اینکه بگوییم اینجا درست نمی‌شود و نخواهد شد پاسخ درستی به مردم نیست. ما سال گذشته در بودجه برای انجام مطالعات در این زمینه امری را تعریف کردیم ولی شاهد هستیم که شهرداری خود را در قابل این مهم مکلف نمی‌داند و برنامه خودش را نیز نمی‌داند که چه تصمیمی را باید اتخاذ کند. ما نسبت به مسئولیتمان مکلف و موظف هستیم.

عضو شورای شهر اهواز گفت: در جلسات ما نه شهردار، نه قائم مقام و نه هیچ یک از معاونین وی حضور دارد اما در کلانشهرهای دیگر هر هفته خود شهردار حضور دارد. هنگامی که جلسه هماهنگی نداشته باشیم سوءتفاهم پیش می‌آید و انگار برای خودمان صحبت می‌کنیم. همین صحبت‌ها قرار است با چه ادبیاتی در رسانه‌ها منتقل می‌شود؟ ما حتی جلسه غیررسمی هم با شهردار نداریم.

رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر کلانشهر اهواز درباره رفتار درست در برابر منتقدین توسط مجموعه شهرداری تصریح کرد: در هفته‌های گذشته توسط برخی از اعضای شورا تذکرات و انتقادهایی به شهردار داده شد اما شاهد رفتار درستی از رسانه‌ها و سایت‌های وابسته به شهرداری نبودیم. حتی صدایی از شورا در دفاع از فلسفی و حیدری نیز در نمی‌آید که همکاران ما مورد هجمه‌ها و اتهامات ناروا قرار گرفتند. قرار نیست قلم‌ها را ببنیدیم و شاهد هر دروغ و افترایی باشیم همچنین تذکر حق شورا است و شهردار باید نسبت به تذکرها پاسخگو باشد نه اعضای شورا.

تذکر عضو شورای شهر به شهردار درباره هزینه‌های غیرمتعارف

عضو شورای شهر اهواز نیز با اشاره به تذکر مکتوب خود به شهردار این شهر گفت: برای منزل سازمانی که متعلق به شهرداری است چندین بار در دوره‌های قبل هزینه شده است و اکنون چه نیازی است برای هزینه غیر متعارف جدید؟ اساسا ما نسبت به این هزینه‌ها حساسیم. شورا باید در جریان قرار بگیرد و اذن شورا لازم است همچنین اگر نیاز به مصوبه باشد شورا باید آن را مورد بررسی قرار دهد.

محمد جعفر فلسفی در نطق پیش از دستور نود و هفتمین جلسه شورای شهر اهواز با اشاره به فوت یکی از شاعران جوان عرب اهواز اظهار داشت: همواره روحیه حماسی و ذوق شاعری در میان جامعه عرب‌های ما وجود دارد و این یکی از افتخارات ماست. اساسا خواستگاه برخی شاعران ارزشی نیز اهواز است پس طبیعی است که روحیه حماسی و انتقادی داشت باشند همچنین روحیه انتقادی اختصاص به قومیت خاصی ندارد و این حالت طبیعی است که نسبت به مشکلات و مسائل روحیه انتقادی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این اتفاق، اتفاقی تلخ بود افزود: همان گونه که پدر این شاعر به صراحت اعلام می‌کند پسرم روی دستم فوت کرد و با رسیدن به بیمارستان کار تمام شده بود اما ببینید چه اتفاق عجیبی می‌افتد و چگونه ضد انقلاب از یک اتفاق عادی بهره‌برداری می‌کند و این هشداری است به تمام ما که مراقب باشیم و بدانیم با چه دشمنانی روبه‌رو هستیم. عمق کینه‌توزی به نظام جمهوری اسلامی را توسط آن‌ها را دیدیم که تلاش می‌کنند با فضا سازی کاذب عده‌ای را تحریک کنند و این نشان دهنده این است که خطی به دنبال بهانه جوئی برای ایجاد تنش است.

عضو شورای شهر کلانشهر اهواز با اشاره به تذکر مکتوب خود به شهردار اهواز عنوان کرد: هفته گذشته تذکر مکبوتی به شهردار دادم اما تا الان خبری نشده و پاسخ و واکنشی را ندیدم تا ببینیم این تذکر را قبول دارند یا ندارند که بدانیم چه تصمیمی را اتخاذ کنیم. همان طور که در نامه اشاره شد یکی از مباحث موضوع آبگرفتگی بود که با توجه به تجربه تلخ سال گذشته امسال باید آمادگی داشته باشیم و عدم آمادگی پذیرفته نیست. از سویی دیگر ما مصوبه‌ای داریم که شهرداری موظف شده است تا مطالعات طرح جامع آب‌های سطحی اهواز را نهائی و بروزرسانی کند.

وی ادامه داد: تا این لحظه که بنده اطلاع دارم کار خاصی انجام نشده و ردیف بودجه ۶۳۵ میلیون تومان برای این طرح معین شده است. اما اشتباهی صورت گرفت و این کار معطل ماند؛ ما در جلساتی که در شورا داشتیم این نکته را متذکر شدیم که نمی‌توانیم از وظایف قانونی خودمان شانه خالی کنیم و صورت مسئله را پاک کنیم و بگوییم شبکه آب و فاضلاب پاسخگو است و یا اینکه پروژه دفع آبهای سطحی بودجه ۱۰ هزار میلیاردی نیاز دارد و ما نمی توانیم چنین رقمی را هزینه کنیم. نکته اول اینکه منبع این ۱۰ هزار میلیارد از کجاست؟ ثانیا ما هنوز طرح مطالعاتی دفع آبهائی سطحی را نهائی نکرده ایم تا زمانی که کار مطالعاتی ما به نتیجه نرسد نمی‌توانیم برآورد هزینه لازم را دقیقا اعلام و برنامه ریزی لازم را انجام دهیم.

فلسفی با بیان اینکه این مباحث نیز باید در کمیسیون عمران نیز جدی گرفته شود و شهردار و معاونین آن باید پاسخگو باشند؛ اظهار داشت: مورد بعدی هزینه‌های غیر متعارف بود. به این موضوع اشاره کردم که برای منزل سازمانی که متعلق به شهرداری است چندین بار در دوره‌های قبل هزینه شده است و اکنون چه نیازی است برای هزینه غیر متعارف جدید؟ اساسا ما نسبت به این هزینه‌ها حساسیم. شورا باید در جریان قرار بگیرد و اذن شورا لازم است همچنین اگر نیاز به مصوبه باشد شورا باید آن را توجیه کند.

وی با اشاره به عدم برگزاری شورای اداری شهرداری، جلسه با معاونین، جلسه با کارشناسان گفت: مدتها است این قضیه معطل مانده است و پیام خوبی ندارد همچنین این کار از دو حالت خارج نیست یا اینکه گفته شود که برنامه‌ای نیست و یا اینکه شهردار وقتی برای برگزاری جلسات ندارد. این امور باعث تاثیرات منفی در فضای کاری شهرداری خواهد شد و جای تذکر جدی دارد و من اینجا باز هم متذکر می‌شوم و تذکر قانونی می‌دهم.

رئیس کمسیون عمرانی شورای شهر اسلامی کلانشهر اهواز عنوان کرد: نکته دیگر پروژه چهارشیر است. زمانی که چپگرد ال۲۰۰ افتتاح می‌ شد شهردار محترم گفت روند پروژه کند است و ما تصمیم داریم تا پایان سال این پروژه را به اتمام برسانیم. جلسه‌ای نیز در کمیسیون عمران برای بررسی عملی بودن یا نبودن این امر در این بازه زمانی نیز برگزار شد. اکنون پروژه بنا به مشکلاتی که وجود دارد تعطیل است و کار رو به جلو پیش نمی‌رود. برای این امر لازم به ورود شهردار است چرا که برای تکمیل آن قولی داده شده و پروژه اصلی ماست. در هر صورت مشکلات پروژه باید حل شود.

وی با اشاره به آسفالت محله به محله تصریح کرد: این موضوع نیز تا مدتی خوب پیش رفت اما از مقطعی دیگر کار کند شد و ما نگران این هستیم که بحث بارندگی‌ها تاثیرگذار باشد و باید توضیح دهند که چرا کار به درستی پیش نمی‌رود.

فلسفی افزود: ما یکی دو سال سخت را پشت سر گذاشتیم و اکنون با مشکلاتی نیز روبه‌رو هستیم. به عنوان عضو شورا به کلیت امر ایرادی دارم؛ همیشه ذهنم مشغول بود به این موضوع که یک جای کار اشکال دارد. آن شورایی که می‎خواهد به مسائل اشراف داشته باشد قاعدتا باید اطلاعات داشته باشد. اگر اطلاعات نداشته باشد نمی‌تواند تصمیم درست بگیرد. موضوعی که می‌خواهم بگویم یک امر قانونی است و باید برطرف شود چرا که اگر برطرف شود می‌توانیم دو سال باقی مانده را مدیریت کنیم.

وی تصریح کرد: ما در قانون شهرداری‌ها ماده۷۹ داریم که کلیه پرداخت‌های شهرداری‌ها در حدود بودجه مصوب با اسناد مثبت با رعایت مقررات قانون نامه مالیاتی به عمل خواهد امد. این اسناد باید به امصای رئیس حسابداری یا شهردار که ذی‌حساب خواهند بود یا قائم مقام آنان برسد. شهردار موظف است منتهی تا پانزدهم هر ماه حساب درآمد و هزینه ماه قبل شهرداری را به انجمن شهر تسویه نماید. یعنی ما پانزدهم هر ماه باید ببینیم وضعیت درآمد و هزینه‌‌های ماچه چیزی بود.

رئیس کمسیون عمرانی شورای شهر اهواز گفت: ما چون اطلاعات نداریم نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم. امور را باید ماه به ماه رصد کنیم تا بتوانیم نظارات خودمان را ساری و جاری کنیم لذا این ایراد وارد است و من به عنوان عضو شورا احساس می‌کنم با خلاء اطلاعات مواجه هستم و این راهکاری است که می‌تواند مشکل ما را حل کند که شهردار باید در جلسات حضور پیدا کند و به ما توضیح دهد.

وی با اشاره به لزوم انجام تعهدات دوره‌های گذشته تاکید کرد: در دوره ما تعهداتی انجام شده و شهردار قبلی نیز به انجام آن‌ها تعهد داشته است. مثلا در معاونت‌های فرهنگی و پروژه‌ها عمرانی این امر را می‌توانید بررسی کنید. این تعهدات باید انجام شوند و مردم را گرفتار مباحثی از این دست نکنیم.

فلسفی با اشاره به مهمانسرای شهرداری تصریح کرد: من شنیده‌ام که از فضای مهمانسرا استفاده‌ مهمانسرایی نمی‌شود و بیشتر محلی برای جلسات خاص شده است. این ایرادی است که من آن را وارد می‌بینیم و باید شفاف شود و روشن شود که اگر شهرداری به مهمانسرا نیاز ندارد آن را با نظر شورا تغییر کاربری داده شود.

انتهای پیام/۳۳۱/ح

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.