کد خبر : 17023
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 - 20:59
-

شروع کاشت برنج به روش خشکه کاری در شهرستان کارون

شروع کاشت برنج به روش خشکه کاری در شهرستان کارون

شروع کاشت برنج به روش خشکه کاری در شهرستان کارون   مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون با بیان اینکه برنج بعد از گندم از ارزشمندترین منابع تامین کننده انرژی برای انسان بوده و آب یکی از اساسی ترین عوامل تولید محصولات کشاورزی به خصوص گیاه برنج می باشد، عنوان کرد: با توجه به خسارت سیلاب

شروع کاشت برنج به روش خشکه کاری در شهرستان کارون

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون با بیان اینکه برنج بعد از گندم از ارزشمندترین منابع تامین کننده انرژی برای انسان بوده و آب یکی از اساسی ترین عوامل تولید محصولات کشاورزی به خصوص گیاه برنج می باشد، عنوان کرد: با توجه به خسارت سیلاب به اراضی شهرستان در سال گذشته، تامین آب کشت های تابستانه باعث شادمانی و امید در بین کشاورزان این شهرستان گردید.

جبار حمادی افزود: با تاکید بر صرفه جویی در آب مصرفی زراعت برنج علاوه بر ایجاد زمینه برای گسترش احتمالی سطح زیر کشت و افزایش تولید نهایی، منجر به جلوگیری از بروز مشکلات دسترسی آب برای سایر محصولات تابستانه رقیب و تخریب اراضی به صورت بالا آمدن سطح ایستابی و ماندابی می‌شود. بنابراین باید با تغییر روش کاشت آنهم بصورت خشکه کاری در مصرف بی رویه آب جلوگیری کرد.

 

وی اظهار داشت: تاکنون ۱۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان برنج کشت شده که پیش بینی می شود این سطح به ۵۰۰۰ هکتار برسد.

 

حمادی در پایان گفت: با ترویج کارشناسان کشاورزی نسبت به اصلاح روش کشت به صورت خشکه کاری پیش بینی می شود ۲۰۰۰ هکتار از اراضی به این روش کشت، که حدود ۳۰ درصد کاهش مصرف آب خواهیم داشت.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.