کد خبر : 19836
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 شهریور 1399 - 15:12
-

سهم مسجدسلیمان از بازدید شبانه قالیباف / وظیفه دارید مسجدسلیمان را از نو بسازید

سهم مسجدسلیمان از بازدید شبانه قالیباف / وظیفه دارید مسجدسلیمان را از نو بسازید

  محمدباقر قالیباف رییس مجلس بهمراه استاندار خوزستان، نماینده مردم شهرستان و تنی چند از مسئولین شهری غروب روز گذشته در مسجدسلیمان حضور یافت. قالیباف در نظارت شبانه از حاشیۀ شهر مسجدسلیمان از جمله شهرک امام رضا(ع) خطاب به مسئولین گفت: اشکالات باید رفع شود؛ وظیفه دارید مسجدسلیمان نو بسازید.   به گزارش شبکه خبری

 

محمدباقر قالیباف رییس مجلس بهمراه استاندار خوزستان، نماینده مردم شهرستان و تنی چند از مسئولین شهری غروب روز گذشته در مسجدسلیمان حضور یافت. قالیباف در نظارت شبانه از حاشیۀ شهر مسجدسلیمان از جمله شهرک امام رضا(ع) خطاب به مسئولین گفت: اشکالات باید رفع شود؛ وظیفه دارید مسجدسلیمان نو بسازید.

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان، بازدید شبانه رئیس مجلس از مسجدسلیمان در حالی انجام گرفت که طی ماههای اخیر بسیاری از شهروندان از عملکرد دولت و دستگاههای اجرایی شهرستان رضایت آنچنانی ندارند. این در حالی است که حضور قالیباف در خوزستان با هدف نظارت‌های میدانی انجام گرفته است. نظارتی که البته در حیطه  وظایف مجلس بوده تا در راستای اجرای بهتر قوانین و تسریع در رفع مشکلات مردم قدم بردارند. باید اشاره داشت که طی سالهای اخیر خدمات رسانی دولت به شهروندان در مسجدسلیمان نارضایتی های زیادی را به همراه داشته است.

 

مسجدسلیمان، پایتخت نفتی غرب آسیا و دیگر هیچ …

 

اگر چه مسجدسلیمان به واسطه اکتشاف نفت شهر اولین ها نام گرفته اما وزارت نفت طی چند دهه اخیر آن گونه که می بایست دِین خود را به مسجدسلیمان ادا ننموده است. مناطق آلوده به نفت و گاز در مسجدسلیمان همچنان با چالش ساماندهی و جابجایی مواجه هستند. از یکسو عدم خدمات رسانی به مناطقی همچون پشت برج، چاه نفتی و … و از سوی دیگر عدم تکمیل و تحویل بخشی از منازل شهرک ولیعصر به ساکنین مناطق آلوده همچنان از مهمترین دغدغه های شهروندان است.

 

از طرفی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به علت عوارض صنایع نفتی موجود در مسجد سلیمان، ۹۲ میلیارد تومان به شهرداری شهرستان بدهکار است. این مبلغ می تواند در قالب اجرای طرحهای عام المنفعه در مسجدسلیمان توسط شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب منجر به محرومیت زدایی و تقویت خدمات عمرانی شهری شود. هر چند گفته می شود که این مصوبه در نهایت لغو شده اما بررسی ها و پیگیری از مجاری قانونی می تواند به استیفای حقوق مردم محروم مسجدسلیمان منجر شود.

 

علاوه بر این مسئولان وزارت نفت بارها با استناد به قانون اعلام کردند که این وزارتخانه علاقه‌ای به سرمایه گذاری و تیمداری در ورزش حرفه‌ای را ندارد.  موضوعی که در ماههای اخیر موجب شد تا باشگاه نفت مسجدسلیمان با مشکلات عدیده مالی مواجه شود. هر چند که تاکنون این موضوع مرتفع نشده و در آستانه لیگ بیستم نیز زنگ خطر برای ادامه حیات تیم نفت مسجدسلیمان به صدا در آمده است.

 

ترکش های زمین لرزه سال گذشته همچنان در تن شهروندان

 

باید اشاره داشت که زمین لرزه سال گذشته در مسجدسلیمان مشکلات زیادی را برای برخی شهروندان ایجاد نموده است. ضمن این که نارسایی ها در خدمات رسانی ستادبازسازی مناطق زلزله زده در مسجدسلیمان موجب شده تا میزان گلایه مندی ها در این خصوص شدت یابد. قالیباف در نظارت شبانه از حاشیۀ شهر مسجدسلیمان از جمله شهرک امام رضا(ع) که عمدتاً برای ساکنین مناطق زلزله زده در حال ساخت است خطاب به مسئولین گفت: اشکالات باید رفع شود؛ وظیفه دارید مسجدسلیمان نو بسازید.

 

پیگیری تکمیل و راه اندازی فرودگاه، اجرای عملیات جاده میانبر و افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان در مسجدسلیمان در راستای ماده ۱۱۲ قانون توسعه پنج ساله ششم از جمله مواردی است که بعنوان مطالبه های مهم مردم مسجدسلیمان مطرح می شود. اگر چه ضعف خدمات رسانی و اجرای پروژه های عمرانی و زیرساختی در شهر اولین ها طی دهه های اخیر آنچنان مشهود بوده که محرومیت در چهره مسجدسلیمان هویداست و شاید بازدید شبانه رئیس مجلس هم آنچنان که می بایست غبار محرومیت مسجدسلیمان را نمایان نساخت.

 

با تمام آنچه گفته شد اگر هدف از نظارت میدانی رئیس مجلس جهت حضور در خوزستان و بازدید از شهرستان ها در راستای اجرای بهتر قوانین و تسریع در رفع مشکلات مردم باشد باید اشاره داشت که مجلس در حوزه نظارتی و قانون گذاری از ظرفیت و پتانسیل بالایی برخوردار است و انتظار می رود تا از این جایگاه در راستای تحقق وعده های دولت و محرومیت زدایی از خوزستان و بطور خاص مسجدسلیمان استفاده گردد. هر چند گمانه زنی ها درباره دلایل آغاز سفرهای استانی قالیباف و حضور در خوزستان مطرح شده که نام او را در فهرست کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ قرار می دهد که در صورت تحقق این موضوع مشخص نیست سهم مسجدسلیمان از بازدیدهای مسئولین کشوری چه خواهد بود …

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.