کد خبر : 13478
تاریخ انتشار : جمعه 1 فروردین 1399 - 15:00
-

سال ۹۸ تجلی حضور تأثیرگذار سازمان های مردم نهاد خوزستان در عرصه اقدام و عمل بود

سال ۹۸ تجلی حضور تأثیرگذار سازمان های مردم نهاد خوزستان در عرصه اقدام و عمل بود

شبکه خبری خوزستان// سال ۹۸ با تمام فراز و نشیب هایی که داشت به پایان رسید. در این مسیر اما حضور تأثیرگذار و مسئولانه سازمان های مردم نهاد خوزستان در عمده حوادث و رویدادهای سطح استان موجب گردید تا اقدامات این تشکل ها نقطه عطفی در جامعه مدنی خوزستان تلقی گردد. حضور جهادی سازمان های

شبکه خبری خوزستان// سال ۹۸ با تمام فراز و نشیب هایی که داشت به پایان رسید. در این مسیر اما حضور تأثیرگذار و مسئولانه سازمان های مردم نهاد خوزستان در عمده حوادث و رویدادهای سطح استان موجب گردید تا اقدامات این تشکل ها نقطه عطفی در جامعه مدنی خوزستان تلقی گردد.

حضور جهادی سازمان های مردم نهاد در امدادرسانی به مناطق آسیب دیده و شهروندان در سیلاب فروردین ماه از جمله ارزشمندترین تلاش های این کنشگران مدنی در حوزه های مختلف محیط زیست، خیریه، آسیب های اجتماعی، بهداشت و درمان و … بود. علاوه بر این پیگیری و حضور اعضای تشکل های محیط زیست و منابع طبیعی در عملیات اطفاء حریق جنگل ها و مراتع نقاط مختلف استان و امدادرسانی به مناطق زلزله زده مسجدسلیمان از دیگر فعالیت های قابل توجه سازمان های مردم نهاد بوده است. برگزاری نشست مشترک تشکل ها و فعالان محیط‌زیست دو استان اصفهان و خوزستان که با هدف ایجاد همدلی و دستیابی به مفاهیم مشترک در حوزه های محیط زیست و آب برگزار شد نیز گام مهمی برای تبادل تجریبات موفق و تقویت تعاملات سمنی بود.

در روزهای انتهایی سال ۹۸ نیز اجرای برنامه های مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه با مشارکت سازمان های مردم نهاد استان در مناطق مختلف همراه گردید. اقدامی که نقش بی بدیل سازمان های مردم نهاد را در آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در میان اقشار مختلف جامعه برای مقابله با کرونا که مهمترین چالش کنونی کشور و جتی جهان به شمار می رود را اثرگذار جلوه نموده است.

علاوه بر موارد پیش گفته و انجام برنامه های متعدد سمن ها به مناسبت های مختلف طی یکسال اخیر، باید اشاره داشت که راه اندازی و تأسیس سازمان های مردم نهاد در برخی شهرهای استان و تلاش برای توانمندسازی و پویایی بیشتر آن ها بهره گیری از ظرفیت های مردمی نقاط کمترتوسعه یافته بود تا با مشارکت حداکثری درصدد عملیاتی نمودن برنامه های توسعه ای در بخش های مختلف محیط زیست و منابع طبیعی خوزستان باشیم. امیدواریم تا سال ۹۹ سالی توام با سلامتی و موفقیت روزافزون برای ملت شریف ایران باشد و شاهد رشد کیفی سازمان های مردم نهاد و تداوم حضور آنان در عرصه مشارکت های اجتماعی باشیم.

شورای هماهنگی تشکل های محیط زیست و منابع طبیعی خوزستان

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.