کد خبر : 908
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 - 1:31
-

ساعت جمع آوری زباله های شهری اهواز یکم خردادماه سال جاری تغییر می کند

ساعت جمع آوری زباله های شهری اهواز یکم خردادماه سال جاری تغییر می کند

این روش برای اولین بار در اهواز پس از اطلاع رسانی لازم و از ابتدای خرداد سال جاری عملیاتی خواهد شد و شهروندان عزیز اهوازی باید زباله های خود را درساعت ۲۳ هر شب مقابل منازل خود قرار دهند تا خودروهای حمل زباله ، زباله گیری را انجام دهند.

 

شبکه خبری خوزستان | با توجه به بررسی های کارشناسی انجام شده و ضرورت ساماندهی روش های جمع آوری پسماند، از این پس زمان جمع آوری زباله شهری به ساعات ۱۱ شب تغییر می کند.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در این باره گفت: تغییر ساعت جمع‌آوری زباله‌های شهری از ساعت ۲۱به ساعت۲۳ از یکم خردادماه سال جاری با توجه به بررسی های کارشناسی انجام شده و ضرورت ساماندهی روش های جمع آوری پسماند، از این پس زمان جمع آوری زباله شهری به ساعات ۱۱ شب تغییر می کند.

 

محمدرضا قنواتی با اعلام این خبر که از اول خردادماه ساعت جمع‌آوری زباله از ۲۱:۰۰ به ۲۳:۰۰ تغییر خواهد کرد، عنوان کرد:به کارگیری این روش زمینه را برای کاهش زمان زباله گیری، کاهش زمان ماندن زباله کنار خیابان ها و معابر عمومی، جلوگیری از مناظر بد شهری به دلیل انباشت زباله در ساعات پرتردد شب وسهولت تردد آسان ماشین های زباله گیر را فراهم خواهد کرد.

 

قنواتی گفت :این روش برای اولین بار در اهواز پس از اطلاع رسانی لازم و از ابتدای خرداد سال جاری عملیاتی خواهد شد و شهروندان عزیز اهوازی باید زباله های خود را درساعت ۲۳ هر شب مقابل منازل خود قرار دهند تا خودروهای حمل زباله ، زباله گیری را انجام دهند.

 

وی افزود: با توجه به اینکه از یکم خردادماه ساعت جمع‌آوری زباله از ساعت ۲۱:۰۰ به ۲۳:۰۰ تغییر می‌کند توصیه می‌شود در راستای ارتقاء وضعیت نگهداشت شهر و بهبود وضعیت خدمت رسانی به شهروندان و کاهش معضلات شهری و زیست محیطی شهروندان از بیرون آوردن زباله قبل از این ساعت خودداری کنند و به این زمان توجه کنند تا چهره شهر عاری از هر گونه زباله باشد.

 

قنواتی با اشاره به اینکه جمع آوری زباله یکی از بخش های فرایند مدیریت پسماند یا مدیریت زباله است وشهرداری اهوازروزانه هزینه زیادی برای حمل و دفع زباله پرداخت می کند گفت یکی از راه حل های این مساله ایجاد حساسیت در مردم برای تفکیک زباله و کاهش تولید زباله است.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز در پایان یاد آورشد: برنامه دیگری از جمله طرح تفکیک پسماند از مبدا بزودی در سطح شهر اهواز اجرا می شود که هدف از اجرای این طرح کاهش تولید پسماند در مبدا،تفکیک پسماندهای خشک و کمک به بازیافت آن ها، استفاده مجدد از پسماندها می باشد و برای این امر تدابیر مناسبی جهت آموزش خانواده ها اندیشیده شده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.