کد خبر : 9364
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 دی 1398 - 16:15
-

رونمایی از نخستین کامیون ایرانی «چاپار» + عکس

رونمایی از نخستین کامیون ایرانی «چاپار» + عکس

رونمایی از نخستین کامیون ایرانی «چاپار» + عکس   شبکه خبری خوزستان : نخستین کامیون ایرانی رونمایی شد به گزارش شبکه خبری خوزستان رئیس جمهور ظهر امروز در جریان سفر به استان اردبیل، خط تولید خودروی تجاری سنگین با نام اصیل ایرانی «چاپار» را در کیلومتر ۳۰ اردبیل به مشگین‌شهر افتتاح و از نخستین کامیون

رونمایی از نخستین کامیون ایرانی «چاپار» + عکس

 

شبکه خبری خوزستان : نخستین کامیون ایرانی رونمایی شد

به گزارش شبکه خبری خوزستان رئیس جمهور ظهر امروز در جریان سفر به استان اردبیل، خط تولید خودروی تجاری سنگین با نام اصیل ایرانی «چاپار» را در کیلومتر ۳۰ اردبیل به مشگین‌شهر افتتاح و از نخستین کامیون چاپار تولید شده در این کارخانه رونمایی کرد.

حسن روحانی ظهر امروز چهارشنبه خط تولید خودروی تجاری سنگین با نام اصیل ایرانی «چاپار» را در کیلومتر ۳۰ اردبیل به مشگین‌شهر افتتاح کرد.

عملیات اجرایی این واحد تولیدی خودروسازی در سال ۸۶ در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار آغاز شد و تولید خودرو‌های سنگین در ۳ فاز برای این مجموعه پیش‌بینی شده است که فاز اول این طرح امروز با حضور روحانی افتتاح شد.

 

برای بهره‌برداری فاز اول این طرح عظیم که به صورت کامل توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود، ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده و برای ۱۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی دارد.

 

پیش‌بینی شده که در ۴ سال آینده این طرح عظیم خودروسازی به صورت نهایی تکمیل و راه‌اندازی شود که در آن صورت ۵ هزار نفر در این واحد تولیدی مشغول به کار خواهد شد.

 

رئیس جمهور پس از رونمایی و افتتاح خط تولید کامیون چاپار از بخش‌های مختلف فاز یک این مجتمع تولیدی بازدید و با مهندسان و کارکنان این بخش گفت‌وگوکرد.

 

روحانی همچنین از نخستین کامیون چاپار تولید شده در این کارخانه رونمایی کرد.

رئیس جمهور بعد از افتتاح این کارخانه کامیون سازی به میان تعدادی از اهالی روستای ارباب کندی همجوار کارخانه که برای دیدار رییس جمهور و بیان مشکلاتشان حضور یافته بودند رفت و به گرمی با انان سخن گفت و دستورات لازم را برای حل مشکلات مطرح شده صادر کرد.

مرتضی الله وردی مدیر عامل شرکت حدید مبتکران گزارشی از روند اجرای این طرح و مراحل تکمیل فاز اول و روند اجرای فاز‌های بعدی به رئیس جمهور ارایه کرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.