کد خبر : 16756
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 خرداد 1399 - 3:08
-

روستائیان بهبهان در انتظار جرعه‌ای آب‌ / چشم مردم از وعده مدیران خشک شد

روستائیان بهبهان در انتظار جرعه‌ای آب‌ / چشم مردم از وعده مدیران خشک شد

مردم برخی روستاهای بهبهان با وجود موقعیت سوق الجیشی و نزدیکی به رودخانه‌های جاری آن از نعمت برخورداری آب محرومند و از وضعیت موجود گلایه دارند که باید مدیران مربوطه به آن رسیدگی کنند. مسئله بی آب و کم توجهی برخی مدیران در خوزستان داستانی است که سالیان درازی مردم در گلوی خود نگه داشته

مردم برخی روستاهای بهبهان با وجود موقعیت سوق الجیشی و نزدیکی به رودخانه‌های جاری آن از نعمت برخورداری آب محرومند و از وضعیت موجود گلایه دارند که باید مدیران مربوطه به آن رسیدگی کنند.

مسئله بی آب و کم توجهی برخی مدیران در خوزستان داستانی است که سالیان درازی مردم در گلوی خود نگه داشته و فریاد بر نیاورده‌اند.

روستاهای متعددی در بهبهان هستند که به گفته مردم محلی از نعمت آب شرب محروم هستند و روزانه برخورداری آن‌ها از آب شرب فقط ۲ ساعت است که مجبورند آن را برای کارهای ضروری‌تر ذخیره و تا روز بعد از آن استفاده کنند که جدای از مسائل بهداشتی برای آن دردسرهایی آفریده است.

تشان و بیدبلند از روستاهایی هستند که تنها بهره‌شان از بزرگترین پالایشگاه‌های ایران فقط همجواری با آن‌هاست و روزانه فلرهای گازی به آن ها پوزخند زده و در بی آبی و میانه قول‌های مدیران چشمشان از کمبود آب خشک شده است.

از ۲۴ ساعت فقط ۲ ساعت آب داریم!

یکی از اهالی روستاها با ابراز ناراحتی و خستگی از وعده‌های تکراری و پوچ اظهار داشت: در طول ۲۴ ساعت شبانه روز فقط ۲ ساعت آب برای روستا وصل می‌شود که واقعا سالیان سال است ما در رنج بسر می‌بریم و متاسفانه سال گذشته وعده حفر چاه جدید دادند که هیچ خبری تاکنون نشده است.

وی با بیان این که آب از ساعت ۷ الی ۹ صبح وصل می‌شود افزود: با هرکس فکر کنید تماس داشته‌ایم اما فایده‌ای نداشته و واقعا برای خانواده ۵ نفره ما روزها به سختی می‌گذرد به صورتی که برای استحمام مشکل داریم و آبی که ۱ ساعته گرفته‌ایم را نمی دانیم برای کدام کار مصرف کنیم.

این جوان روستایی با اشاره به محرومیت ۷۰ درصدی بیان کرد: ما در روز تانکر ۵۰۰ لیتری را نصف پر می‌کنیم حالا مسئولان ببیند ما چطور زندگی می‌کنیم.

از وضعیت موجود راضی نیستم

سید مجید گیاهی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در تشریح مشکلات آب روستایی اظهار داشت: متاسفانه نگاه سنتی غالب و استفاده از پمپاژ مستقیم، پراکندگی تاسیسات آبرسانی، استفاده از آب شرب برای استفاده کشاورزی و ساخت و ساز مشکلات عمده‌ای هستند که باید با انجام کار کارشناسی دقیق نسبت به رفع دائمی آن تلاش شود.

وی با اشاره به مشکلات عدیده آبرسانی مشهد تشان افزود: متاسفانه در این روستا نیز در حوزه شهرک طالقانی مشکل افت فشار وجود دارد که می‌توان با تعویض خط انتقال به طول ۱ کیلومتر و سایز لوله ۱۶۰ پلی اتیلن مشکلات کمی را حل کرد که سعی داریم این عزیزان تا ۱ ماه آینده مردم از این نعمت خدادادی بهره مند شوند.

رئیس اداره آبفار بهبهان با اشاره به عمده مشکلات آبرسانی روستایی بیان کرد: حوزه آبرسانی شهر تشان از کوی شاه غالب تا تل کهنه است که با افت فشار مواجه بوده و با تجهیز و راه اندازی چاه جدید در صورت رفع معارض اجتماعی مشکل این منطقه به طور کامل حل می‌شود.

گیاهی درباره فیلم منتشره در فضای مجازی درباره مشکلات آبی روستای شهرویی تصریح کرد: تامین آب روستایی از ۲ حلقه چاه واقع در منطقه امیر حاضر انجام می‌شود که نیاز به اصلاح و زون بندی شبکه توزیع به منظور تعدیل فشار بالا و پائین روستا دارد که در حال بررسی و پیگیری جهت انجام است.

وی با ابراز گلایه از وضعیت آب شرب روستاها و عدم رضایت از وضعیت موجود ادامه داد: در شهرویی نیاز به ۴ کیلومتر خط انتقال به منظور وصل چاه در منطقه امیر حاضر به مخزن ذخیره سازی است که در حال انجام است اما متاسفانه برخی از اهالی و با تغییر کاربری آب شرب در تشدید این مشکل سهیم هستند.

رئیس آبفار بهبهان در توضیح آخرین وضعیت آب حوزه بید بلند عنوان کرد: آبرسانی به ۱۱ روستای حوزه بید بلند از حلقه چاه واقع در منطقه بید بلند روبروی پالایشگاه َشماره ۱۲ انجام می‌شود که روستاهای پیازکار، آب باران آب خرزهره و … به صورت ساعتی توزیع صورت می گیرد که علاوه بر افت فشار شدید باعث بروز مشکلاتی برای اهالی محترم شده است.

سید مجید گیاهی اظهار داشت: حفر یک حلقه چاه جدید و تعویض خط انتقال از روستای پیاز کار تا بیدبلند و احداث مخزن ذخیره در روستای پیاز کار به منظور افزایش ضریب پایداری شبکه که نیازمند اعتبار است.

وی افزود: در بازدید نماینده بهبهان و آغاجری از روستاهای مذکور از نزدیک مشکلات بررسی و قرار به پیگیری جهت جذب اعتبارت در کوتاه مدت جهت جذب اعتبارات لازم شد.

مرگ و شیون یکبار!

قطع آب آن هم در شهری مانند بهبهان با نگاه رفع مسئولیت‌های اجتماعی با توجه به وجود پالایشگاه در اطراف روستاها، نخست برای مدیران این مجموعه و سپس متولیان امر قابل قبول نیست زیرا مردم این روستا در تامل کامل و مناعت طبع تاکنون سکوت کرده‌اند و بر اساس گفته خودشان راه بستن بلد نیستند و آنچه مشخص است نباید مدیران دستگاه‌ها از این حسن خلق سوء استفاده کنند.

فرماندار شهرستان باید نسبت به رفع مشکلات اعتباری و معارضات اجتماعی به صورت جهادی ورود کرده و به داد مردم این روستا رسیده و با تعامل با نماینده مردم در مجلس برای برون رفت از این مشکلات دست به اقدامات قانونی بزنند.
مهدی مستوی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.