کد خبر : 8987
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 دی 1398 - 7:47
-

روزشمار اتمام بزرگ‌ترین پالایشگاه گازی خاورمیانه در بهبهان / پالایشگاه خلیج فارس اسفندماه ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد

روزشمار اتمام بزرگ‌ترین پالایشگاه گازی خاورمیانه در بهبهان / پالایشگاه خلیج فارس اسفندماه ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر‌عامل پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس گفت: ابر‌پروژه پالایشگاه بیدبلند تاکنون پیشرفت ۹۹درصد‌ی داشته و پیش‌بینی می‌شود در اسفند ۹۸ افتتاح شود. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم طرح پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس با هدف افزایش درآمد مالی و ارتقای سطح علمی، فنی، اقتصادی و اجتماعی، افزایش گاز شیرین تولیدشده، کم

مدیر‌عامل پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس گفت: ابر‌پروژه پالایشگاه بیدبلند تاکنون پیشرفت ۹۹درصد‌ی داشته و پیش‌بینی می‌شود در اسفند ۹۸ افتتاح شود.

به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم طرح پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس با هدف افزایش درآمد مالی و ارتقای سطح علمی، فنی، اقتصادی و اجتماعی، افزایش گاز شیرین تولیدشده، کم شدن میزان مصرف فرآورده‌های نفتی و جایگزینی آن با گاز‌های طبیعی، تولید پروپان و بوتان و میعانات گازی، صادرات محصولات جانبی، تأمین گاز شهری، تأمین اتان مورد نیاز واحدهای پتروشیمی و ایجاد اشتغال در منطقه در زمینی به‌مساحت ۲۴۴ هکتار پالایشگاه و ۶۰ هکتار تأسیسات ذخیره‌سازی ماهشهر با تأمین سرمایه از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به‌عنوان سهامدار اصلی و صندوق توسعه ملی و از طریق سندیکای بانک‌های سپه، ملت، تجارت، صنعت و معدن با عاملیت بانک سپه در دست احداث است.

محمود امین‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: ابرپروژه پالایشگاه بیدبلند با سرمایه‌گذاری ۳٫۵ میلیارد دلاری بعد از مدتی وقفه در اسفند ماه ۱۳۹۵ مجدداً آغاز شد و بدون وقفه تاکنون پیشرفت ۹۹‌درصدی داشته و پیش‌بینی می‌شود در اسفند ۹۸ یا اوایل سال آینده افتتاح شود.
وی در مورد جذب نیرو و پیمانکاران ارکان ثالث افزود: تعمیرات و نگهداری یکی از پیمانکاران ارکان ثالث است که شرکت مپنا در آن برنده شد و شرایط جذب نیرو به ۳ آیتم اعم از افراد قبول‌شده ۲٫۵ برابر ظرفیت هستند که با توجه به محدودیت ظرفیت استخدام ما فراخوان نشدند که در رشته‌های برق و مکانیک جذب شدند و کاملاً بهبهانی هستند.

مدیرعامل پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس ابراز کرد: با پیگیری نماینده مردم بهبهان و همچنین استاندار خوزستان دو پروژه عظیم جمع‌آوری گازهای فیلر شرق کارون و همچنین احداث صنایع پایین‌دستی با پشتیبانی صندوق توسعه ملی و بخشی از آن توسط هلدینگ خلیج فارس به‌زودی انجام می‌شود.

وی گفت: یکی از آلودگی‌های پالایشگاه پساب‌های آن است، در پروژه پالایشگاه بیدبلند با تعبیه حوضچه‌های تبخیر یک قطره آب صنعتی بیرون نمی‌رود.

مدیرعامل پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس عنوان کرد: یک‌هزار کیلومتر خط لوله برای پالایشگاه انجام شده ‌و با انجام این پروژه کل خوراک منطقه ماهشهر برطرف خواهد شد و همچنین جهت صادرات به اسکله ماهشهر خواهد رفت.

انتهای پیام/ش+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.