کد خبر : 7524
تاریخ انتشار : شنبه 18 آبان 1398 - 0:56
-

رودخانه زهره و کشاورزی هندیجان در حال نابودی هستند

رودخانه زهره و کشاورزی هندیجان در حال نابودی هستند

اگر آبی در رودخانه تا ۲۴ساعت آینده رهاسازی نگردد به فکر صندلی های رنگین خود باشند.

به گزارش شبکه خبری خوزستان فتح الله الهیاری رئیس نظام صنفی و دبیر خانه کشاورز هندیجان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما از هندیجان در خصوص وضعیت رودخانه زهره هندیجان اظهار کرد: وضعیت رودخانه زهره خشک و علت خشکی و کم آبی سوءمدیریت در تهیه و توزیع ناعادلانه آب در رودخانه می باشد .

 

الهیاری در ادامه افزود: برداشت های بی رویه و غیرقانونی در بالا دست رودخانه زهره دربخش زیدون و کانال شهید رجایی و شبکه های آبیاری و زه کشی است که باید گفت رودخانه زهره در تب بی آبی میسوزد و کشاورزی هندیجان درحال نابودی قرار خواهدگرفت.

 

وی همچنین با اشاره به وضعیت اسفبار رودخانه روبروی روستاهای چم تنگ، کره پا، چم کلگه کاملا خشک شده که این امر به بی مدیریتی اقرار دارد.

 

رئیس نظام صنفی و دبیر خانه کشاورزی هندیجان ادامه داد: کشاورزان ضمن انتقاد از مسئولین استانی و شهرستانی اگر به فکر رودخانه نباشند باید انتظار داشت که مانند سالهای گذشته ممکن است کشاورزان زمینهای کشاورزی و خانه های خود را رها کنند و به شهرهای همجوار مهاجرت کنند که این موضوع را در سالهای گذشته مشاهده کردیم .

 

الهیاری با انتقاد و هشدار به مدیر جهاد کشاورزی هندیجان و همچنین مدیرعامل شبکه های رودخانه زهره و جراحی گفت اگر آبی در رودخانه تا ۲۴ساعت آینده رهاسازی نگردد به فکر صندلی های رنگین خود باشند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.