کد خبر : 11140
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 بهمن 1398 - 14:15
-

رئیس دادگستری ایذه: اجازه نخواهیم داد پول ، تقلب و تخلف سرنوشت انتخابات و نماینده مجلس را تعیین کند

رئیس دادگستری ایذه: اجازه نخواهیم داد پول ، تقلب و تخلف سرنوشت انتخابات و نماینده مجلس را تعیین کند

رئیس دادگستری ایذه: اجازه نخواهیم داد پول ، تقلب و تخلف سرنوشت انتخابات و نماینده مجلس را تعیین کند شبکه خبری خوزستان به نقل از طلوع زاگرس ، فیصل مزرعه رئیس دادگستری ایذه در جلسه ای که در فرمانداری ایذه با حضور کاندیدها شهرستان های ایذه و باغملک برگزار شد ، افزود: در این شرایط

رئیس دادگستری ایذه: اجازه نخواهیم داد پول ، تقلب و تخلف سرنوشت انتخابات و نماینده مجلس را تعیین کند

شبکه خبری خوزستان به نقل از طلوع زاگرس ، فیصل مزرعه رئیس دادگستری ایذه در جلسه ای که در فرمانداری ایذه با حضور کاندیدها شهرستان های ایذه و باغملک برگزار شد ، افزود: در این شرایط حساس و اتفاقاتی که امسال در سطح منطقه رخ داده است،این دوره از انتخابات دوره ای بسیار حساس و سرنوشت ساز برای نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهدبود.

وی گفت : حضور حداکثر و شور و نشاط انتخاباتی می تواند تثبیت کننده نظام باشد. به همین دلیل مردم ولایی و شهید پرور ایذه همانند سایر هموطنان و مانند گذشته با حضور گرم خود مجددا وفاداری خود به انقلاب اسلامی و آرمانهای حضرت امام (ره) را ثابت خواهند کرد.

مزرعه تصریح کرد: در ابتدا به  آن عده قلیلی که تنها به دنبال ایجاد حاشیه و رسیدن به اهداف شوم و مغرضانه خود در انتخابات هستند و به هیچ عنوان در پی اهدف عالیه مردم و نظام نبوده و نیستند هشدار می دهم که چه قبل و چه از انتخابات مراقب اعمال و رفتار خود باشند کاری نکنند نام نیک و پرآوازه این شهرستان که همواره با هویت تاریخ  و مردمان ولایی پیوند خورده است خدشه دار شود.

رئیس دادگستری ایذه با بیان اینکه هر گونه اقدامی که باعث اخلال در نظم و آسایش عمومی شهروندان شود با شدیدترین برخورد قانونی مواجه خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: برای ما امنیت و آسایش مردم و نظم عمومی در درجه اول اهمیت قرار دارد ، خط قرمز ما نظم و امنیت و صیانت از آرای مردم است. چند نکته مهم واساسی است که نامزدهای انتخاباتی باید ملزم به رعایت آن باشند. اول اینکه همه کاندیداها باید از قانون تبعیت و همه رفتارها و تبلیغات آنان بر اساس قانون باشد. همانگونه ای که رهبر معظم انقلاب همواره بر لزوم تبیعت ازقانون تاکید فراوانی داشتند. همه باید به قانون احترام بگذارند. راه اندازی کاروان های تبلیغاتی، استفاده از ماشین های که بلندگو بر روی آنان نصب شده، نصب پوستر و عکس در مکانهای غیرمجاز، تخریب نامزدهای انتخاباتی و هتک‌حرمت و حیثیت آنان، دیوار نویسی جرم و پیگرد قانونی دارد. بعد از اعلام نتایج انتخابات نیز نامزدها باید بر اساس قانون اقدام کنند.

مزرعه در ادامه افزود: هرکس اعتراضی به نتیجه انتخابات داشته باشد می تواند از مجاری قانونی پیگیر نماید. تبصره ١ ماده ۶٨قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی صراحتا بیان نموده که اگر نامزدی به نتیجه انتخابات اعتراضی داشته باشد می تواند ظرف مدت یک هفته  از تاریخ اخذ رای اعتراض خود را به دبیرخانه شورای نگهبان تسلیم نماید.

وی تصریح کرد : حرکت کردن  پشت سر قانون و در چهارچوب قانون عمل کردن ، یعنی نظم ، امنیت و آسایش مردم ؛ کسی که قرار است برای مملکت قانون وضع کند خود باید قانونمدار باشد نه اینکه عالمانه و عامدانه قانون گریز و هنجارشکن باشد. مردم مطمئن باشند کسی که برای رای آوردن متوسل به اقدامات و کارهای غیر قانونی می شود یا اراذل و اوباش و انسانهای معلوم الحال را بعنوان لیدر خود انتخاب میکند ، نماینده خوبی برای آنها نخواهد بود و در صورت موفقیت در انتخابات نماینده ای قانون گریز و هنجار شکن خواهد بود که هیچ خیر و برکتی برای شهرستان نخواهد داشت. سابقه تاریخی این را به خوبی نشان داده است کسی که پایبند به قوانین انتخاباتی نیست کسی که به بهانه واهی ایجاد شور و هیجان انتخاباتی موجب سلب آسایش مردم میشود، نمی تواند نماینده ای مفید و مطالبه گر برای مردم باشد و مطمنا چنین کاندیدایی شایستگی و لیاقت نمایندگی و قانونگزاری در نظام جمهوری اسلامی را ندارد.

رئیس داگستری ایذه عنوان کرد: نامزدهای انتخاباتی باید امنیت روانی مردم در جریان فعالیت های تبلیغاتی را مخدوش نکنند ؛ سخنان تنش زا و خلاف واقع و اتهامات ناروا به مسولین و زیر سوال بردن خدمات مسولین امری ناپسند، غیر اخلاقی و غیرقانونی است.

وی افزود: کاندیداهای ناکام در انتخابات ظرفیت و تحمل هر گونه ناکامی را داشته باشند قطعا از بین همه کاندیداها یک نفر به مجلس راه پیدا خواهد کرد دیگر کاندیداها باید توان و ظرفیت پذیرش ناکامی در انتخابات را داشته باشند. هر کسی بخواهد با ایجاد هیاهو و جنجال  و تجمع غیر قانونی آرامش شهروندان را بر هم بزند با او برخورد قضایی خواهد شد.

مزرعه بیان کرد: دستگاه قضا با هیچ فرد یا افرادی مسامحه نخواهد کرد. در مقوله امنیت اجتماعی و نظم عمومی و صیانت از آرای مردم   دستگاه قضایی با هیچ کس تعارف  ندارد. تمامی تدابیر امنیتی را در خصوص برگزاری انتخاباتی سالم و پر شور اندیشیده ایم.

رئیس دادگستری ایذه در ادامه از هر گونه ناهنجاری و قانونشکنی از سوی هر کس در هر مقام و منصبی که باشد قابل تعقیب خواهد بود.

مزرعه اظهار داشت: مردم و کاندیداهای عزیز مطمئن باشند که تنها رای مردم سرنوشت انتخابات را تعیین میکند و کسی به مجلس خواهد رفت که اراده مردم بر او اجماع دارد تمام سعی و تلاش ما و مسولین امنیتی ، انتظامی و نظامی این هست که اجازه نخواهیم داد پول ، تقلب و تخلف سرنوشت انتخابات و نماینده مجلس را تعیین کند. مردم مطمئن باشند که از آرای آنها صیانت خواهد شد و در عمل آن را ثابت خواهیم کرد.

فیصل مزرعه رئیس دادگستری ایذه در پایان گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی همه در برابر قانون یکسانند هرکس مرتکب جرم شود قابل تعقیب و محاکمه است و آن کسانی که به خیال باطل و اینکه چون دارای مناصبی  هستند و یا دارای نفوذ هستند ، از تعقیب مصون می باشند ، سخت در اشتباه هستند و به یاد داشته باشند هر اتفاقی در زمان خودش خواهد افتاد. ما تنها خواسته مان عمل به قانون است هر کس قانون گریز باشد تاوان عمل خود را خواهد دید.

خبرنگار: فیروز بیگلری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.