کد خبر : 7030
تاریخ انتشار : شنبه 4 آبان 1398 - 8:21
-

دوره تربیت مدیران جهادی راهبردی آینده در استان خوزستان برگزار شد

دوره تربیت مدیران جهادی راهبردی آینده در استان خوزستان برگزار شد

دوره تربیت مدیران جهادی راهبردی آینده در استان خوزستان برگزار شد اولین دوره تربیت مدیران جهادی راهبردی آینده توسط اندیشکده مدیران جهادی راهبردی آینده با همکاری پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام در خوزستان برگزار شد. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، افتتاحیه اولین دوره تربیت مدیران جهادی راهبردی آینده

دوره تربیت مدیران جهادی راهبردی آینده در استان خوزستان برگزار شد
اولین دوره تربیت مدیران جهادی راهبردی آینده توسط اندیشکده مدیران جهادی راهبردی آینده با همکاری پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام در خوزستان برگزار شد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، افتتاحیه اولین دوره تربیت مدیران جهادی راهبردی آینده خوزستان توسط اندیشکده مدیران جهادی راهبردی آینده با همکاری پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام در اهواز برگزار شد.

در ابتدای این دوره، نخست آیاتی چند از کلام الله مجید قرائت شد و در ادامه حجت الاسلام رضا حیدری مسئول قرارگاه فرهنگی صنعت نفت جنوب اظهار داشت: آیات قرآن کریم و آموزه‌های دینی نسبت به کار جهادی دستور داده‌اند و تنها یکی از مصادیق جهاد و مجاهدت در فرهنگ قرآن قتال با دشمنان است.

وی بیان کرد: براساس روح حاکم بر آیات قرآن کریم، مفهوم مجاهدت به معنای کار کردن، خستگی ناپذیری، موانع را ندیدن و دیگر مفاهیم است. صرف اینکه کلامت امام و رهبری را بازنشر داد به معنای کار ‌ جهادی نیست.

مسئول قرارگاه فرهنگی صنعت نفت جنوب با اشاره به اینکه پای کار ایستادن به معنای مفهوم مجاهدت است، خاطرنشان کرد: براساس قرآن کریم، اگر خداوند را یاری کردید، خداوند هم شماری را یاری می کند.

وی با اشاره به اینکه کسی که برای کسب روزی حلال برای خانواده خود تلاش می‌کند هم به معنای مجاهدت است، ادامه داد: عرفان حقیقی اسلامی مجاهدت و جهاد در کار، خدمت به خلق، رفع مشکلات مردم و خدمت‌رسانی به دیگران نهفته است.

حجت الاسلام حیدری به جهاد علمی مسلمانان اشاره و خاطرنشان کرد: یافته‌های علمی مسلمانان، اروپاییان را از خواب غفلت بیدار کرده که این مساله با مجاهدت شبانه‌روزی عالمان بزرگ به دست می‌آید.
نام‌نویسی ۵۰۰ نفر در دوره تربیت مدیران جهادی راهبردی آینده
در ادامه علی حیدری مدیر دوره تربیت مدیران جهادی راهبردی آینده کشور به جایگاه استان در برهه‌های مختلف تاریخ ایران معاصر اشاره و اظهار داشت: خوزستان قابلیت الگوپذیری در سطح منطقه را دارد و نقش برجسته در‌ مکتب شیعه و سطح منطقه ایفا‌ می‌کند.
وی بیان کرد: نزدیک به ۵۰۰ نفر در دوره تربیت مدیران جهادی راهبردی آینده نام‌نویسی کرده و در قالب گروه‌های سه تا پنج نفره به دریافت مطالب دوره می‌پردازند.
به گزارش تسنیم، افتتاحیه اولین دوره تربیت مدیران جهادی راهبردی آینده خوزستان باحضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

از سرفصل‌های این دوره می‌توان به تبیین تفکر راهبردی، آینده پژوهی و روش‌های آن، آشنایی با اسناد بالادستی و سیاست‌های کلی نظام، چشم‌انداز سازی و چشم‌انداز نویسی، سیاستگذاری، خط مشی گذاری و تدوین راهبرد، مهارت‌های مدیران راهبردی و جهادی، تاثیر مولفه‌های فرهنگی و اجتماعی بر مدیریت، چالش‌های اساسی و افق توسعه اقتصادی ایران و چالش‌ها، فرصت‌ها و قابلیت خوزستان اشاره کرد.

از جمله اساتید این دوره هم می‌توان‌ به محسن رضایی دبیر‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله طه سمیعی، عزت الله ضرغامی، مصطفی میرسلیم و برخی از مدیران ارشد اجرایی خوزستان اشاره کرد.

طول دوره ۹۴ ساعت شامل ۵۴ ساعت کلاس نظری، ۲۴ ساعت بازدید علمی و ۱۶ ساعت کار پژوهشی است که در پایان گواهی معتبر از سوی پژوهکشده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام اعطا می‌شود.

انتهای پیام/ ع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.