شماره : 57143
19 / 2 / 1403 - 0:52

توافق‌نامه همکاری سازمان‌های بسیج اقشار و سازمان بسیج رسانه با بسیج سازندگی امضاء شد

باید رسانه ها در امر سازندگی کشور نقش آفرینی جدی داشته باشند. مردم ما نیاز دارند این امیدآفرینی ها را از طریق رسانه ها حس کنند. ؛

به گزارش خبرنگار شبکه خبری خوزستان، توافق‌نامه همکاری سازمان‌های بسیج رسانه با سازمان بسیج سازندگی در راستای اجرای سند ۱۰ ساله اعتلای بسیج امروز امضاء شد.

 

سردار معروفی معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه امصای این توافقنامه : جهادگرانی که برای خدمت به خلق الله داوطلبانه به مناطق محروم اعزام می‌شوند و بعد دچار سانحه شده و آسمانی می‌شوند، در واقع شهید محسوب می‌شوند، هر چند هنوز این افراد شهید محسوب نشده‌اند.

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور: امسال می‌خواهیم با ۲۰ گروه تخصصی گروه‌های جهادی تخصصی به مناطق محروم اعزام کنیم.

باید رسانه ها در امر سازندگی کشور نقش آفرینی جدی داشته باشند. مردم ما نیاز دارند این امیدآفرینی ها را از طریق رسانه ها حس کنند.

ثبت شده در سایت شبکه خبری خوزستان طی شماره 57143 توسط داوود عبیداوی و در روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 00:52:10
© Copyright 2024 https://khznn.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 57095
18 / 2 / 1403 - 12:23

مفاخر کهن شهر شوشتر

مفاخر کهن شهر شوشتر مایه‌ی مباهات و خرسندی است زندگی در کهن شهری که مهد نام‌آوران و فرزانگان شهیری است که با تکیه بر تقوا، دانش، خردورزی، تلاش، کوشش، شهامت و صبوری، رسالت انجام کارهای بزرگی را در راستای رسیدن به اهدافی مقدس در پیش‌روی خویش قرار داده‌اند تا از این رهگذر برای جامعه‌ی اصیل

مفاخر کهن شهر شوشتر

مایه‌ی مباهات و خرسندی است زندگی در کهن شهری که مهد نام‌آوران و فرزانگان شهیری است که با تکیه بر تقوا، دانش، خردورزی، تلاش، کوشش، شهامت و صبوری، رسالت انجام کارهای بزرگی را در راستای رسیدن به اهدافی مقدس در پیش‌روی خویش قرار داده‌اند تا از این رهگذر برای جامعه‌ی اصیل و با فرهنگ خود منشاء خیر و برکت و افتخارات به یاد ماندنی و اثرگذار باشند.

بی شک گرامیداشت یاد و نکوداشت مقام این بزرگان که در عرصه های مختلف علم، طبابت، فرهنگ، مذهب، سیاست و … حماسه آفرینی نموده و با صرف جان و مال و عمر گرانمایه بیش از پیش بر غنی نمودن گنجینه های علمی این شهر افزوده اند؛ وظیفه ای است که فعالین فرهنگی شوشتر در هرجایگاه و مقامی که باشد بر عهده دارند.

این افراد در زندگی خود ابتکار ، تداوم ، کیفیت کار ، کمیت کار ، میزان شهرت در قلمرو کار و آثاری که در حوزه تخصصی خود بر جای گذاشته اند شناخته و شهرت می یابند. که با مطالعه زندگی بزرگان و نام آوران باعث می شود ما با علل و رموز موفقیت آنها آشنا شویم و صفات روحی و اخلاقی انها را که باعث شده است از انها شخصیتی ماندگار و تاثیر گذار بسازد ، بشناسیم و با الگو گرفتن از زندگی ان ها کیفیت زندگی خود را بالا ببریم و راه موفقیت و کمال خود را هموار سازیم .

ثبت شده در سایت شبکه خبری خوزستان طی شماره 57095 توسط محمدباقر عباسی و در روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 12:23:33
© Copyright 2024 https://khznn.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 57093
18 / 2 / 1403 - 11:44

نماینده شهرستانهای شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با مدیر کل بهزیستی خوزستان دیدار کرد

“سید محمد سادات ابراهیمی” نماینده منتخب مردم شهرستانهای شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با مهران کریمیان مدیر کل بهزیستی خوزستان در محل این اداره کل دیدار کرد. به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان ،سید محمد سادات ابراهیمی ضمن تشکر از خدمات و فعالیتهای بهزیستی ،در خصوص مشکلات و نیازمندیهای جامعه هدف

“سید محمد سادات ابراهیمی” نماینده منتخب مردم شهرستانهای شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با مهران کریمیان مدیر کل بهزیستی خوزستان در محل این اداره کل دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان ،سید محمد سادات ابراهیمی ضمن تشکر از خدمات و فعالیتهای بهزیستی ،در خصوص مشکلات و نیازمندیهای جامعه هدف بهزیستی  در حوزه نمایندگی خود با مدیر کل بهزیستی گفتگو کرد.

مدیر کل بهزیستی نیز  ضمن تشکر از حضور ایشان ،خواهان پیگیری مطالبات بحق جامعه معلولان و مددجویان تحت پوشش  بهزیستی  در مجلس شورای اسلامی شد.

ثبت شده در سایت شبکه خبری خوزستان طی شماره 57093 توسط رسول حسین پور و در روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 11:44:15
© Copyright 2024 https://khznn.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 57091
18 / 2 / 1403 - 10:44

گرده افشانی نخیلات در کارون

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون از انجام گرده افشانی و تلقیح نخیلات در سطح ۳۰۰۰ هکتار باغات شهرستان خبر داد و افزود: گرده‌افشانی در نخیلات، معمولاً در فصل بهار انجام می‌شود و زمان دقیق گرده‌افشانی بستگی به شرایط آب و هوایی و نوع نخلی که در نظر گرفته می‌شود دارد

گرده افشانی نخیلات در کارون

۳۰۰۰ هکتار از نخیلات شهرستان کارون گرده افشانی شد.

 به گزارش شبکه خبری خوزستان: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون از انجام گرده افشانی و تلقیح نخیلات در سطح ۳۰۰۰ هکتار باغات شهرستان خبر داد و افزود: گرده‌افشانی در نخیلات، معمولاً در فصل بهار انجام می‌شود و زمان دقیق گرده‌افشانی بستگی به شرایط آب و هوایی و نوع نخلی که در نظر گرفته می‌شود دارد. 

 

جبار حمادی افزود:  نخیلات کارون شامل ارقام مختلفی از جمله استعمران که هشتاد درصد باغات شهرستان را تشکیل می دهد و سایر ارقام مرغوب از جمله برحی,بریم،زاهدی است.

وی اظهار داشت: در این زمان، گل‌های نخیلات باز می‌شوند و آماده دریافت گرده ها می‌شوند. این گرده ها به وسیله باد یا حشرات مانند زنبورها به گل‌های ماده منتقل می‌شوند.

حمادی تصریح کرد: درصورت عدم گرده‌افشانی، تولید مثل در نخل‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود و بنابراین میوه‌های نخل نیز تشکیل نخواهند شد.

ثبت شده در سایت شبکه خبری خوزستان طی شماره 57091 توسط رسول حسین پور و در روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 10:44:29
© Copyright 2024 https://khznn.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 57046
17 / 2 / 1403 - 16:53

سه رشته دوره متوسطه (دبیرستان) به مرکز مهارت آموزان دانشگاه فرهنگیان دشت آزادگان اختصاص یافت

دکتر فاطمی نژاد: اختصاص سه رشته به این مرکز داده شد که رشته های دبیری معارف اسلامی، دبیری عربی، دبیری فرهنگ وهنر، رشته هایی که مرکز سوسنگرد می‌بایست از هفته آینده در دو پودمان (ترم) کلاس های درسی آنها بصورت حضوری برگزار شود.؛

به گزارش خبرنگار شبکه خبری خوزستان، دکتر سیدهادی فاطمی نژاد سرپرست مرکز مهارت آموزان دانشگاه فرهنگیان شهرستان دشت آزادگان در نشست خبری با خبرنگار کانون بسیج رسانه در خصوص اختصاص سه رشته به این مرکز چنین بیان داشتند که رشته های دبیری معارف اسلامی، دبیری عربی، دبیری فرهنگ وهنر، رشته هایی که مرکز سوسنگرد می‌بایست از هفته آینده در دو پودمان (ترم) کلاس های درسی آنها بصورت حضوری برگزار شود.

وی در ادامه گفت: این مهارت آموزان (دانشجومعلمان) پس از اتمام پودمان ها در امتحانات پایانی شرکت خواهند کرد و بعد از کسب نمره قبولی باید در آزمون جامع (اصلح) شرکت کنند که پس از کسب حد نصاب امتیاز پذیرش به بدنه آموزش و پرورش جهت تدریس وارد خواهند شد.

دکتر فاطمی نژاد در پایان این گفتگو از مسئولین شهرستان دشت آزادگان درخواست کردند که نسبت به تجهیز و تکمیل این دانشگاه از نظر میز و صندلی و وسایل سرمایشی و بهسازی خیابان آن کمک و مساعدت نمایند چرا که شهر سوسنگرد میزبان و محل تحصیل (دانشجومعلمان) از سراسر استان در این مرکز خواهد بود.

باتوجه به اینکه شورای آموزش و پرورش فضای آموزشی و تجهیزات در اختیار مرکز مهارت آموزی دانشگاه فرهنگیان شهرستان دشت آزادگان قرار داده است از فرماندار، نماینده مستقر و منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی، شهرداری سوسنگرد نسبت به رفع کمبودها از طریق شرکت های نفتی موجود در منطقه و استان اقدام نمایند. لازم به ذکر است که سازمان نوسازی و تجهیز مدارس ساخت این فضای مجازی را انجام و تحویل آموزش و پرورش داده است.

 

ثبت شده در سایت شبکه خبری خوزستان طی شماره 57046 توسط داوود عبیداوی و در روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 16:53:58
© Copyright 2024 https://khznn.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 57041
17 / 2 / 1403 - 10:46

توزیع عادلانه نهاده های کشاورزی در دزفول

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: با توجه به اهمیت توزیع عادلانه نهاده های کشاورزی و یارانه ای به ویژه توزیع کود شیمیایی و سوخت کارگروه توزیع نهاده‌ها در شهرستان تشکیل شد

توزیع عادلانه نهاده های کشاورزی در دزفول

اولین کارگروه توزیع نهاده‌ها در دزفول تشکیل شد. 

به گزارش شبکه خبری خوزستان: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: با توجه به اهمیت توزیع عادلانه نهاده های کشاورزی و یارانه ای به ویژه توزیع کود شیمیایی و سوخت کارگروه توزیع نهاده‌ها در شهرستان تشکیل شد. 

بهروز قمرزاده اشاره نمود: با توجه به حساسیت توزیع عادلانه نهادهای کشاورزی بر اساس سامانه داده‌های بخش کشاورزی و سامانه پایش کود شهرستان و ساماندهی این مهم، این کارگروه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

وی اظهار داشت: هرگونه توزیع نهاده یارانه‌ای در بخش زراعت، باغبانی، دام می‌بایست از طریق این کارگروه تصمیم گیری و اجرا شود و به گونه‌ای عمل شود که توزیع کود در مراکز خدمات در نزدیک‌ترین مسافت به کشاورزان از طریق عاملان توزیع کود صورت پذیرد همچنین تقسیم کود بین مراکز با دقت و عادلانه انجام شود و عاملان توزیع  به ویژه تعاونی روستایی اقدامات سریع و به موقع خود را نسبت به این مهم انجام دهند.

ثبت شده در سایت شبکه خبری خوزستان طی شماره 57041 توسط رسول حسین پور و در روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 10:46:54
© Copyright 2024 https://khznn.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 57039
17 / 2 / 1403 - 10:45

کارآفرینی از طریق کشت گیاهان دارویی در آبادان

 

کارآفرینی از طریق کشت گیاهان دارویی در آبادان

دوره آموزشی آشنایی با گیاهان دارویی برای دانش آموزان دبیرستانی در آبادان برگزار شد. 

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان: مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: با توجه به  تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم و با هدف  کارآفرینی و اشتغال زایی برای نوجوانان و نسل آینده، دوره آموزشی آشنایی با گیاهان دارویی توسط رئیس اداره تولیدات گیاهی این مدیریت برگزار شد.

 

حسن دشتی نژاد افزود: در این دوره آموزشی دختران دانش آموز با عناوینی چون نحوه کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی خصوصا چای ترش، خواص و ویژگی های دارویی آن، بازارپسندی ،  میزان عرضه و تقاضای این گیاهان در جامعه  و ظرفیت های اقلیمی شهرستان آبادان جهت کشت گیاهان دارویی  آشنا شدند.

 

وی اظهار داشت: در این دوره که به همت کانون بسیج مهندسین برگزار شد ،۵۰ دانش آموز  حضور داشتند.

 

ثبت شده در سایت شبکه خبری خوزستان طی شماره 57039 توسط رسول حسین پور و در روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 10:45:44
© Copyright 2024 https://khznn.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 57037
17 / 2 / 1403 - 10:44

نجات ۵۶۰ هزار تن گندم خوزستان توسط سربازان امنیت غذایی

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مجید نبی پور رییس سازمان در بازدید از یکی از مراکز خرید گندم در شهرستان حمیدیه گفت: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ ، ۷۵۴ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم رفت .

نجات ۵۶۰ هزار تن گندم خوزستان توسط سربازان امنیت غذایی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در طول سه روز بارندگی در استان،  با استفاده از پوشش های پلاستیکی و برزنتی گندم موجود در مراکز خرید روباز پوشانده شد و از این جهت مردم نگران وارد شدن خسارت به محصول گندم موجود در مراکز خرید نباشند.

 به گزارش شبکه خبری خوزستان: مجید نبی پور رییس سازمان در بازدید از یکی از مراکز خرید گندم در شهرستان حمیدیه گفت: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ ، ۷۵۴ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم رفت .

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی در مرحله برداشت گندم به استان افزود: ۸۶۴ هزار تن گندم از مزارع استان  پیش از آغاز بارش ها برداشت شده بود که از این میزان  ۵۶۰ هزار تن گندم در مراکز خرید روباز انبار و بیش از یکصد هزار تن گندم نیز به سیلوها منتقل شده بود.

نبی پور اضافه کرد:  با توجه به هشدارهایی که صادر شده بود جلسات متعددی با ارگان های مربوطه از جمله استانداری، سازمان جهاد کشاورزی ، اداره کل غله و بازرگانی، تعاون روستایی برگزار شد و با همکاری گمرک نیز کامیون های حمل کالا به سمت حمل محصول گندم جهت انتقال  از مراکز روباز به مراکز مسقف سوق داده شد.

وی با بیان اینکه در کمتر از یک هفته ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف انتقال داده شد تصریح کرد: مرکز خرید حمیدیه یکی از مراکز مهمی است که حدود ۱۶ هزار تن گندم در آن انبار شده است .

نب پور اظهار داشت: کمتر از ۵ درصد از گندم های خریداری شده در مراکز خرید روباز باقی مانده که طی مدت امروز تا فردا به مراکز مسقف انتقال داده خواهد شد.

وی ادامه داد: در طول سه روز بارندگی با استفاده از پوشش های پلاستیکی و برزنتی گندم موجود در مراکز خرید روباز پوشانده شد و از این   جهت مردم نگران وارد شدن خسارت به محصول گندم موجود در مراکز خرید نباشند.

نبی پور افزود: به حدود یکصد هزار هکتار از مزارعی که برداشت گندم در آنها صورت نگرفته بود خسارت بین ۲۰ تا ۷۰ درصدی با میانگین ۴۰ درصد ناشی از ناشی از ورس، تگرگ ، آبگرفتگی و …  وارد شده است.

وی تصریح کرد: در روزهای آینده برآورد خسارات مزارع برداشت نشده که ۵۰ درصد از کل مزارع گندم را تشکیل می دهد انجام خواهد شد.

نبی پور در پایان اظهار داشت: حدود ۲۸۰۰ کمباین در سال جاری برای برداشت محصول گندم در استان  به کار گرفته شد که این میزان در سال گذشته ۲۲۰۰ دستگاه بود سرعت برداشت نیز  نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد بیشتر بود که در نتیجه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵۰ هزار تن محصول بیشتر برداشت شده است.

ثبت شده در سایت شبکه خبری خوزستان طی شماره 57037 توسط رسول حسین پور و در روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 10:44:33
© Copyright 2024 https://khznn.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 56979
13 / 2 / 1403 - 11:45

سومین جلسه شورای فرهنگی بهزیستی خوزستان با موضوع دهه کرامت برگزار شد

صبح امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه،جلسه شورای فرهنگی بهزیستی خوزستان با محوریت دهه کرامت ،با حضور مدیرکل،مسئول شورای فرهنگی ،مسئول روابط عمومی،مشاور اموربانوان و کارشناسان فرهنگی معاونتهای بهزیستی خوزستان در اداره کل بهزیستی برگزار شد. به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان خوزستان،در این نشست ضمن تشریح برنامه های ابلاغی سازمان بهزیستی کشور در خصوص دهه

صبح امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه،جلسه شورای فرهنگی بهزیستی خوزستان با محوریت دهه کرامت ،با حضور مدیرکل،مسئول شورای فرهنگی ،مسئول روابط عمومی،مشاور اموربانوان و کارشناسان فرهنگی معاونتهای بهزیستی خوزستان در اداره کل بهزیستی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان خوزستان،در این نشست ضمن تشریح برنامه های ابلاغی سازمان بهزیستی کشور در خصوص دهه کرامت ،نحوه و زمان برگزاری   این برنامه ها  و برنامه های ویژه استان بررسی شد.

در پایان پس از جمع بندی نقطه نظرات ، اجرای برنامه های متنوعی از جمله ،نشست با خیرین و موسسات خیریه  و بسیج  سازندگی و استفاده از ظرفیتهای اجتماعی استان،برگزاری برنامه زیارتی سفر به سرزمین امید متناسب با ظرفیت هر شهرستان،برگزاری جشن  و  تقدیر از دختران معلول موفق و نخبه، جشن تکلیف دختران، برنامه کتاب و کتابخوانی  ویژه دختران تحت سرپرستی،حضور خدام آستان قدس رضوی در مراکز بهزیستی،ارائه مشاوره رایگان به عموم مردم،برگزاری میز خدمت ،دعوت از مسئولان عالی رتبه استان در برنامه ها و…در دستور کار قرار گرفت.

ثبت شده در سایت شبکه خبری خوزستان طی شماره 56979 توسط رسول حسین پور و در روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 11:45:49
© Copyright 2024 https://khznn.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 56976
13 / 2 / 1403 - 11:44

تقدیر رئیس سازمان مدیریت و بر نامه ریزی و مدیر کل سازمان اقتصاد و دارائی از مدیر کل بهزیستی خوزستان

ظهر امروز۱۲ اردیبهشت ماه “مهرداد نیکو” رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و “امید احمدی”مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و خزانه داری خوزستان در محل سالن اجتماعات سازمان مدیریت بر نامه ریزی خوزستان با اهدای لوح از مهران کریمیان مدیر کل بهزیستی خوزستان تقدیر کردند. به گزارش روابط  عمومی بهزیستی استان خوزستان ، از 

ظهر امروز۱۲ اردیبهشت ماه “مهرداد نیکو” رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و “امید احمدی”مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و خزانه داری خوزستان در محل سالن اجتماعات سازمان مدیریت بر نامه ریزی خوزستان با اهدای لوح از مهران کریمیان مدیر کل بهزیستی خوزستان تقدیر کردند.

به گزارش روابط  عمومی بهزیستی استان خوزستان ، از  بهزیستی خوزستان به عنوان دستگاه برتر در زمینه  “تحقق کامل درآمدهای عمومی و اختصاصی”  تقدیر شد.

IMG 20240501 160930 661

ثبت شده در سایت شبکه خبری خوزستان طی شماره 56976 توسط رسول حسین پور و در روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 11:44:14
© Copyright 2024 https://khznn.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر