کد خبر : 5107
تاریخ انتشار : جمعه 29 شهریور 1398 - 20:02
-

دفاع مقدس ظرفیت و قابلیت عظیم مدیریت منحصر به فرد نظام دینی،یعنی «ولایت فقیه» را آشکار کرد/ مفسدان بدانند که دستگاه قضایی بندرماهشهر به هیچ وجه تحت تاثیر جوسازی آنها قرار نخواهد گرفت

دفاع مقدس ظرفیت و قابلیت عظیم مدیریت منحصر به فرد نظام دینی،یعنی «ولایت فقیه» را آشکار کرد/ مفسدان بدانند که دستگاه قضایی بندرماهشهر به هیچ وجه تحت تاثیر جوسازی آنها قرار نخواهد گرفت

دفاع مقدس ظرفیت و قابلیت عظیم مدیریت منحصر به فرد نظام دینی،یعنی «ولایت فقیه» را آشکار کرد/ مفسدان بدانند که دستگاه قضایی بندرماهشهر به هیچ وجه تحت تاثیر جوسازی آنها قرار نخواهد گرفت به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛حجت الاسلام و المسلمین سیدسلمان هاشمی ظهرامروز در خطبه های نماز جمعه این هفته

خطیب جمعه شهرک طالقانی

دفاع مقدس ظرفیت و قابلیت عظیم مدیریت منحصر به فرد نظام دینی،یعنی «ولایت فقیه» را آشکار کرد/ مفسدان بدانند که دستگاه قضایی بندرماهشهر به هیچ وجه تحت تاثیر جوسازی آنها قرار نخواهد گرفت

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛حجت الاسلام و المسلمین سیدسلمان هاشمی ظهرامروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرک طالقانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با موکب داران عراقی؛اظهار کرد: یکی از جلوه‌های زیبای معنویدر راه‌پیمایی پرشکوه اربعین، خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) است،همانگونه که معظم له فرمودند:«شما کرامت اسلامی و کرامت عربی را در رفتار خودتان و اعمال خودتان نشان داده‌اید و همه به عشق سیّدالشهدا (ع) است، به عشق حسین‌بن‌علی است؛ از روی عشق و علاقه‌ای که به امام حسین دارید، پای زائر امام حسین را شست‌وشو میدهید، بدن او را در خستگی‌های شدید کمک میکنید، مالش میدهید، به او غذا میدهید، به او جای خواب میدهید، چون زائر حسین است.»

امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس؛عنوان کرد:دفاع مقدس، متعالی ترین نمونه مقاومت است،رشادت های رزمندگان ایران اسلامی در حماسه هشت سال دفاع مقدس الهام گرفته از راه امام حسین و فرهنگ عاشورایی است.دوران هشت سال دفاع مقدس سند جاودانه شجاعت، سلحشوری، دلاورمردی و ایثارگری های فرزندان ایران اسلامی است. بار اصلی در این هشت سال دفاع مقدس بر دوش مردم بود و حضور مردم باعث پیروزی شد. عزت، استقلال، امنیت، عظمت و اقتدار کنونی کشور و ملت ایران به برکت خون شهدا و رشادتهای مثال زدنی رزمندگان در این دوران است.

وی یادآور شد: شهرک طالقانی در طول دوران جنگ تحمیلی ۲۱ شهید تقدیم این مرز و بوم کرده است،ان شاءالله در روزهای آتی به پاس رشادت ها و گرامیداشت یاد و خاطره ی این شهیدان گرانقدر از دفترچه هایی که به نام و تصاویر شهدای شهرک طالقانی مزین شده است رونمایی خواهیم کردتا فرزندان ما بدانند که منطقه شهرک طالقانی ۲۱ شهید تقدیم این انقلاب کرده است ،به جرات می توان گفت که اینکار برای اولین بار در خوزستان انجام شده است،بدون هیچ کمک هزینه ای از ارگان های دولتی بلکه با کمک یک خیر توانستیم حدود ۳ هزار جلد دفتر به نام و تصاویر شهدا مزین کنیم که در وهله اول یک کار فرهنگی،حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید و در وهله دوم فرهنگ شهید پروری شهرک طالقانی را به شهرستان و استان نشان دهیم. اگرچه شهرک طالقانی در این امر مظلوم واقع شده و تصاویر شهدای آن مانند دیگر شهرها در ورودی شهر ،آنچه که شایسته و در خور شان است، نصب نگردیده است ، اما حق شهرک طالقانی این نیست که همچنان محروم و مظلوم بماند،مسوولین بیدار باشند و به این منطقه توجه کنند.

وی افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثار جانبازان، آزادگان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و انتقال فرهنگ مقاومت که همان فرهنگ عاشورایی است به نسل های امروز از وظایف عمده ما در شرایط کنونی است،حماسه ایستادگی و مقاومت مردم ایران در طول هشت سال دفاع مقدس،این جنگ را به یکی از کم ‏نظیر‏ترین پدیده ‏های تاریخ تبدیل کرد.

هاشمی با بیان اینکه جنگ تحمیلی هشت ساله علیه مردم ایران ، هزینه‏ های انسانی و مادی عظیمی را بر ملت ایران تحمیل کرد، اما برکات زیادی را نیز برای ملت ایران وجهان اسلام به همراه داشت؛گفت: تأمین امنیت پایدار برای کشور ایران در برابر تهدیدات مختلف نظامی، امنیتی و حتی سیاسی و اقتصادی دشمنان ،یکی از دستاوردهای مهم مقاومت مردم ایران بود،اجماع جبهه استکبار علیه نظام اسلامی وتحریم ایران در همه ابعاد سبب شد از همان روزهای آغازین دفاع، تلاش برای خودکفایی و رفتن به سمت تولید تجهیزات مورد نیاز به بخشی از راهبرد نظام اسلامی تبدیل شود. و دفاع مقدس ظرفیت وقابلیت عظیم مدیریت منحصر به فرد نظام دینی،یعنی «ولایت فقیه» را آشکار کرد.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره به ضربه انصارالله به دو میدان نفتی در عربستان؛خاطر نشان کرد:ضربه انصارالله رعب و وحشت را در جان عربستان و آمریکا انداخت،حمله ۱۰ پهپاد انصارالله به دو میدان نفتی در شرق عربستان باعث شد تا صادرات نفت عربستان نصف شود،پالایشگاه آرامکوی عربستان بزرگترین پالایشگاه نفت خام دنیا محسوب می‏شود که بر اساس برآورد ها، ظرفیت پالایش نفت در این پالایشگاه ۷ میلیون بشکه در روز است.

وی افزود: از دور خارج شدن ۵ میلیون بشکه نفت به مدت چند ماه ، وشمشیر دوموکلیوس یمنی ها بر سر عربستان چنان فضای رعب و وحشتی را در بازارهای نفتی ایجاد کرده ، که در این چند روز سر تیتر اخبار و رسانه های جهان گشته است. آبرویی که از سلاح های گرانقیمت پدافندی آمریکا و رادارهای آن در دنیا رفته است ، خسارتی بس عظیم را بر صنایع نظامی آمریکا وارد ساخته است، از سوی دیگر دلاور مردان یمنی ، مجددا تهدید کرده اند که باقیمانده پالایشگاه های عربستان و حتی امارات را خواهند زد و همچنین آب شیرین کن های عربستان را نابود خواهند ساخت.

هاشمی ادامه داد: امروز دقیقا مصداق آیه شریفه”مکرو ومکرالله والله خیرالماکرین” را شاهدیم و انگار دنیا باید ببیند که به یاری خداوند ملتی گرسنه و پا برهنه ، دهان قلدران و مستکبران عالم را به خاک میمالد.تیری که آمریکا و آل سعود برای به زانو درآوردن ایران شلیک کرده بودند به مدد الهی و حماسه عظیم رزمندگان یمن ، برقلب آشفته آل سعود و برنامه های آمریکا نشست . شدت ضربه وترس از ادامه چنین ضرباتی تمام ارکان ظلم آل سعود را فرا گرفته ، به نحوی که حتی جرات پاسخگویی به یمنی ها را از دست داده است، امروز دژ عظیم مقاومت در خاورمیانه آنقدر استوار و بزرگ می باشد که هیمنه آن ، بر تمامی قدرتمندان چند قرن گذشته در این منطقه سایه افکنده است. و این وعده صادق الهی است ، که فرمود چنانچه دین مرا یاری کنید ، منهم شما را یاری ومنصور خواهم ساخت.

امام جمعه شهرک طالقانی با تاکید بر حمایت از دستگاه قضا؛بیان کرد: از تصمیم قاطع، اراده جدی و اقدامات جناب آقای رئیسی در برخورد با فساد، رانت‌خواری، مجرمان و مفسدان اقتصادی که ملاحظه هیچ مقام و مسئولی را نکرده حمایت می‌کنیم.رویکرد انقلابی ریاست محترم قوه قضائیه و اقدامات درخور توجه ایشان مصداق روشنی بر علل تاکید و اصرار رهبر معظم انقلاب بر انقلابی گری، روحیه انقلابی و مدیریت جهادی می‏باشد،پیگیری مجدانه در برگزاری دادگاه های مبارزه با فساد که بیانگر اراده نظام در این خصوص تا عالیترین سطوح و عدم توجه به هیچ گونه خط قرمزی است. چیزی که ملت ایران سال‏ها در انتظار آن بوده و جای خالی آن را در فقدان نظارت بر غارت بیت المال و روند فزاینده فساد مالی مشاهده می‏کردند.

وی متذکر شد: این روزها اخبار تازه ای در مورد بعضی از مجرمان اقتصادی و مفسدان اخلاقی بندر ماهشهر به گوش رسیده و قوه قضائیه شهرستان بندر ماهشهر نیز با جدیت هر چه تمام تر وارد این عرصه شده و برخورد کرده، ما قاطبه مردم حمایت خودمان را از برخورد با فساد در هر سطح و مقامی که باشد اعلام میکنیم و به این مفسدین و مجرمین می گوییم که به دنبال جوسازی و دور زدن قانون نباشید. این مفسدان بدانند که دستگاه قضایی بندرماهشهر به هیچ وجه تحت تاثیر جوسازی آنها قرار نخواهد گرفت، ما و جمیع مردم ضمن تحسین این حرکت به دستگاه قضایی و دادستان شجاع و انقلابی می گوییم که مردم غیور و انقلابی بندرماهشهر خصوصا شهرک طالقانی پشتیبان شما خواهند بود و از این اقدام حمایت خواهند کرد.

هاشمی یادآور شد: از ریاست محترم دادگستری استان خوزستان می خواهیم به پرونده مدیر عامل فعلی یکی از شرکت های پتروشیمی شهرستان بندرماهشهر که در سال گذشته در پتروشیمی آبادان دارای پرونده فساد مالی بوده ، با جدیت هر چه تمام تر و سریعتر رسیدگی شود تا اعتماد مردم نسبت به دستگاه قضا روز به روز افزون تر شود.

وی با انتقاد از وضعیت شبکه آبرسانی شهرک طالقانی گفت: سیستم آبرسانی شهرک طالقانی که در حال حاضر احتیاج به بیل مکانیکی و تعویض لوله های فرسوده و توسعه شبکه آبی دارد یکی از موارد ضروری منطقه است که انتظار می رود شورای راهبردی اعتبار خاصی برای آن در نظر بگیرند. کاندیداهایی که این روزها هزینه های میلیاردی جهت شرکت در انتخابات می کنند بیایید جدا از امر انتخابات کاری برای رضای خدا و مردم و نه اخذ رای انجام دهید.

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان گفت: ضمن تشکر از مدیرعامل پتروشیمی لاله جهت پروژه مدرسه امام هادی(ع) انتظار داریم پروژه تکمیل این مدرسه که توسط پیمانکار فعلی به کندی صورت میگیرد تسریع آن در دستور کار قرار بگیرد
خبرنگار استان خوزستان سیده نگین دیده بان (نگین السادات)

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.