کد خبر : 13596
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 فروردین 1399 - 23:19
-

در این روزهای کورونایی به فکر پاکبانان بی گناه باشیم

در این روزهای کورونایی به فکر پاکبانان بی گناه باشیم

در این روزهای کورونایی به فکر پاکبانان بی گناه باشیم این روزها که همه در گیر و دار کرونا هستند و همه جا خلوت است، صدای خش خش جاروی لباس نارنجی های شهر را بهتر می توان شنید، پاکبان ها در این شرایط پر خطر نیز دست از تلاش برنداشته و برای پاک نگهداشتن شهر

در این روزهای کورونایی به فکر پاکبانان بی گناه باشیم

این روزها که همه در گیر و دار کرونا هستند و همه جا خلوت است، صدای خش خش جاروی لباس نارنجی های شهر را بهتر می توان شنید، پاکبان ها در این شرایط پر خطر نیز دست از تلاش برنداشته و برای پاک نگهداشتن شهر خود را به خطر می اندازند.

پاکبانان ؛ زحمت کشان بی ادعای جامعه هستند که سالها عمر خود را صرف خدمت به شهروندان و تنظیف خیابان ها و معابر می کنند و بار سنگین نظافت شهرها را بردوش دارند.

پاکبانان شهرداری نه امکان دورکاری دارند و نه از امکانات بهداشتی به اندازه برخوردارند و نه حتی همه مردم برای حمایت از آنها نظافت عمومی را رعایت می‌کنند. این قشر زحمت کش این روزها با وجود حجم بالای زباله های بهداشتی همچون ماسک و دستکش های یکبار مصرف که به دلیل ضعف فرهنگی برخی افراد خیلی از آنها در مکان های عمومی رها شده اند، در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند و فعالیت آنها در پاک سازی معابر و خیابان ها در پیشگیری از این ویروس منحوس مهم و تاثیرگذار است.
به گفته کارشناسان و مسوولان با شیوع ویروس کرونا استفاده از وسایل بهداشتی نظیر ماسک، دستکش و دستمال کاغذی در میان مردم جهت پیشگیری از انتقال این ویروس افزایش یافته است اما در خیلی موارد پس از استفاده، به جای ریختن آن ها در سطل های زباله، در سطح شهر و معابر و جوی‌های آب رها می‌شوند که خود باعث انتقال این ویروس می‌شود.

این روزها باید بیشتر حواسمان به آدم‌هایی باشد که در این شرایط سخت باید بار سنگین نظافت شهر را به دوش می کشند، تصویر پر تکرار رها شدن دستکش‌ها و ماسک‌ها در گوشه و کنار خیابان ها، کارسخت پاکبانان را دوچندان کرده و آنها را در معرض خطر قرار داده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.