کد خبر : 10892
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 بهمن 1398 - 8:31
-

دانشگاه خرمشهر‌ از کشورهای حوزه خلیج فارس دانشجو جذب می‌کند

دانشگاه خرمشهر‌ از کشورهای حوزه خلیج فارس دانشجو جذب می‌کند

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از جذب دانشجو از کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر داد و گفت: برای توسعه دانشگاه در بخش عمرانی و رفاهی با تلاش‌های صورت گرفته بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار وارد دانشگاه شده است. منصور زرانژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز با تبریک فرارسیدن ایام الله

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از جذب دانشجو از کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر داد و گفت: برای توسعه دانشگاه در بخش عمرانی و رفاهی با تلاش‌های صورت گرفته بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار وارد دانشگاه شده است.
منصور زرانژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر اظهار داشت: یکی از برکات انقلاب اسلامی توسعه آموزش و پژوهش و رشد و توسعه بخش آموزش عالی است.

وی افزود: دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از معدود دانشگاه‌هایی است که در منطقه آزاد اروند استقرار دارد و با توجه به اهداف و سیاست های علمی کشور در راستای ماموریت گرایی دانشگاه‌ها، تربیت نیروی انسانی متخصص و مسئله محور بودن دانشگاه برای حل مسائل منطقه ای و کشور تلاش می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با اشاره به ماموریت این دانشگاه در دیپلماسی علمی با کشورهای حاشیه خلیج فارس اظهار داشت: با توجه به موقعیت ویژه دانشگاه و استفاده از ظرفیت‌های موجود در منطقه و استان یکی از چشم اندازهای مهم دانشگاه جذب دانشجوی خارجی از کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

وی با اشاره به رویکرد “حل مسئله” در پژوهش های دانشگاه اظهار داشت: دنبال ایجاد رویکرد حل مساله از طریق ارتباط دانشگاه و صنعت هستیم. در این زمینه دو طرح اساتید دانشگاه که در زمینه امکان سنجی استفاده از نانو تثبیت کننده برای تثبیت خاک و همچنین تهیه اطلاعات مکانی و توصیفی خطوط انتقال آب و امکان سنجی ایجاد بانک اطلاعات مکان مرجع از سوی وزارت علوم به عنوان طرح برتر برگزیده شدند.

زرانژاد با اشاره به قرارداد ۸ میلیارد ریالی طرح های پژوهشی در دانشگاه گفت: در ارتباط با طرح های پژوهشی در مجموع ۶۶ طرح داشته ایم که قراردادهای پژوهانه این طرح‌ها بیش از ۸ میلیارد ریال است. همچنین دانشگاه ۱۵ طرح تحقیقاتی خاتمه یافته و ۲۹ طرح در حال اجرا دارد.

وی به ارسال اساتید به فرصت مطالعاتی اشاره و اظهار داشت: با هدف تقویت بنیه علمی دانشگاه برای نخستین بار دوتن از اساتید دانشگاه برای فرصت مطالعاتی اعزام شدند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: در زمینه آموزشی امسال برای نخستین بار دانشجویان عراقی در رشته ها و مقاطع مختلف در دانشگاه جذب شدند. همچنین در زمینه آموزش آکادمیک امسال موفق به راهاندازی مجدد و اخذ مجوز ۱۰ گرایش رشته جدید شدیم.
وی با اشاره به راه اندازی و استقرار پایگاه اورژانس در دانشگاه گفت: در حوزه دانشجویی درمانگاه مستقل برای ارائه خدمات درمانی در دانشگاه راه اندازی شد. همچنین با هدف ارتقا بهره وری زمین ورزشی بلااستفاده خوابگاه پسران به عنوان زمین چند منظوره ( فوتسال، والیبال ، بسکتبال) برای پر کردن اوقات فراغت دانشجویان مورد استفاده قرار می گیرد. زمین ورزشی روباز در محدود سراهای دانشگاه نیز توسط وزارت تامین اعتبار شده و به زودی احداث می شود.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر بیان داشت: در زمینه عمرانی نیز موفق به گرفتن موافقت اصولی از سازمان منطقه آزاد اروند برای تاسیس استخر از محل اعتبارات آن سازمان به میزان ۱۰میلیارد تومان شدیم. همچنین از محل اعتبارات توازن ۶ میلیارد تومان به دانشگاه اختصاص داده شده است که تخصیص اول آن ابلاغ و وصول و کارهای عمرانی مربوط به آن بخشی انجام و بخشی دیگر در حال انجام است.

وی درباره احداث شبکه فاضلاب دانشگاه گفت: امسال موفق به اخذ موافقت برای اختصاص اعتبار از سازمان منطقه آزاد اروند و توافق با آبفا برای اجرای این پروژه به میزان ۷ میلیارد تومان شدیم. امیدوارم در دهه مبارک فجر کلنگ این طرح زده شود.

زرانژاد افزود: در زمینه مدیر سبز و حفظ محیط زیست دانشگاه با کمک سازمان منطقه آزاد درصدد تصفیه فاضلاب دانشگاه هستیم که برای این کار دو پکیج تصفیه فاضلاب از سازمان منطقه آزاد اروند به ارزش ۱۰میلیارد تومان به دانشگاه اختصاص یافته است که به همین میزان اعتبار نیز از وزارت علوم برای مدیریت سبز اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/۳۴۱/ش

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.