کد خبر : 20123
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 شهریور 1399 - 10:04
-

خوزستان نیازمند پیست چندمنظوره اتومبیلرانی و موتورسواری است

خوزستان نیازمند پیست چندمنظوره اتومبیلرانی و موتورسواری است

رییس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری خوزستان گفت: خوزستان ظرفیت بالایی در این رشته داشته وهمواره جزو چند استان برتر کشور به شمار می‌رود لذا نبود یک پیست چندمنظوره اتومبیلرانی وموتورسواری در استان محسوس است. ابراهیم جوانمردی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری خوزستان اظهار داشت: با راه اندازی این پیست می

رییس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری خوزستان گفت: خوزستان ظرفیت بالایی در این رشته داشته وهمواره جزو چند استان برتر کشور به شمار می‌رود لذا نبود یک پیست چندمنظوره اتومبیلرانی وموتورسواری در استان محسوس است.

ابراهیم جوانمردی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری خوزستان اظهار داشت: با راه اندازی این پیست می توانیم به طور موثر در رشته‌هایی همچون دریفت، کارتینگ، اسلالوم، سرعت ، موتور ریس و موتور کراس فعالیت کنیم همچنین دغدغه برگزاری مسابقات استان و کشوری را نداشته باشیم.

رییس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری خوزستان بیان کرد: اتومبیلرانان استان در حوزه قهرمانی و کسب مدال جزو برترین‌های کشور به شمار می روند با این وجود در بحث حامی با مشکل مواجه بوده و حامیان مالی به سراغ این رشته نمی آیند.

وی با اشاره به اینکه خوزستان بر خلاف استان های دیگر در چندین رشته صاحب مدال است گفت: ورزشکاران استان در رشته های درگ، اسلالوم، دریفت و کارتینگ از جمله نفرات برتر کشور هستند همچنین در رشته موتورکراس همیشه روی سکو هستیم.

رییس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری خوزستان با بیان اینکه اولویتمان همگانی کردن این رشته در سطح استان است تا جوانان با انگیزه بیشتری به این ورزش روی آورند، گفت: در برخی موارد مشاهده شده که جوانان در سطح شهر اقدام به حرکات نمایشی و خطرناک با خودرو می‌کنند که راه اندازی یک پیست استاندارد، خطر بروز تصادف و آمار مرگ و میر را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه روزانه تعداد بسیاری جان خود را بر اثر سوانح رانندگی از دست می دهند گفت: هیات اتومبیلرانی استان می‌تواند در فرهنگ عمومی رانندگی نقش مهمی ایفا کند همچنین می توانیم از طریق آموزش‌های لازم به شهروندان نقش موثری در کاهش تصادفات داشته باشیم.

جوانمردی به برگزاری کلاس های آموزشی برای علاقه مندان به اتومبیلرانی اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این کلاس ها بالا بردن سطح کمی و کیفی و آشنایی ورزشکاران با اصول حرفه ای اتومبیلرانی و قوانین آن است و امیدواریم از طریق این دوره ها بتوانیم ورزشکاران خوبی را در استان پرورش دهیم.

وی با اشاره به اینکه خوزستان در بخش بانوان از جمله پیشتازان کشوری به شمار می‌رود افزود: در بسیاری از مسابقات ملی سکوهای قهرمانی به ورزشکاران خوزستانی اختصاص دارد و چنانچه بتوانیم در قهرمان پروری بیش از گذشته فعالیت کنیم شاهد حضور موفق ورزشکاران در میادین مختلف خواهیم بود.

در استان خوزستان حدود ۳۰۰ ورزشکار در رشته های مختلف موتورسواری و اتومبیلرانی در ۲ بخش آقایان و بانوان فعالیت می‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.