کد خبر : 17573
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 تیر 1399 - 4:18
-

خوزستان| آب سد “کوثر” از ۲۱ تیرماه رهاسازی می‌شود/ توصیه به مردم بهبهان و هندیجان

خوزستان| آب سد “کوثر” از ۲۱ تیرماه رهاسازی می‌شود/ توصیه به مردم بهبهان و هندیجان

گروه استان‌ها ــ مدیر امور آب منطقه شرق بهبهان گفت: به‌منظور بهبود کیفیت آب رودخانه “زهره” در شهرستان هندیجان آب سد کوثر از ۲۱ تیرماه به‌مدت ١٢روز رهاسازی می‌شود؛ مردم بهبهان و هندیجان از بستر و حریم رودخانه خیرآباد و زهره فاصله بگیرند. مهدی خواجه‌پور با اشاره به درخواست مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان

گروه استان‌ها ــ مدیر امور آب منطقه شرق بهبهان گفت: به‌منظور بهبود کیفیت آب رودخانه “زهره” در شهرستان هندیجان آب سد کوثر از ۲۱ تیرماه به‌مدت ١٢روز رهاسازی می‌شود؛ مردم بهبهان و هندیجان از بستر و حریم رودخانه خیرآباد و زهره فاصله بگیرند.

مهدی خواجه‌پور با اشاره به درخواست مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان برای رهاسازی آب سد کوثر اظهار داشت: با موافقت مسئولان آب کهگیلویه و بویراحمد با این درخواست، میزان۲۰ میلیون مترمکعب آب از سد کوثر برای استان خوزستان رهاسازی شود.

وی با اشاره به جلسه مشترک بین مدیر امور آب منطقه شرق خوزستان و مدیر بهره‌برداری و نگهداری سد کوثر و شبکه “لیشتر” ابراز کرد: با توجه به نیاز خوزستان، مقرر شد ۲۰ میلیون مترمکعب طی ١٢ روز آزادسازی شود.

مدیر امور آب منطقه شرق بهبهان گفت: اطلاع‌رسانی به مسئولان شهرستان بهبهان و هندیجان به‌ویژه فرمانداران، دادستانی و بخشداران بخش مرکزی بهبهان و بخشدار زیدون صورت گرفته است.

خواجه‌پور تأکید کرد: مردم در بازه رهاسازی آب می‌بایست از بستر و حریم رودخانه خیرآباد و زهره فاصله بگیرند و کلیه ارگان‌ها و ادارات ذی‌ربط می‌بایست نسبت به رفع موانعی که باعث ایجاد خسارت و سوانح می‌شوند، اقدامات لازم را انجام دهند.

دبیر شورای حفاظت منابع آب شهرستان بهبهان با اشاره به اینکه سد کوثر هم‌اکنون ۵۳۶ میلیون مترمکعب آب ذخیره‌سازی کرده است اظهار داشت: حجم مرده این سد ۳۳ میلیون مترمکعب و ارتفاع آب پشت این سد ۱۴۴ متر است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.